mięśnie

Co jeść na przyrost masy mięśniowej?

healther - specjalista Tipy.pl
mięśnie
1 z 19
Twoja zdolność do przyrostu mięśni ma tak samo dużo wspólnego z tym co jesz, jak z tym, ile i jak ćwiczysz. W czasie diety i podczas ćwiczeń należy zwracać uwagę na wszystko, aby osiągnąć dany cel. Obok odpowiednich ćwiczeń, bardzo ważna jest dieta. Spożywanie odpowiednich produktów pomoże tkance mięśniowej w prawidłowej rozbudowie. Co zatem jeść, aby nasz trud na siłowni szedł w mięśnie, a nie tylko w pot?
1
Jajka.

Jajka. Jajka dostarczą ci wielu protein. ok. 6 do 8 gramów w jednym jajku. Ponadto w jajkach znajdziesz szereg witamin i minerałów, takich jak cynk, żelazo czy wapń. Dzięki tym składnikom mięśnie będą się zdrowo i szybciej rozwijać.

2
Piersi kurczaka.

Piersi kurczaka. W każdych 100 gramach piersi kurczaka znajduje się około 30 gramów protein i minimum tłuszczu. Sięgaj więc po nie jak najczęściej, są w miarę tanie, łatwo je przyrządzać na różne sposoby, aby się nie znudziły.

3
Woda.

Woda. Nawodnienie organizmu to podstawa nie tylko w budowaniu mięśni. Twoje ciało w ponad 70 procentach składa się z wody, a tkanka mięśniowa to w 75 procentach woda. Utrzymanie ciała i mięśni w odpowiednim stopniu nawilżenia pomoże nie tyle szybciej wzmocnić mięśnie, ile zachować zdrowie, energię i witalność. Pij co najmniej 8 szklanek wody dziennie.

4
Olej z ryb.

Olej z ryb. Olej z ryb ma właściwości przeciwzapalne, co pomoże mięśniom szybciej wrócić do 'zdrowia' po ciężkim treningu. Co to oznacza dla ciebie? To, że możesz ćwiczyć częściej, może nawet dłużej bez obawy o wielkie i niekontrolowane zakwasy. A częstsze ćwiczenia szybciej rozbudują tkankę mięśniową.

5
Indyk.

Indyk. Indyk nie jest tylko na specjalne okazje. Jego mięso jest jednym z najkorzystniej wpływających na przyrost tkanki mięśniowej mięs. Jest ono bogatym źródłem protein, minerałów i jedenastu najważniejszych witamin.

6
Owsianka.

Owsianka. Owsianka to pełnia zdrowia. Owsianka dostarczy ci błonnika, minerałów, protein i witamin, których potrzebujesz. Organizm trawi owsiankę powoli, dzięki czemu przez dłuższy czas masz uczucie pełnego żołądka i nie czujesz głodu. Ponadto owsianka pomaga utrzymać prawidłowy poziom cukru we krwi.

7
Ananas.

Ananas. Kolejny produkt zawierający dużo protein. Udowodniono, że składniki zawarte w ananasie również mają wpływ na stan naszych mięśni po wysiłku fizycznym. Ananas przyniesie ulgę zapracowanym mięśniom.

8
Szpinak.

Szpinak. Musiał być jakiś powód dla którego Papaj zajadał się szpinakiem. Wszyscy kojarzymy jakie miał mięśnie i ile siły zaraz po zjedzeniu cudownych, zielonych listków. Otóż okazało się, że pewna substancja zawarta w szpinaku pomoże przyspieszyć porost mięśni nawet o dwadzieścia procent. Gdzie jest haczyk? Otóż aby osiągnąć takie efekty, musisz jeść około kilograma szpinaku dziennie.

9
Słodkie ziemniaki.

Słodkie ziemniaki. Zawarte w nich węglowodany są bardzo ważne dla naszego organizmu. Dodatkowo pomogą w przyroście tkanki mięśniowej. Słodkie ziemniaki to jedna z najsmaczniejszych opcji na uzupełnienie zapasów energii oraz dolanie paliwa do procesu budowy mięśni. Dodatkowo naładowane są one witaminami i minerałami, aby pomóc ci w utrzymaniu prawidłowego poziomu cukru we krwi oraz uczucia sytości na dłużej.

10
Łosoś.

Łosoś. Łosoś to świetne źródło protein oraz bardzo zdrowych kwasów omega-3. Oba wymienione składniki działając razem pomogą ci wypracować mięśnie jak ze snów.

11
Serwatka.

Serwatka. Serwatka najlepiej powinna być spożywana po wysiłku fizycznym. Zawiera ona aminokwasy, które są kluczowe dla prawidłowej budowy i utrzymania mięśni.

12
Brokuły.

Brokuły. Brokuły, jak również szparagi, szpinak, pomidory, słodka kukurydza, papryka, cebula czy por powinny znaleźć się na szczycie twojej listy produktów, jeśli chcesz wzmocnić i rozbudować mięśnie. Powinno się spożywać pięć do siedmiu posiłków czy przekąsek z warzywami i owocami w ciągu dnia. Nie znajdziesz bowiem lepszego źródła witamin czy minerałów. Ale ostrożności nigdy za wiele – w rozgotowanych warzywach poziom witamin i minerałów spada. Staraj się więc ich nie rozgotowywać.

13
Dziki ryż.

Dziki ryż. W jednej szklance ugotowanego dzikiego ryżu znajdziesz 3 gramy błonnika i 7 gramów protein. Proteiny = zdrowe mięśnie.

14
Twaróg.

Twaróg. Niektórzy z was mogą kojarzyć twarożki z deserami, ale jest to również jeden z najlepiej budujących mięśnie produktów. Już jedna szklanka twarożku dostarczy ci 28 gramów protein.

15
Mleko czekoladowe.

Mleko czekoladowe. Świetna wiadomość dla wielbicieli czekolady. Mleko czekoladowe wspomaga budowę tkanki mięśniowej. Badania udowodniły, że mleko czekoladowe działa podobnie jak napoje izotoniczne, dodają energii i wspomagają wysiłek fizyczny.

16
Chude czerwone mięso

Chude czerwone mięso. Chude czerwone mięso jest pełne witamin z grupy B, żelaza, fosforu, selenu, cynku czy miedzi. Wszystkie te składniki nie pozostają obojętne na przyrost tkanki mięśniowej.

17
Soczewica i ciecierzyca.

Soczewica i ciecierzyca. Kto powiedział, że musisz jeść tylko mięso, aby uzupełnić poziom protein w organizmie. Sięgnij po soczewicę lub ciecierzycę. One również są naładowane proteinami, których tak potrzebują twoje mięśnie, zwłaszcza podczas i po wysiłku.

18
Migdały.

Migdały. Duże rzeczy czasami przychodzą w małych opakowaniach. Migdały dostarczą ci nie tylko protein, ale i zdrowych tłuszczów. Ale to witamina E, zawarta w migdałach jest najbardziej potrzebna twoim mięśniom. Witamina E to potężny antyoksydant, który pomoże usunąć wolne rodniki z organizmu, abyś mógł szybciej dojść do siebie po treningu.

Strona 1 z 19

Powiązane porady

chipsy z jabłek
winogrona
piękne włosy

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

Spp
23.03.2017
Zależy jaką jak zjemy kg piersi to napewno ma 30haha
paker
22.05.2015
taaa...kurczak ma 30g bialka, ananas jest zrodlem protein a kukurydza jest niezastapiona. mleko czekoladowe ? chyba jak sobie sam zrobisz, bo w tym moze sklepu to szklanke cukru albo syropu g-f znajdziesz. poza tym brakuje kilku zrodel weglowodanow i tluszczy. gdzie awokado ? tyle dobrze ze nie wymienili chia, goi i innych "niezbednych" wynalazkow quinoa po 100 zł/kg.
dietetyk
22.05.2015
Ananas jako zródło protein??!! - nie wiem kto to pisze ale mam ochotę napisać jakąś bluzgę żeby to spuentować.
matekk
22.05.2015
Ludzie, przyłóżcie się trochę do tych artykułów. Pierś z kurczaka ma 20 gram białka, a nie 30.
bmk
22.05.2015
Ananas. Kolejny produkt zawierający dużo protein.

- to żart?