budowa ucha

Domowe sposoby na zapalenie ucha zewnętrznego

Nyndza - specjalista Tipy.pl
budowa ucha
1 z 4
Zapalenie ucha zewnętrznego to nic innego jak infekcja kanału słuchowego. Najczęściej dochodzi do niej na skutek niedokładnego wysuszenia uszu (np. po kąpieli, czy prysznicu). Wilgoć w kanale słuchowym sprzyja namnażaniu się bakterii, co w konsekwencji prowadzi do stanu zapalnego. O ile infekcji tej nie towarzyszy wydzielina z uszu lub problemy ze słyszeniem, można leczyć ją domowymi sposobami. Doskonale poradzą sobie z tym samodzielnie przygotowane krople do uszu. Przepisy znajdziesz poniżej.
1
czosnek
Krople do uszu z czosnkiem

W rondelku umieść 1 łyżeczkę oleju sezamowego i pół ząbka czosnku. Podgrzej oba składniki do czasu aż będą ciepłe, ale nie gorące. Odcedź czosnek. Połóż się na boku i zakrop zainfekowane ucho 4-5 kroplami przygotowanej przed chwilą mikstury. Poleż w tej pozycji przez 15 minut, żeby krople dokładnie pokryły kanał słuchowy, a następnie zmień bok i w ten sam sposób zakrop drugie ucho. Ponownie poczekaj 15 minut.

2
spirytus salicylowy
Krople do uszu ze spirytusem salicylowym

Są skuteczne raczej w zapobieganiu zapaleniu ucha, niż w leczeniu go. Stosuj je zawsze, gdy wychodzisz spod prysznica lub kończysz pływać. Wystarczy kilka kropel do każdego ucha, a infekcja nie będzie ci już grozić. Żeby zrobić te krople, zmieszaj w miseczce 30 ml spirytusu salicylowego i 30 ml destylowanego białego octu winnego. Spirytus pochłania wilgoć i działa antyseptycznie, ocet ma działanie antybakteryjne i grzybobójcze. Jeśli jednak zapalenie ucha już cię dopadło, nie drażnij uszu spirytusem.

3
biały ocet
Krople do uszu z białym octem

Zmieszaj 1 część białego octu winnego i 1 część ciepłej wody. Połóż się na boku i wkrop 3-4 krople tej mikstury do ucha. Odczekaj w tej pozycji 15 minut, a następnie powtórz to samo dla drugiego ucha. Nie zbieraj nadmiaru płynu patyczkiem do uszu. Krople samoistnie się wchłoną.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

basen
szum w uszach
odetkanie uszu

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane