okład z herbaty

Domowe sposoby na podpuchnięte oczy

Nyndza - specjalista Tipy.pl
okład z herbaty
1 z 10
Budzisz się rano, a twoje oczy są tak opuchnięte, że z trudem widzisz świat? Nieprzespana noc, długie godziny spędzone przed komputerem, zapalenie zatok, alergia – wszystko to sprawia, że twoje powieki są podpuchnięte, a oczy zaczerwienione. W większości przypadków jest to chwilowa dolegliwość, którą można skutecznie leczyć domowymi sposobami. Jakie to sposoby? Dowiesz się poniżej.
1
sposoby na opuchnięte oczy - 1
Herbata

Skuteczna jest zarówno herbata zielona, jak i czarna. Kofeina zawarta w herbacie obkurcza naczynia krwionośne redukując opuchliznę oczu. W herbatach ziołowych (np. rumiankowej) znajdziesz dodatkowo składniki zmniejszające zaczerwienienie oczu i łagodzące ewentualny stan zapalny. Dwie torebki dowolnej herbaty zaparzaj w gorącej wodzie przez 3-5 minut. Następnie ostudź je, by były na tyle ciepłe, by nie poparzyć ci oczu. Połóż się, zamknij oczy i połóż na powiekach torebki z herbatą. Na wierzch połóż miękką szmatkę. W lecie trzymaj torebki po herbacie w lodówce i rób z nich okłady ilekroć będziesz potrzebować zimnego, odświeżającego oczy kompresu.

2
sposoby na opuchnięte oczy - 2
Łyżeczki

To łatwo dostępne „przyrządy” pomagające szybko pozbyć się opuchlizny powiek. 4-6 łyżeczek umieść w lodówce. Gdy się schłodzą, wyjmij dwie z nich, połóż się na łóżku i przyłóż po jednej łyżeczce do każdego oka (wypukłą stroną w dół). Gdy łyżeczki ogrzeją się, wymień je na kolejne z zestawu znajdującego się w lodówce.

3
sposoby na opuchnięte oczy - 3
Ogórek

Chłody, łagodzący obrzęki ogórek ma również właściwości ściągające, obkurczające naczynka krwionośne. Oprzyj głowę o poduszkę, zamknij oczy i połóż na powiekach po plasterku zimnego ogórka. Poczekaj 5-10 minut, a opuchlizna zniknie.

4
sposoby na opuchnięte oczy - 4
Białko jaj

Ubij biała z 1-2 jaj na sztywną pianę i nałóż pędzelkiem na skórę pod powiekami. Skóra stanie się bardziej napięta, a opuchlizna ustąpi.

5
sposoby na opuchnięte oczy - 5
Ziemniak

Skrobia zawarta w ziemniakach działa przeciwzapalnie i łagodząco. Obierz ziemniaka ze skórki, umyj i osusz. Następnie zetrzyj go na bardzo drobną papkę. Umieść ją wewnątrz kompresu z miękkiej szmatki i przyłóż do powiek na 15 minut.

6
sposoby na opuchnięte oczy - 6
Zimna woda

Gdy opuchlizna oczu pojawia się rano, a ty masz 30 minut, by zebrać się do pracy, czy szkoły, nie ma czasu na takie luksusy jak parzenie herbaty czy chłodzenie plasterków ogórka. Nie załamuj się jednak. Wystarczy odrobina zimnej wody. Opłucz nią twarz, a obkurczysz naczynka krwionośne i zredukujesz opuchliznę. Może nie jest to najprzyjemniejsza pobudka, ale działa szybko i skutecznie.

7
sposoby na opuchnięte oczy - 7
Picie wody

Odpowiednie nawadnianie organizmu gra kluczową rolę w redukcji opuchlizny całego ciała, także i oczu. Pij przynajmniej 8 szklanek wody dziennie. Nie zastępuj jej gazowanymi napojami, kawą, czy słodkimi sokami. Gdy organizm jest odwodniony, zaczyna gromadzić wodę na „ciężkie czasy”, a to skutkuje opuchlizną. Jeśli dostarczysz mu odpowiedniej ilości wody, zapasy nie będą konieczne, a opuchlizna nie pojawi się.

8
sposoby na opuchnięte oczy - 8
Sól

Frytki z posypką, pizza, chipsy, czy inne słone potrawy mogą prowadzić do opuchlizny oczu. Jednak sól sama w sobie może być również świetnym środkiem przeciw opuchliźnie. Rozcieńcz ½ łyżeczki soli w 0,5 litra wody. Zanurz w roztworze waciki kosmetyczne i połóż je na powiekach przynajmniej na 10 minut. Opuchlizna ustąpi jak solą odjął.

9
sposoby na opuchnięte oczy - 9
Dodatkowe zalecenia

  • Na opuchliznę oczu doskonale pomaga masaż. Zamknij oczy i delikatnie naciśnij skórę pod okiem palcem serdecznym. Przesuwaj opuszką palca po łuku – od wewnętrznego do zewnętrznego kącika oka. Zrób 10-15 powtórzeń. Powtórz to samo dla drugiego oka. Taki masaż najlepiej robić tuż przed pójściem spać.

  • Podłóż pod głowę dwie poduszki. Dzięki uniesieniu głowy do góry zapobiegasz gromadzeniu się wody pod oczami i porannej opuchliźnie.

  • Nie pocieraj mocno oczu tuż po przebudzeniu. Staraj się również nie dotykać ich w ciągu dnia.

  • Twoje oczy puchną bez powodu w środku dnia? Zastanów się czy powodem nie są kosmetyki, których używasz. Wiele lakierów do paznokci, lakierów do włosów, czy kosmetyków do makijażu oczu zawiera formaldehyd, który sprawia, że oczy puchną.

  • Daj oczom odpocząć. Po każdej godzinie spędzonej przed komputerem zrób 5-10 minut przerwy. Popatrz w okno, zamknij oczy i pomedytuj lub przejdź się do łazienki. Pracując przy komputerze co kilka minut staraj się patrzeć w dal.

  • Sypialnię utrzymuj w czystości, bez kurzu, zwierzęcej sierści, czy innych zanieczyszczeń. W okresie pylenia drzew i krzewów często pierz pościel, odkurzaj i w miarę możliwości korzystaj z klimatyzatora.

  • Stosuj hypoalergiczne, bezzapachowe mydła i kosmetyki do demakijażu.

Strona 1 z 10

Powiązane porady

Piękna cera
Domowe SPA
Akupresura twarzy

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

topielec
07.04.2015
hm.... droga topielico, a próbowałaś ostudzoną saszetkę z miętą?. Rewelacja, pomaga :).
topielica
06.05.2013
Wbrew pozorom najlepsze są okłady z kostek lodu -zawsze je mam pod ręką w swojej lodówce -taki masaż kostką zimnego lodu jest niezawodny jesli chodzi o opluchliznę pod oczami i nie tylko.