syn z mamą

Jak spędzić czas z mamą?
frEAk - specjalista Tipy.pl

Zbliża się Dzień Matki, tak ważny dla wszystkich dzieci i ich rodzicielek. Nie zastanawiaj się kolejny raz, co kupić mamie. Może to być każdy drobiazg, ale to co będzie dla mamy najważniejsze, to czas, który jej poświęcisz. Skup się więc na tym. Żadne kwiaty, czekoladki, pocztówki czy biżuteria nie sprawią jej tyle radości ile dzień spędzony z własnym dzieckiem na wykonywaniu różnych, prozaicznych nawet czynności. Przy nich na pewno będzie mnóstwo okazji do rozmów. Czas z mamą możesz spędzić na mnóstwo różnych sposobów. Poniżej znajdziesz kilka propozycji, które mogą być inspiracją i podpowiedzią na zorganizowanie zajęć dla siebie i dla mamy nie tylko na Dzień Matki, ale przez cały rok. Bo na każdy\m kroku powinniśmy pokazywać naszym mamom, że je kochamy.
1
Czas z mamą krok 1
Idź z mamą na zakupy. Wiem, może brzmi dziwnie i prozaicznie, ale wspólne zakupy już niejednych ze sobą zbliżyły. Podczas takich zakupów zawsze znajdzie się czas na kawę, ciastko czy lody. A jest to świetna okazja do rozmów. Wspólne szperanie po sklepowych półkach i wieszakach pomoże wam się lepiej poznać. Szukaj czegoś nie tylko dla siebie, ale i dla mamy.
2
Czas z mamą krok 2
Pomóż mamie w domu. Mamy często tak mają, że na każdym kroku wynajdują coś do roboty, nawet jeśli ty nigdy nie pomyślałabyś o tych czynnościach. Nawet jeśli nie jest ci to na rękę pomóż jej. Przecież nie będzie zajmować się tym sama.
3
Czas z mamą krok 3
Znajomi mamy. Mamie brakuje czasu i motywacji na częstsze spotkania z przyjaciółmi? Zrób jej niespodziankę i zaproś jej znajomych na któryś wieczór. Samodzielnie przygotuj poczęstunek, aby mama nie musiała sobie zawracać tym głowy. Usiądź z nimi i włącz się do rozmowy. Dzięki temu możesz się wiele dowiedzieć o swojej mamie, a ona będzie ci wdzięczna za taką niespodziankę.
4
Czas z mamą krok 4
Dowiedz się jaki film mama chciałaby zobaczyć. Wypożycz go, lub kup jej i zorganizujcie sobie wieczór filmowy. Usiądźcie razem pod wspólnym kocem, z popcornem w ręce i cieszcie się wspólnym czasem.
5
Czas z mamą krok 5
W czasie rozmów z mamą podziękuj jej za to, że jest dla ciebie, prowadzi cię przez życie i uczy tak wielu rzeczy. Powspominaj różne sytuacje, z których miałyście mnóstwo radości i śmiechu. Usiądźcie przy lampce wina i oddajcie się rozmowom o życiu. Mama na pewno się ucieszy, jeśli wciąż będzie brała czynny udział w twoim dorosłym już życiu.
6
Czas z mamą krok 6
Opowiedz mamie jak wyglądają niektóre twoje sprawy, a następnie zapytaj ją jak to było za czasów jej młodości. Na pewno odnajdziecie mnóstwo różnic, ale i wiele podobieństw. A jest to świetna okazja dla mamy do wniknięcia ana chwilę w twoje życie, ale i dla ciebie, by poznać życie mamy, zanim pojawiłaś się na świecie.
7
Czas z mamą krok 7
Przejrzyjcie stary album ze zdjęciami. Powspominajcie wspólne chwile. Podaruj mamie swoje aktualne zdjęcie, ładnie oprawione. Na pewno postawi je w widocznym miejscu. Będzie o tobie myśleć za każdym razem, gdy na nie spojrzy.
8
Czas z mamą krok 8
Jeśli mieszkacie daleko od siebie zadzwoń do mamy w Dniu Matki, z samego rana. Złóż jej życzenia, zapytaj co będzie robić przez cały dzień i opowiedz o swoich planach. Potem zdzwońcie się wieczorem i sprawdźcie, czy wasze plany zostały zrealizowane. Powiedz mamie, że chciałabyś bardzo być z nią w tym dniu.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Karolina
24.04.2020
Witam. Ja z moją mamą spędzam zazwyczaj w to święto cały dzień. Mam różne pomysły. Rok temu zamówiłam tort dla mamy z dostawą. Poszłyśmy do kina. A wieczorem włączyliśmy sobie film i piłyśmy wino. Nasze mamy potrzebują takich dni, by pobyć z nimi.