Zerwanie

Jak zerwać z chłopakiem którego kocham?

AakritiAakriti - specjalista Tipy.pl
Zrywanie nigdy nie jest proste jednak jest jeszcze trudniejsze gdy musimy się rozstać z osobą którą nadal kochamy. Spójrzmy prawdzie w oczy. Możesz ignorować chłopaka przez kilka dni, aż w końcu on będzie mieć tego dosyć i się mocno na ciebie zdenerwuje. Wówczas możesz dać jakąś śmieszną wymówkę i chwilę poczekać aż on powie że nie może żyć w takim związku. Ty się gorzko uśmiechniesz zadowolona, że udało ci się uniknąć konfrontacji. Jest jeszcze prostszy sposób na zerwanie, który jest najpopularniejszy. Celowo porusza się drażliwe tematy, kłóci a następnie mówi partnerowi, że za bardzo się od siebie różnicie, aby być razem. Ten obydwa sposoby są dobre, o ile jesteś tchórzem i nie potrafisz szczerze porozmawiać o prawdziwych powodach rozstania. Jednak w tych przypadkach to zwykle jeszcze nie jest koniec. Istnieje ogromne ryzyko, że będą telefony, wyjaśnienia, powroty, pocałunki i znów zerwania. Możesz wpaść w błędne koło które długo będzie się toczyć a wy przez cały ten czas będziecie bardzo nieszczęśliwi.
1

Kiedy zastanawiasz się nad rozstaniem z chłopakiem musisz zadać sobie kilka pytań, aby móc zrozumieć samą siebie. Czy poradzisz sobie z zerwaniem i będziesz twardo obstawać przy swej decyzji? Poniższe pytania dodatkowe pomogą ci na to odpowiedzieć:

1. Jakie jest prawdopodobieństwo tego, że gdy chłopak poprosi o drugą szansę to ty mu ją dasz?

2. Czy istnieje możliwość, że twoje serce zmięknie w połowie rozmowy?

3. Czy ciągle się zastanawiasz nad tym czy zerwanie jest dobrym rozwiązaniem? Czy myślisz że powinnaś zmienić zdanie?

4. Czy jesteś po prostu wściekła na swojego faceta za ostatnie zachowanie?

5. Czy nie wolałabyś zrobić sobie przerwę w związku zanim całkowicie go zakończysz?

Jeśli na większość z tych pytań odpowiedziałaś twierdząco, to najprawdopodobniej nadal jesteś zakochana w swoim chłopaku i nie jesteś jeszcze gotowa, aby zakończyć związek. Nawet jeśli chcesz zerwać to są olbrzymie szanse, że znów do niego wrócisz jeśli on tego będzie chciał. Poniżej przedstawiam kilka wskazówek jak należy zerwać z chłopakiem w cywilizowany i odpowiedzialny sposób a nie jak tchórzliwy dzieciak.

2
Nie unikaj swojego chłopaka przed zerwaniem

Większość osób, która chce zakończyć związek stara się unikać swojego partnera i od niego zdystansować używając głupich wymówek. Zrozum, że twój chłopak zasługuje na to, aby się dowiedzieć co dzieje się w twojej głowie i co czujesz. Możesz mu wyjaśnić, że nie jesteś po prostu szczęśliwa w związku jednak nigdy nie powinnaś ignorować jego telefonów i unikać spotkania się z nim w cztery oczy. Czasami bywa tak, że doszło do zwykłego nieporozumienia między tobą a chłopakiem. Zanim zdecydujesz się na rozstanie powinnaś sobie wszystko wyjaśnić z partnerem i dać trochę czasu aby sprawdzić czy uda wam się poradzić z problemem i naprawić związek.

3
Pamiętaj o powodach

Jak to mówią tonący brzytwy się chwyta. Każdy człowiek szuka dobrych stron we wszystkim, szczególnie w tym co miałoby ustrzec go przed gwałtownymi zmianami w życiu. Nie bój się zmian, zwłaszcza wówczas gdy miałyby ci wyjść na dobre. Może to się wydawać dziecinne, jednak powinnaś spisać na kartce wszystkie powody, dla których chcesz zerwać z kimś kogo nadal kochasz. Da ci to siłę wytrwania – nawet jeśli od ostatniej kłótni minęło już kilka dni.

4
Porozmawiaj

Zadzwoń do swojego chłopaka i powiedz mu, że chciałabyś z nim porozmawiać o czymś ważnym w cztery oczy. Nie owijaj w bawełnę o czym chcesz rozmawiać. Bądź szczera i powiedz, że rozmowa ma dotyczyć waszego związku. Możesz się spotkać z chłopakiem u ciebie w domu, w restauracji, kafejce czy parku. Pamiętaj, że spotkanie ma być twarzą w twarz. Rozmowa przez telefon może byłaby łatwiejsza jednak byłaby również obraźliwa dla waszego związku.

5
Nie rzucaj oskarżeń

Rozstanie się może być decyzją którą podejmiecie obustronnie, jednak nigdy nie powinniście się nawzajem o nic oskarżać. Może byłoby to łatwiejsze wyjście jednak wówczas rozstaniecie się w nienawiści. To naturalne, że obydwoje będziecie mieć swoje opinie i pewnie któreś z was będzie miało mocniejsze argumenty do rozstania, jednak naprawdę nie ma sensu się o to kłócić.

6
Jak zacząć?

Jeśli nie wiesz jak zacząć rozmowę na temat tego, że chcesz się rozstać z partnerem możesz się zainspirować poniższym dialogiem:

Ty: Jest coś o czym chciałam z tobą porozmawiać, jednak nie wiem za bardzo jak zacząć.

On: O co chodzi?

Ty: Przepraszam, że to mówię, jednak nie jestem szczęśliwa w tym związku.

On: Co? / Dlaczego? / Żartujesz?

Ty: Przez ostatnie kilka tygodni bardzo dużo o tym myślałam. Rozmawialiśmy o problemach i różnicach między nami jednak nie wydaje mi się, aby coś się w naszym związku poprawiło. Te ciągłe kłótnie i nieporozumienia sprawiają że zarówno ty jak i ja jesteśmy nieszczęśliwi. Jako para się nie sprawdzamy.

On: Co chcesz przez to powiedzieć? / Do czego zmierza ta rozmowa?

Ty: Wydaje mi się, że najlepiej zrobimy jak się rozstaniemy. Pomimo tego że się kochamy to nie jesteśmy razem szczęśliwi. Nasz związek nie zmierza do niczego dobrego.

7
Wyjaśnij powody

Krótka rozmowa zaprezentowana powyżej z pewnością pomoże, jednak to wciąż za mało. Jeśli naprawdę chcesz zakończyć związek z kimś kogo kochasz i zrobić to raz na zawsze to musisz wszystko dokładnie wyjaśnić. Może to być bolesne, jednak przynajmniej powiesz swojemu chłopakowi dokładnie to co czujesz. Wyjaśnij powody dla których chcesz zakończyć związek jednak nie poruszaj najbardziej drażliwych kwestii które mogą rozzłościć partnera. Pamiętaj, że zrywasz z kimś kogo kochasz zatem musisz zerwać delikatnie, tak, aby go jak najmniej skrzywdzić.

8
Koniec związku

Jak już cierpliwie wyjaśnisz wszystkie powody (spokojnie, nie podnosząc głosu) i zdecydujecie się rozstać na dobre to pamiętajcie, aby nie żywić do siebie urazy. Po zerwaniu możesz czuć falę ogromnej ulgi jednak za chwilę nadejdzie chwila bolesnego uświadomienia sobie faktu, że właśnie rozstałaś się z kimś kogo kochasz. Zaleją cię sprzeczne emocje, jednak nie powinnaś się nimi przejmować. Zdecydujcie, czy chcecie pozostać przyjaciółmi czy może lepiej będzie jeśli będziecie się unikać do czasu wyleczenia złamanych serc. Pozostanie przyjaciółmi będzie dla was bardziej bolesne – będziecie dłużej i bardziej cierpieć. Najlepszym rozwiązaniem jest całkowite urwanie kontaktu na co najmniej kilka miesięcy.

9
Pożegnanie

Może uda ci się zerwać z ukochaną osobą w przyzwoity sposób, jednak nadal zostaje seks lub pocałunki na pożegnanie. Najlepiej będzie dla was obydwojga jeśli będziecie unikać kontaktu fizycznego. Jest ono bezcelowe i może prowadzić do jeszcze większego zagmatwania spraw. Jeśli jednak bardzo chcesz ostatni raz poczuć jego usta wówczas możesz go pocałować. Ostatni pocałunek i przytulenie się na pożegnanie mogą wydawać się dziwne i przywrócić wspomnienia starych, dobrych czasów, jednak mogą również pomóc w zrozumieniu, że to już jest naprawdę koniec. To działa tak samo jak pogrzeb. Ostatnie pożegnanie sprawi, że pogodzicie się z faktem rozstania i poczujecie spokój. W przypadku braku pożegnania trauma może trwać miesiącami.

Po rozstaniu odejdź z uśmiechem na twarzy. Niech rozstanie będzie ciepłe. Stanowiliście niedobraną parę jednak z pewnością każde z was jest osobno wspaniałym człowiekiem.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

Nickdsg
17.02.2017
Usun mu konto w cs go
miskoala
25.09.2014
no wiadomo, że to nie jest łatwe, ale niestety czasem trzeba. Takie decyzje na pewno w przyszłości okażą się dobre. Ale wiadomo, że ten moment, kiedy jest tuż przed rozstaniem jest najtrudniejszy. Ostatnio na blogu Marii Rotkiel czytałam właśnie o takich dobrych rozstaniach. Jak będziecie mieć wątpliwości czy ciągnąć dalej związek warto jest tam zajrzeć.
Antywalentina
14.02.2013
Panda: Bo choć kochasz osobę to może po prostu nie układać się między wami i możesz zacząć się dusić w tym związku, np. z powodu wiejącej nudy. Takie moje przemyślenia na dzisiejszy piękny dzionek.
doświadczony
23.01.2013
Ja bym do tego dodał: "...i koniecznie podaj prawdziwe powody rozstania". Koniec związku to nie koniec świata, choć jest bolesny. Twój partner będzie prawdopodobnie mieć inne związki, a jeśli nie pozna powodu - niczego się nie nauczy, nic w sobie nie poprawi. A może wina nie leży w ogóle po jego stronie lub nie ma na to wpływu? Musi to wiedzieć! Musi znać prawdę.
Panda
19.01.2013
Nie ogarniam... "Jak zerwać z chłopakiem którego KOCHAM?". Gdzie tu logika? Skoro kocham, to czemu mam zrywać? D: