farbowane włosy

Co zrobić żeby farba z włosów nie schodziła?
smutniok - specjalista Tipy.pl

Jest wiele sposobów na utrzymanie koloru włosów. Wierzcie lub nie, ale żaden z nich nie wymaga wyłożenia tzw. grubej kasy. Wniosek z tego taki, że każda z nas, niezależnie od zasobności portfela może cieszyć się pięknym kolorem na dłużej. Jakie więc są te sposoby na piękne i pełne koloru włosy? Odpowiedź znajdziesz w poniższych krokach.
1

Farbuj włosy w salonie fryzjerskim. Profesjonalista zrobi to dużo lepiej niż ty sama w domu. Odpowiednio przygotuje włosy do farbowania i porządnie pokryje je farbą. Możesz przy okazji popytać fryzjera o najlepsze farby do włosów i o właściwą ich pielęgnację.

2

Odpowiedni szampon. Najlepszy będzie łagodny szampon do włosów farbowanych. Szukaj takiego bez siarczanów, które nie tylko przyspieszą zmywanie farby, ale i niszczą strukturę włosa. Szampony do włosów farbowanych zawierają specjalne składniki, które pomogą w utrzymaniu koloru. Możesz bez przeszkód myć nimi włosy codziennie. Usuną one nadmiar sebum z włosów i inne nieczystości bez ingerowania w kolor.

3

Produkty do włosów na bazie alkoholu. Unikaj tego typu produktów, mogą one przyspieszyć proces blaknięcia koloru na włosach. Jeśli już musisz od czasu do czasu, nie nakładaj ich zbyt dużo i unikaj przebywania na pełnym słońcu. Mimo wszystko radzę, by unikać kosmetyków z alkoholem. Jest tyle świetnych odpowiedników bezalkoholowych, że na pewno znajdziesz ten dla siebie.

4

Używaj kosmetyków chroniących kolor. Nie tylko szamponów, ale i odżywek, lakierów, pianek, żeli, sprayów i wszelkich innych kosmetyków przeznaczonych do pielęgnacji i układania włosów. W ten sposób będziesz dbać o kolor swoich włosów jaki i o nie same na każdym kroku.

5

Chroń swoje włosy. Przed czym? A na przykład przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych kiedy się opalasz, przed sztucznym promieniowaniem na solarium czy przed chlorem po wizycie na basenie. Używaj kosmetyków z wysokim filtrem przeciwsłonecznym. Po wyjściu z basenu umyj włosy łagodnym szamponem i nałóż odżywkę odbudowującą i odżywiającą.

6

Dbaj o zdrowie włosów. Zniszczone i suche włosy nie będą trzymały odpowiednio długo koloru farby, nawet jeśli będziesz stosować przeróżnego typu szamponów i odżywek do tego celu przeznaczonych. To czego potrzeba takim włosom oprócz wspomnianych kosmetyków, również odżywki odbudowujące, regenerujące i nawilżające. Regularnie stosuj maski do włosów, które odpowiednio nawilżą i odbudują włosy. To bardzo ważne, aby włosy były zdrowe. Wtedy będą pięknie się prezentowały na każdym kroku i w każdej sytuacji.

7

Stosuj różne płukanki do włosów. Sięgaj po te odżywiające kolor. Nadadzą one włosom potrzebny im blask i wydobędą z włosów ich kolor. Wybierz płukanki ziołowe, naturalne. Nie serwuj włosom kolejnych porcji chemikaliów.

8

Nabłyszczaj włosy. Zakup odżywki nabłyszczające do włosów farbowanych w sprayu i spryskuj swoje włosy po każdym myciu. Takie odżywki zdziałają cuda. Włosy będą lśniące jak z reklamy przyciągając wzrok i uwagę wszystkich dookoła.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

#18437
29.03.2013
Dobry szampon to podstawa i przede wszystkim nie mycie włosów zbyt często bo farba się wypłukuje. Warto zainwestować w dobrą maskę ochraniającą i pogłębiającą kolor farbowanych włosów. Osobiście posiadam taką z firmy Osmo i jestem zadowolona ; )