sucha skóra

Domowe sposoby na przesuszoną skórę

Nyndza - specjalista Tipy.pl
Sucha, swędząca skóra jest nieprzyjemna w dotyku i wygląda nieestetycznie. Niekorzystnie wpływa na nią zarówno zimne, jak i zbyt gorące i suche powietrze. Co zatem zrobić, by przywrócić skórze właściwy poziom nawilżenia i sprawić, by znów była gładka i atrakcyjna? Wystarczy kilka domowych sposobów, z którymi zapoznasz się poniżej.
1
Soda oczyszczona
Soda oczyszczona

To nie tylko doskonały środek czyszczący i niezastąpiony produkt w kuchni. Kąpiel w sodzie oczyszczonej przyniesie ukojenie suchej, swędzącej skórze. Wsyp do wanny 1 szklankę sody oczyszczonej. Zamieszaj i zanurz się w kąpieli na 30 minut. Po wyjściu nie wycieraj się ręcznikiem, tylko poczekaj, aż wyschniesz.

2
Skrobia kukurydziana
Skrobia kukurydziana

Podobnie jak soda oczyszczona, również skrobia nie kończy swojej kariery w kuchni. Wsyp garść skrobi kukurydzianej do kąpieli, a złagodzi ona uczucie swędzenia i pieczenia.

3
Płatki owsiane
Płatki owsiane

Wsypanie do kąpieli płatków owsianych to doskonały sposób na ukojenie suchej skóry. Zawierają one dużą dawkę witaminy E, niezbędnej dla zdrowej, odżywionej skóry. Owsianką wyleczysz również suche, popękane dłonie. Zastosuj ją zamiast mydła. Wytrzyj ręce, a następnie potrzyj je tym razem suchymi płatkami owsianymi.

4
Sól
Sól

Po kąpieli lub prysznicu wmasuj w wilgotną skórę garść soli. Usunie ona martwy naskórek sprawiając, że skóra znów stanie się gładka.

5
Olej roślinny
Olej roślinny

Nasmarowanie się olejem lub oliwą może sprawić, że poczujesz się jak frytka, jednak twoja skóra będzie ci za to wdzięczna. Olej słonecznikowy, oliwa i olej z orzeszków ziemnych to doskonała ulga dla suchej skóry.

6
Ocet
Ocet

To ludowy specyfik na spierzchnięte dłonie. Dokładnie umyj i osusz ręce, a następnie posmaruj je octem. Załóż parę miękkich rękawiczek i połóż się spać.

7
nakładanie balsamu
Dodatkowe zalecenia

- chłodne kąpiele – zawsze kąp się w letniej lub chłodnej wodzie, gorąca dodatkowo wysuszy skórę pozbawiając ją naturalnej warstwy natłuszczającej
- uważny dobór kosmetyków – ładne, perfumowane mydełka rzadko kiedy są dobre dla skóry. Zazwyczaj pozostawiają ją wysuszoną i łuszczącą się. Szukaj mydeł z dodatkiem olejków lub tłuszczów, np. Palmolive czy Dove. Mydła w płynie są łagodniejsze, niż te w kostce.
- nakładanie balsamów na wilgotną skórę – żeby zachować w skórze wilgoć, nakładaj balsam nawilżający na wilgotną jeszcze skórę.
- unikanie alkoholu – dotyczy to zarówno jego spożywania, jak i stosowania kosmetyków na bazie alkoholu. Nie pij więcej, niż 60 ml alkoholu dziennie, w przeciwnym razie bardzo wysuszysz skórę. Odradza się również stosowanie produktów do pielęgnacji cery zawierających alkohol (np. toników zwężających pory).
- stosowanie gumowych rękawiczek – używaj ich za każdym razem, gdy sprzątasz, zmywasz naczynia, czy ścierasz kurze.
- ochrona przed słońcem – to chyba żadne zaskoczenie, że słońce wysusza skórę. Żeby temu zapobiec, używaj nawilżających kremów i balsamów z filtrem SPF.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

wosk pszczeli
peeling z płatków owsianych
maseczka z miodu

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

NN
06.10.2017
Polecam wosk pszczeli i oliwę :)
vivir
08.02.2016
o niektóre z podanych sposobów trochę mnie zaskoczyły, nie pomyślałam, że można je zastosować. Ja też mam swój świetny sposób na to, żeby mieć piękną i gładką skórę i są to kąpiele solankowe. Nie trzeba po nich stosować innych kosmetyków, skóra wygląda pięknie.