zatoki

Jak leczyć zatoki?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
zatoki
1 z 9
Objawami chorych zatok może być ból głowy - szczególnie nasilający się podczas pochylania głowy, kichania, problemy z węchem oraz stale zatkany nos. Poniżej przestawiam metody leczenia zatok.
1
sposoby na zatoki - krok 1
Parówki i inhalacje

Jedną z metod rozrzedzenia wydzieliny oraz zmniejszenia bólu wywołanego chorymi zatokami są inhalacje czyli wdychanie pary wodnej. Do parówki warto dodać kilka kropel olejku aromatycznego np. eukaliptusowego lub sosnowy. Do miednicy z gorącą wodą dodaj olejek a następnie się nad nią pochyl przykrywając głowę wraz z miednicą dużym ręcznikiem. Staraj się głęboko oddychać przez obydwie dziurki i jak najczęściej wydmuchuj nos.

2
sposoby na zatoki - krok 2
Herbatki ziołowe

Pij gorące herbatki ziołowe z kopru włoskiego lub kozieradki. Pomogą one oczyścić drogi oddechowe z zalegającego śluzu.

3
sposoby na zatoki - krok 3
Chilli, czosnek, papryka czerwona

Niektóre produkty żywnościowe pomogą uwolnić się od bólu spowodowanego zatkanymi zatokami. Do potraw dodawaj chilli, czosnek czy mieloną paprykę czerwoną.

4
sposoby na zatoki - krok 4
Gorące okłady

Niezwykle pomocne są również gorące kompresy na twarz. Nakładaj je na 5-8 minut aż poczujesz ulgę. Kompresy rób tak często jak potrzeba.

5
sposoby na zatoki - krok 5
Hatha Joga na zatoki

Wykonuj ćwiczenia fizyczne oparte na zasadach hatha joga. Joga jest wskazana dla osób cierpiących na zatoki czy katar.

6
sposoby na zatoki - krok 6
Spray na zatoki

Używaj sprayu na zatoki np. Euphorbium Compositium.

7
sposoby na zatoki - krok 7
Świecowanie uszu

Świecowanie uszu jest starą metodą Indian Hopi walki z migreną i chorymi zatokami. Świecowanie można wykonać w większości gabinetów medycyny naturalnej jednak można zrobić to również samemu w domu. Ważne jednak aby świece były oryginalne a nie podróbki (kupisz je na przykład tutaj), w przeciwnym razie mogą ci bowiem zaszkodzić. Jeśli znasz pewne źródło przeczytaj jak wykonać zabieg świecowania uszu.

8
sposoby na zatoki - krok 8
Liście brzozy

Brzoza ma wiele dobroczynnych właściwości. Jedną z nich jest leczenie zatkanych zatok. Z liści brzozy należy zrobić okład na czole i nosić go nieprzerwanie przez 2 dni. Po dwóch dniach wydzielina z ropą powinny same spłynąć.

?

Wskazówki
* W przypadku podejrzenia chorych zatok należy niezwłocznie udać się do laryngologa.
* Kup nawilżacz do powietrza. Suche powietrze powoduje jeszcze większe dolegliwości.
* Polecam tabletki lub krople Sinupret

Strona 1 z 9

Powiązane porady

Pokrzywka u dziecka
sposób na katar ;)
olejek pichtowy

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

Jolka
12.08.2015
Lepiej nic nie robić samo przejdzie
topielica
21.09.2013
Bardzo dobrze działa czosnek ,ale nie każdy może go jeśc wobec tego polecam tabletki czosnkowe z dodatkiem pokrzywy alliofil -naturalne i pomagają przy zatokach.
Sanienka
23.05.2011
Leyja może za krótko je stosowałaś, na to trzeba czasu i systematyczności. Ja co prawda nie mam problemów z zatokami, ale przy katarze Euphorbium mi pomógł bardzo szybko.
leyla75
12.03.2011
witam

Na moje zatoki nic nie dzilala. robilam parowki, stosowalam tez Euphorbium i nic a nic , mam zatkany nos , ne moge oddychac , mecze sie nawet przy mowieniu POMOCY !!!!
marfanka
30.05.2010
W pierwszej poradzie pisze, że dobrą metoda jest inhalacja czyli wdychanie pary wodnej. Na tej samej zasadzie działa właśnie euphorbium, które jest roztworem soli fizjologicznej z substancjami leczniczymi, które wspomagają odbudowę zniszczonej śluzówki nosa. Tak jak inhalacja nawilża śluzówkę nosa. Przy katarze siennym ogromnym plusem jest to, że preparat ten można bardzo długo stosować.
Cati
30.04.2010
Euphorbium to bardzo fajne krople. Pomagają zarówno przy katarze alergicznym jak i zatokowym