przewlekłe zapalenie dróg moczowych

Jak naturalnie leczyć przewlekłe zapalenie dróg moczowych?

naturalnienaturalnie - specjalista Tipy.pl
Większość osób cierpi na przewlekłe zapalenie dróg moczowych. Jak już raz złapiemy zapalenie np. pęcherza to później ciągnie się ono za nami już do końca życia. Stany ostre z objawami występują przynajmniej raz w roku a po wyleczeniu przechodzą w przewlekłe stany bezobjawowe. Większość osób nawet nie wie o tym, że stan zapalny ciągle tam jest i że może przenieść się w każdej chwili na nerki i po cichu je zniszczyć zanim się w ogóle zorientujemy co się dzieje. Przewlekłe stany zapalenia dróg moczowych można wyleczyć stosując roczną kurację naparem ziołowym (przepisu Józefa Słoneckiego).
P

* 3 łyżki stołowe kwiatu wrzosu
* 1 łyżka ziela mącznicy lekarskiej
* 1 łyżka liści melisy
* 1 łyżka ziela fiołka trójbarwnego
* 1 łyżka kwiatu jasnoty białej (tylko kobiety)
* 1 łyżka znamienia kukurydzy (tylko mężczyźni)

1
W przypadku dzieci do 20 kg stosuj 1/4 ilości powyższych składników, dzieci do 40 kg ½ zaś osoby do 60 kg 3/4 dawki dla dorosłych.
2
Napar przygotuj wieczorem. Przygotowane liście włóż do termosu i zalej litrem wrzącej wody.
3
Następnego dnia wypij napar rano, w południe i wieczorem. Pij go pomiędzy posiłkami, najwcześniej na pół godziny przed posiłkiem i 40 minut po nim.
4
Napar pij przez 6 tygodni a następnie zrób 3 tygodnie przerwy, później znów 6 tygodni picia i 3 tygodnie przerwy - i tak przez cały rok, nawet wówczas gdy nie będą występować objawy zapalenia dróg moczowych.

Powiązane porady

endometrioza
brzuch
Jak kontrolować hormony kobiece

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Aneta fizjot
29.10.2015
W okresie dojrzewania miałam częste problemy z pęcherzem moczowym tabletki fural.. i urosep.. łykałam jak cukierki. Dopiero na studiach miałam 2h z akupresury stóp. nacisnełam punkt nerek na stopie i mało nie wstałam z bólu. Po dwóch tygodniach samodzielnego masażu stóp punkt nerek, moczowodów i pęcherza moczowego moje przewlekłe zapalenia pęcherza moczowego znikneły całkowicie. Było to już 10 lat temu ale od tamtego czasu nie złapałam tej choroby ani razu a masuje się przynajmniej 3 razy w tygodniu- szczególnie gdy wyczuwam na stopie bolesne punkty. Od razu uprzedzam że był to masaż amatorski po pół godziny dziennie przed telewizorem to nie jest reklama gabinetów masażu tylko samoleczenia. Moje koleżanki fizjoterapeutki z podobnymi problemami wcale mnie nie słuchały, więc nie zdziwię się że większość ludzi pozostanie przy nasiadówkach i lekach- ale mi pomogło więc może i komuś pomoże. Nie trzeba być profesjonalistą w masażu aby to zastotować. Teraz kiedy czuję uczucie pieczenia pęcherza czasami na szybko masuje tylko pęcherz moczowy po 5 minut na każdą stopę- nawet kilka razy dziennie jako uzupełnienie do pełnego masażu nerek,moczowodu i pęcherza moczowego. Najlepiej kuracje zacząć w okresie remisji choroby- będziemy widzieć poprawę kiedy bolesne punkty w naszych stopach wyczuwalne jako twardy groszek zielony itp, znikną. To przełoży się na stan zdrowia.
grzyyywa
21.08.2012
Jak się rozwija zapalenie pęcherza, to ja polecam zastosować wtedy nasiadówki z rumianku i pokrzywy, a do tego łykać kapsułki prouro - mi po tym zawsze objawy ustępują. warto też pić dużo płynów, żeby przepłukać pęcherz.