układanie gresu, kafelkowanie podłogi

Jak układać gres na półsuchy beton?
videk - specjalista Tipy.pl

Dobrze położona podłoga w płytkach gresowych wymaga wiele pracy i kosztów. Jedną z najtańszych metod jest kładzenie na tak zwany półsuchy beton, lub inaczej na „szap”. Ten artykuł służy poradą jak wykonać podłogę stosując tę metodę kafelkowania.
P

* Najważniejszy materiał klejący i zarazem wyrównujący składa się przede wszystkim z piasku, wody i cementu co w znaczny sposób zmniejsza koszty (przy większych powierzchniach nawet o osiemdziesiąt procent)

1
przygotowanie podłoża pod kafelki
W zależności od rodzaju pomieszczenia na początku w odpowiedni sposób przygotowujemy podłoże. Jeżeli zamierzamy kłaść płytki w kuchni, łazience (w pomieszczeniach z dużą ilością wilgoci) wówczas warto najpierw położyć membranę gumową. W przypadku na przykład tarasów czy balkonów warto położyć drenaż w celu usuwania deszczówki.
2
Następnie wykonujemy tak zwane ścielenie czyli położenie flizeliny lub innego podobnego materiału do którego przyklei się nasz półsuchy beton.
3
Po położeniu materiału warto zrobić tak zwaną podsypkę i zostawić ją aż do wyschnięcia.
4
Na takie podłoże równomiernie rozprowadzamy mieszankę betonu utrzymując odpowiedni poziom lub spadek. By położyć na tak przygotowane podłoże płytki wcześniej przygotowujemy roztwór cementu z wodą, który będzie pełnił rolę kleju.
5
Płytki kładziemy metodą „od wejścia” to znaczy ze w przeciwieństwie od metody na klej już od początku możemy chodzić po glazurze.
?

Wskazówki
* Należy uważać na oddziaływanie wysokiej temperatury powietrza podczas kładzenia betonowego roztworu, który szybko tężeje w wysokich temperaturach

!

Uwaga!
* Metoda układania glazury na pół suchy beton nie jest polecana amatorom kafelkowania

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

ness
15.04.2018
Dla amatorów budowlanych wymyślono klej do płytek i lepiej aby nie próbował metody tradycyjnej. Fachowiec wie, jak przykleić tradycyjnie.
uru28
19.08.2015
Przykro mi ale ten Tip pisany był przez osobę która nie ma zielonego pojęcia o okładzinach ceramicznych i ich układaniu.Układanie płytek na mieszance półsuchej z podlaniem mleczkiem cementowym (bo o to chyba chodziło autorowi) jest stosowane w przypadku płyt o gr. od 3mm, posiadających najczęściej podkład betonowy. W przypadku płytek gresowych ze względu na ich strukturę i nasiąkliwość nie jest dopuszczalne.Jako certyfikowany rzeczoznawca chcącym skorzystać z tipa polecam poczytać poradniki dostępne na stronach producentów chemii budowlanej i z tamtego miejsca czerpać wiedzę.
Glazurnik
23.06.2014
Artykuł napisany chaotycznie bez ładu i składu człowiek który to pisał nie ma zielonego pojęcia o układaniu płytek na warstwie jastrychu .