bezy z orzechami

Jak zrobić bezy z orzechami?

Nyndza - specjalista Tipy.pl
Każdy z nas dobrze zna smak słodkich, chrupiących bez. Dziś jednak proponuje trochę urozmaicić te ciasteczka i dodać do nich odrobinę posiekanych orzechów (najlepiej pekan). Jest to oczywiście wyłącznie moja sugestia, jeśli nie zgadzasz się z nią, po prostu wykreśl orzechy z listy składników. Poniższy przepis nauczy cię jak robić domowe bezy krok po kroku. Zastosuj się do niego, a wszystko na pewno się uda.
P

* 3 białka jaj
* szczypta soli
* 1 szklanka cukru
* 1 łyżeczka octu winnego
* 1 szklanka orzechów pekan (najlepiej lekko uprażonych – 8-10 minut w temperaturze 125°C)

1
Najpierw przygotuj jajka. Wyjmij je z lodówki i pozostaw na kilka godzin, żeby ogrzały się do temperatury pokojowej. Jeśli zależy ci na czasie, zanurz je na 10 minut w ciepłej wodzie. Efekt będzie ten sam.
2
Upewnij się, że wszystko, co będzie miało kontakt z jajkami jest czyste i odtłuszczone. Jajka delikatnie rozbij na pół i ostrożnie przekładaj żółtko z jednej połówki skorupki do drugiej, pozwalając białku powoli spływać do czystej miseczki. Przygotuj w ten sposób białka z trzech jajek.
3
Rozgrzej piekarnik do 150°C.
4
Orzechy pekan (jeśli ich używasz) umieść w torebce strunowej i rozgnieć na drobne kawałki drewnianym tłuczkiem. Odstaw na bok.
5
bezy - krok 5
Białka umieść w misie miksera. Dodaj sól. Włącz mikser na małe obroty i stopniowo zwiększaj prędkość, dopóki na białku nie zaczną pojawiać się delikatne fałdki, a bąbelki nie staną się malutkie i jednorodne (około 2-3 minuty).
6
bezy - krok 6
Zwiększ prędkość miksera na nieco większą, niż średnia. Stopniowo zacznij dodawać do białka cukier. Ubijaj całość przez kilka minut.
7
bezy - krok 7
Teraz dodaj odrobinę octu. Zwiększ obroty miksera na wysokie i ubijaj białko, dopóki nie stanie się błyszczące i sztywne (4-5 minut).
8
Wsyp do białka pokruszone orzechy (jeśli ich używasz) i delikatnie wymieszaj całość gumową szpatułką.
9
Nabieraj masę bezową na łyżeczkę i nakładaj na wyłożoną papierem pergaminowym blachę do pieczenia.
10
bezy - krok 10
Włóż blachę do nagrzanego do 150°C piekarnika, zamknij drzwiczki i WYŁĄCZ piekarnik. Pozostaw bezy w środku na całą noc. Pod żadnym pozorem nie otwieraj drzwiczek piekarnika. Następnego dnia rano ciasteczka będą gotowe – chrupiące na zewnątrz, lekkie i puszyste w środku. Jeśli okaże się, że środki bez są nieco ciągnące (a ty wolisz wersję całkowicie suchą), pozostaw je w piekarniku jeszcze przez kilka godzin.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

beza
ciasteczko z wróżbą
bajaderka

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane