jabłka pieczone w piekarniku

Jak zrobić jabłka pieczone w piekarniku?

Nyndza - specjalista Tipy.pl
jabłka pieczone w piekarniku
1 z 5
To ulubiony przysmak dzieci i dorosłych, a także bardzo zdrowa przekąska. Jabłka możesz nafaszerować innymi owocami. Będą wówczas jeszcze smaczniejsze. Prosty i szybki przepis na ten owocowy deser znajdziesz poniżej.
P

* 4 duże jabłka (najlepiej odmiany Jonagold lub Golden Delicious)
* ¼ szklanki brązowego cukru
* 1 łyżeczka cynamonu
* ¼ szklanki posiekanych orzechów (najlepiej pekan)
* ¼ szklanki posiekanych rodzynek lub porzeczek
* 15g masła
* ¾ szklanki wrzącej wody

1
jabłka pieczone - krok 2
Rozgrzej piekarnik do temperatury 190°C. Jabłka umyj, usuń gniazda nasienne i wydrąż owoce do wysokości 1 cm licząc od dna. Jeśli nie masz specjalnego przyrządu do wydrążania owoców, najpierw wytnij obszar wokół ogonka jabłka małym nożykiem, następnie usuń gniazdo nasienne, a na końcu oczyść otwór łyżeczką.
2
jabłka pieczone - krok 3
Tak powinien wyglądać gotowy otwór. Jego głębokość powinna wynosić około 2 cm, a szerokość około 3 cm.
3
jabłka pieczone - krok 4
W małej miseczce zmieszaj cukier, cynamon, rodzynki/porzeczki i orzechy. Jabłka umieść w brytfance do pieczenia. Nafaszeruj każde z nich masą owocową. Na wierzch połóż odrobinkę masła (około ¼ łyżki). Wlej do brytfanki wrzątek. Włóż całość do nagrzanego piekarnika i piecz przez 30-40 minut. Jabłka powinny mieć delikatną, ale nie gąbczastą konsystencję.
4
jabłka pieczone - krok 5
Po wyjęciu z piekarnika polej jabłka odrobiną soku, który pozostał w brytfance. Podawaj ciepłe, najlepiej z lodami waniliowymi.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

chipsy domowe
pasta z kalafiora
puree z kalafiora

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

ppp
25.10.2017
nie ma napisane jaka temperatura