ser ricotta

Jak zrobić ser ricotta?

ProhibicjaProhibicja - specjalista Tipy.pl
Nasza kuchnia coraz bardziej otwiera się na wpływy zza granicy, a jednym z przejawów tego stanu rzeczy jest coraz częstsze pojawianie się w przepisach francuskiego sera ricotta. Ser ten nie zawsze można znaleźć w polskich sklepach, a nawet gdy jest to możliwe, okazuje się, że czasami po prostu szkoda nam na tę „egzotykę” pieniędzy. Mam jednak dla ciebie dobrą wiadomość. Ser ricotta można zrobić samemu. I wbrew pozorom jest to bardzo proste.
P

* 2 szklanki pełnego mleka
* 1 szklanka jogurtu naturalnego, pełnotłustego
* ½ szklanki śmietany kremówki (opcjonalnie)
* 2 łyżeczki białego octu winnego
* 1 łyżeczka soli

1
W dużym rondlu umieść mleko, jogurt, śmietanę, ocet i sól. Wymieszaj i doprowadź całość do wrzenia. Następnie gotuj na małym ogniu przez 1-2 minuty, do czasu, aż mleko się zsiądzie.
2
W międzyczasie wyłóż sitko kilkoma warstwami etaminy (tkanina używana m.in w hafcie krzyżykowym). Umieść sitko nad głęboką miską.
3
Wlej mieszankę mleczną do sitka i pozostaw na 15 minut.
4
Zbierz kawałki zsiadłego mleka, które pozostały na powierzchni etaminy i odciśnij je lekko, by je odsączyć. Ser gotowy.
5
Domowy ser ricotta najlepiej jest podawać lekko ciepły, ale można go również przechowywać w lodówce maksymalnie do trzech dni. Podane tutaj proporcje wystarczą na przygotowanie 2 szklanek tego serka.

Powiązane porady

żółty ser
pełna lodówka
mleko kozie

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Nie mam
11.04.2016
z artykułu:się w przepisach francuskiego sera ricotta.
z Wikipedii:Ricotta – miękki, niedojrzewający ser zwarowy, produkowany we Włoszech z serwatki pozostającej po serach podpuszczkowych (z mleka koziego, krowiego lub owczego) poprzez drugie gotowanie (wł. ricotta), przypominający twaróg, niesolony. Zawiera 20-30% tłuszczu. Spożywany jest na świeżo lub jako składnik potraw: ciast i innych słodyczy, farszów, klusek itp. Oryginalnie włoska ricotta produkowana jest z wcześniej wspomnianej serwatki, jednak na rynku możemy znaleźć ricottę wytwarzaną z serwatki z dodatkiem mleka, a także ricottę z pełnego mleka. Ta ostatnia jest popularna w Stanach Zjednoczonych.