Paznokcie

Jak sprawić aby paznokcie szybciej rosły?

Akshay - specjalista Tipy.pl
Szukasz jakiś sposobów na to, aby twoje paznokcie szybciej rosły i były mocniejsze? Poniżej przedstawiam kilka prostych i najbardziej efektywnych sposobów na szybszy wzrost paznokci.
1
Zażywaj witaminy

Najważniejsze dla prawidłowego wzrostu paznokci są witaminy A, B, C i D. Osoba, która się prawidłowo odżywia powinna przyjmować ich wystarczającą ilość wraz z pożywieniem. Jednak jeśli jesteś na diecie lub czujesz że twoje odżywianie pozostawia wiele do życzenia to nie zapomnij o przyjmowaniu multiwitaminy. Witaminy wzmocnią twoje paznokcie i pobudzą je do wzrostu.

2
Pobudź krążenie krwi

Czy wiesz, że pobudzenie krążenia krwi w palcach jest jednym z najlepszych sposobów na szybszy wzrost paznokci? Jeśli często piszesz na klawiaturze, grasz na pianinie, gotujesz lub robisz cokolwiek co wymaga użycia dłoni to twoje paznokcie szybciej rosną.

3
Nawilżaj

Jedną z najważniejszych sposobów na szybki wzrost paznokci jest ich regularne nawilżanie. Możesz w nie wcierać olejek arganowy, rycynowy a nawet oliwę z oliwek. Przyśpiesza wzrost oraz wzmacnia paznokcie również codzienne wcieranie w płytki płynnej witaminy A i E (można kupić w każdej aptece).

4
Zrównoważona dieta

Aby paznokcie były zdrowe najważniejsza jest zrównoważona dieta. Efekt jo-jo spowodowany większością diet cud wpływa negatywnie nie tylko na twój organizm ale również na paznokcie. Pamiętaj zatem, aby odchudzać się z głowią. Najważniejsze są zrównoważone posiłki - chude białko, błonnik i świeże warzywa i owoce.

5
Czosnek

Sekretem na długie i mocne paznokcie jest również czosnek. Niestety ta metoda ma pewien minus - nieprzyjemnie pachnie. Weź ząbek czosnku, przekrój na pół i wcieraj go przez pół godziny w paznokcie a następnie spłucz. Jeśli nie chcesz pachnieć jak odstraszacz na wampiry wetrzyj w palce i paznokcie odrobinę cytryny.

6
Daj im soku

Inną metodą na piękne i długie paznokcie jest moczenie ich w soku pomarańczowym. Włóż paznokcie do miseczki z sokiem na 10 minut po czym wypłucz je w wodzie. Sok pomarańczowy ma wiele witaminy C i kwasu foliowego które mają wpływ na szybszy wzrost paznokci. Jeśli nie możesz wytrzymać zapachu czosnku to może ta metoda będzie dla ciebie lepsza.

7
Ochraniaj

Jeśli sprzątasz od czasu do czasu dom to rób to wyłącznie w rękawiczkach ochronnych. Środki czystości bardzo niszczą płytkę paznokcia, która staje się podatna na łamanie i rozdwajanie.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

pielęgnacja paznokci
ściąganie paznokci akrylowych
mocne paznokcie

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Miś
09.11.2015
A jeśli obgryzam paznokcie jak się tego oduczyć
meszekowy
30.08.2014
Aby paznokcie rosły szybciej powinno się je regularnie obcinać i powoli zmniejszać interwały między obcięciami. Taki zabieg działa bardzo stymulująco na nasze paznokcie i organizm "zapamiętuje", kiedy je obetniemy i przygotowuje się na to poprzez przyspieszenie ich przyrostu.
Mrs Pudelek
31.05.2013
Osobiście wczoraj wypróbowałam metodę z czosnkiem. Wcierałam go przez około 10 minut w płytkę paznokcia i skórki. Oczywiście ''zabieg'' robiłam przed pójściem spać. Rano, po przebudzeniu się spojrzałam na moje krótkie i nieestetyczne paznokcie. Widać było poprawę ^^ Nie chodzi mi o długość, ale kolor zrobił się jaśniejszy i jakoś mniej tych skórek było ;) Postanowiłam robić sobie taki ''zabieg'' codziennie na noc. Serdecznie polecam.