Dziecko je owsiankę

10 powodów dla których warto jeść owsiankę
Kuchnieswiata - specjalista Tipy.pl

Płatki owsiane są zdrowe - o tym wie większość z nas ale ile osób potrafi powiedzieć dlaczego? Jeśli jeszcze nie znasz powodów, dla których warto jeść owsiankę to zapoznaj się z poniższą listą.
1

Ponad 40 różnych badań wykazało, że spożywanie płatków owsianych może pomóc obniżyć poziom cholesterolu i zmniejszyć ryzyko chorób serca. Aby zmniejszyć poziom cholesterolu należy jeść 3/4 szklanki płatków owsianych dziennie. Rozpuszczalny błonnik w płatkach owsianych pomaga usunąć LDL czyli inaczej “zły” cholesterol przy jednoczesnym zachowaniu dobrego cholesterolu którego twój organizm potrzebuje. W styczniu 1997 roku Amerykańska Federalna Administracja ds. Żywności i Leków ogłosiła, że owsianka w połączeniu z dietą nisko-tłuszczową może zmniejszyć ryzyko chorób serca.

2

Dzięki rozpuszczalnemu błonnikowi owsianka pochłania znaczną część wody przez co spowalnia trawienie się węglowodanów, cukier jest uwalniany wolniej a my mamy energię i czujemy się syci przez dłuższy okres czasu. Z tych również powodów owsianka może nam pomóc kontrolować wagę.

3

Owsiankę masz prawdopodobnie w kuchni tak jak inne 80% osób na świecie. Nie musisz zatem iść po nią do sklepu a jej przygotowanie jest niewiarygodnie łatwe!

4

Wyniki nowych badań mówią, że jedzenie owsianki może zmniejszyć ryzyko wystąpienia cukrzycy typu 2. Amerykańskie Stowarzyszenie Diabetyków zaleca osobom z cukrzycą jedzenie pełnych ziaren zbóż takich jak owsianka. Rozpuszczalny błonnik pomaga kontrolować poziom glukozy we krwi.

5

Poza niektórymi wyjątkami (niektóre owsianki smakowe) płatki owsiane które możesz kupić w swoim sklepie są w 100% naturalne. Jeśli spojrzysz na ich skład to będzie tam tylko jedna pozycja: owies.

6

Według ostatnich badań, dieta, która zawiera płatki owsiane może pomóc w obniżeniu wysokiego ciśnienia krwi. Jest to związane z dużą ilością rozpuszczalnego błonnika znajdującego się w owsiance. Owsianka zawiera go dużo więcej niż pszenica, ryż czy kukurydza.

7

Owsianka zawiera szeroką gamę witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Jest również dobrym źródłem błonnika, węglowodanów złożonych i żelaza.

8

Błonnik i inne składniki odżywcze znajdujące się w owsiance mogą zmniejszyć ryzyko wystąpienia niektórych nowotworów.

9

Owsianka jest szybka i wygodna. Najlepsza jest zrobiona na mleku jednak jeśli go nie masz pod ręką to może być również na wodzie i to szybciej niż w 10 minut.

10
Owsianka jest przepyszna!
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

goska
17.08.2016
Tez ją lubie ;)
aga6374
17.08.2016
Dobrze, że zaczęła panować "moda" na owsiankę, bo to bardzo zdrowe i pożywne danie. Ja codziennie jem owsiankę na śniadanie, jeszcze przed wyjściem do pracy ;). Zwykle kupuję płatki owsiane górskie od Melvit - melvit.pl , jedno opakowanie wystarcza na sporo śniadań, także owsianka jest pomysłem nie tylko na zdrowy, ale i niedrogi posiłek :)