ramka

Jak zrobić ramkę na zdjęcia?

BrumkaBrumka - specjalista Tipy.pl
Jeżeli ramki dostępne w sklepach nie pasują do twoich zdjęć możesz odpowiednią ramkę zrobić własnoręcznie. Poniżej znajdziesz instrukcję jak to zrobić.
P

* Płyta MDF
* Klej
* Wstążki
* Zszywacz

1
Na płycie MDF zaznacz narożniki w odległości 4,8 cm od krawędzi. W za­znaczonych miejscach wywierć niewielkie otwory, a następnie, posługując się metalo­wa linijką i nożem do tapet, wytnij pro­stokąt wyznaczony przez te punkty.
2
Rozetnij kawałek drewna na cztery części: dwie o długości 33 cm i dwie o długości 20 cm. Wygładź końce i naklej deseczki wzdłuż zewnętrznych krawędzi ramki. Narożniki wzmocnij zszywaczem.
3
Odwróć ramkę na drugą stronę i na całym obwodzie rozmieść równomier­nie zszywacze. Jeśli to konieczne, wbij wy­stające zszywacze młotkiem. Wygładź wszystkie nierówności i nałóż podwójną warstwę podkładu. Pozostaw do wysch­nięcia.
4
Utnij sześć kawałków wstążki o długości 38 cm i sześć o długości 30 cm. Wierzch ramki posmaruj klejem do drewna. Ułóż wstążki na ramce i starannie przepleć je na rogach. Aby sprawdzić swoje umiejętności, można przeprowadzić próbę przed nałożeniem kleju.
5
Podnieś ramkę, trzymając ją za krawędź. Końce wszystkich wstążek przymocuj zszywaczem – pamiętaj o starannym naciągnięciu wstążki. Utnij niepotrzebne końce wstążek.
6
Pozostałą wstążką oklej dokładnie boki ramki. W miejscu gdzie łączą się końce umocuj zszywaczem dodatkowy kawałek wstążki, aby ukryć złączenie.
?

Wskazówki
* Do zdjęć ślubnych wybierz bogato zdobioną jedwabną wstążkę
* Zdjęcia z Bożego narodzenia opraw w czerwień i zieleń z dodatkiem brokatu.

Powiązane porady

czarno-biała fotografia
Czerwona kuchnia
Zdjęcie w ruchu

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Ariel
05.10.2009
MDF - produkt drewnopochodny, zamiennik dla naturalnego drewna, szczególnie drewna liściastego, płyta przeznaczona do produkcji mebli, elementów wykończeniowych przy aranżacji wnętrz, paneli ściennych, paneli podłogowych, kasetonów, listew ozdobnych, wykończeniowych, meblowych i do produkcji stolarki budowlanej.