gofry drożdżowe

Jak zrobić gofry drożdżowe?

Olimpia - specjalista Tipy.pl
Gofry z tego przepisu mają chrupiący wierzch zaś w środku ciasta są gładkie, kremowe i wilgotne. Nawet po wystygnięciu mają wspaniałą teksturę. Jednak się nie martw na zapas - są tak pyszne że znikną z talerzy zanim zrobią się zimne. Możesz zacząć robić gofry już godzinę po przygotowaniu ciasta, jednak najlepiej będzie jeśli ciasto postoi w lodówce przez całą noc. Dzięki temu gofry będą o wiele smaczniejsze.
P

* 1,5 szklanki letniego mleka
* 6 łyżek roztopionego masła
* 2-3 łyżki syropu klonowego (opcjonalnie)
* 3/4 łyżeczki soli
* 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
* 2 duże jajka
* 2 szklanki mąki
* 1,5 łyżeczki drożdży instant

1
Zmieszaj wszystkie składniki w dużej miseczce (na tyle, aby drożdże z niej nie uciekły kiedy urosną). Pomieszaj dokładnie, tak, aby ciasto było perfekcyjnie gładkie.
2
Przykryj plastikowym workiem i odłóż na bok w temperaturze pokojowej na 1 godzinę. Możesz teraz zacząć robić gofry lub włożyć ciasto do lodówki i zrobić je następnego dnia.
3
Rozgrzej gofrownicę, spryskaj ją preparatem zapobiegającym przywieraniu lub posmaruj olejem i wlej około 2/3 do 3/4 szklanki ciasta (ilość ciasta podana na instrukcji gofrownicy). Zamknij wieczko i piecz przez czas zalecany przez producenta na złoto-brązowy kolor.
4
Podawaj od razu lub przełóż do piekarnika rozgrzanego do 90-100 stopni C. Podawaj z borówkami i bitą śmietaną.

Powiązane porady

Omlet pieczony
naleśniki
Owsianka z suszonymi owocami

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane