mapa pryszczy

Co oznaczają pryszcze na twarzy?

chrapka - specjalista Tipy.pl
Czy słyszałaś kiedyś o mapie twarzy? Okazuje się, że pryszcze mają tendencję do pojawiania się ciągle w tych samych miejscach na twarzy. Zastanawiałaś się kiedyś dlaczego tak jest? Na pewno nie dlatego, że ich ulubionym miejscem jest twój nos czy czoło. Tendencja pryszczy do pojawiania się w określonym miejscu ma związek ze stanem naszego organizmu. Dzięki nim możesz się dowiedzieć co jest nie tak z twoim organizmem. Okazuje się bowiem, że nasze organy dają nam w ten sposób o sobie znać – zajmij się mną, zbadaj, bo coś jest nie tak. Jak zatem rozszyfrować pryszcze na twarzy? Legenda do zdjęcia głównego znajduje się poniżej.
1

STREFY 1 & 3 – pęcherz i układ trawienny. Zmień dietę, sięgaj po bardziej zbilansowane posiłki, dostarczaj sobie lekkich, różnorodnych posiłków. Pij mnóstwo wody.

2

STREFA 2 – wątroba. Staraj się unikać alkoholu, ciężkostrawnych posiłków czy nabiału. Pryszcze w tej strefie mogą oznaczać również alergię na pewne produkty. Zrób sobie test alergologiczny.

3

STREFY 4 & 10 – nerki. Upewnij się, że bardzo dobrze nawadniasz swój organizm. Pij mnóstwo wody, zrezygnuj ze słodkich napojów, gazowanych napojów, kawy i alkoholu. Tego typu płyny cię odwadniają.

4

STREFY 5 & 9 – układ oddechowy. Palisz? Przestań! Twój układ oddechowy woła o pomoc. To również strefy występowania pryszczy u alergików.

5

STREFY 6 & 8 – nerki. Ciemne cienie pod oczami, oraz wokół oczu to oznaka odwodnienia. Pij jak najwięcej wody.

6

STREFA 7 – serce. Sprawdź sobie ciśnienie krwi, zbadaj krew. Upewnij się też, że nie używasz kosmetyków, które podrażniają twoją skórę.

7

STREFA 12 – żołądek. Rozważ przeprowadzenie detoksu, włącz więcej błonnika do diety.

8

STREFY 11 & 13 – hormony. Stres i zmiany hormonalne mogą objawiać się występowaniem pryszczy w tych rejonach twarzy. Wprowadź do diety więcej zielonych warzyw, dużo niegazowanej wody. W tej strefie mogą pojawiać się również pryszcze, aby dać ci znać, że jajeczkujesz (i z którego jajnika).

9

STREFA 14 – infekcja. Pryszcze na szyi to znak, że twoje ciało walczy z bakterią lub wirusem. Włącz tryb awaryjny, jedz więcej czosnku, cytryny, dużo pij.

10

Niezależnie od tego w jakiej strefie najczęściej pojawiają się u ciebie pryszcze, jeśli po wprowadzeniu odpowiednich zmian nie nastąpi poprawa, udaj się do lekarza.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

leczenie trądziku
opalanie
swędzenie skóry

Podobne porady

Komentarze (16)

* Pola wymagane

Ja
16.08.2016
Zgadza się układ tawienny i nerki (mało piję wody). Mam nadzieję, że zwiększenie ilości błonnika w mojej diecie i 2 l wody pomogą
Olcia
20.08.2015
A mi się to idealnie zgadza. Odstawiłam rok temu tabletki anty i mam wielkie i bolesne pryszcze w strefach odpowiedzialnych właśnie za hormony :/ Pryszcze zaczęły się pojawiać powoli i w ciągu 3 miesięcy od odstawienia tabletek miałam wysypane całą brodę i jej okolice od wielkich, odstających i bolesnych pryszczy, które w dodatku w ogóle nie dojrzewały i nawet nie dało się ich wycisnąć. Jak się wygrzeję na słońcu to jest super a później znowu pryszcze wyłażą i się tak z nimi babram. Nie wyciskam - bolą i nie znikają, więc wyciskam i chociaż się ich pozbywam. Nigdy nawet nie musiałam używać podkładu a teraz podkład, korektor, drugi korektor itd... Czasami robię sobie pojedyncze dni albo i cały weekend bez szpachli ale czy to pomaga? WCALE! Także porady typu "odstaw podkład, skóra musi oddychać' są tak głupie, że szkoda gadać.
Godzio
13.02.2015
Nie prawda. Jeżeli ktoś ma wirusa np. opryszczki to będą mu wyskakiwały pryszcze i nie zależą one od hormonów.
Colli
19.01.2015
W przypadku układu oddechowego-jeśli ktoś ma wypryski na policzkach- polecam picie dziewanny 2-3 razy dziennie. Mi nic nie pomagało, żadne kremy, maści, toniki, mleczka, maseczki itp. - to mi pomogło w 24 h.
psycholog
12.01.2015
bzdura a jak ktos ma pryszcze w tych wszytkich rejonach twarzy od czasu do czasu ale sa - to juz powinnam nie zyc
magda
18.11.2014
Prawda.mam problem i z hormonami i z zoladkiem
apa
24.10.2014
Ale bzdury. Są jakieś badania naukowe na ten temat?
heev5
22.10.2014
bzdury bzdury i jeszcze raz bzdury
babsztyla
27.09.2014
Treści z artykułu powstały w bardzo podobny sposób co horoskopy - nie ważne jak wygląda twoje życie i tak, cokolwiek napiszą, się zgadza.
Marcel
28.07.2014
Strasznie gram na puzonie stąd u mnie tyle tych pryszczy na twarzy.