Tarta ze szparagami

Jak zrobić tartę ze szparagami?
LeenaLeena - specjalista Tipy.pl

Szparagi są wspaniałe bez względu na to czy są grillowane, pieczone, gotowane czy zmiksowane na zupę. Jeśli jesteś również wielkim miłośnikiem szparagów to polecam poniższy przepis: tarta ze szparagami. Mniam!
P

* ---- na ciasto ----
* 1 szklanka zwykłej mąki
* 3/4 szklanki mąki pełnoziarnistej
* 1 łyżeczka proszku do pieczenia
* Szczypta soli i pieprzu
* 6 łyżek masła (zimne, pokrojone w kostki)
* 8 łyżek lodowatej wody
* ---- na wypełnienie ----
* Pół kg szparagów
* 3 jajka
* 1 szklanka chudego mleka
* 1/3 szklanki chudej śmietanki
* 1 łyżka soku z cytryny
* 1 łyżka tartej skórki z cytryny
* Szczypta soli
* 2/3 szklanki tartego sera parmezan
* Kilka listków bazylii

1
Przepis na tartę ze szparagami 1
Rozgrzej piekarnik do 220 stopni C. Formę na tartę spryskaj olejem w sprayu. Odstaw na bok. W dużej misce zmieszaj ze sobą mąkę, proszek do pieczenia, sól i pieprz. Dodaj masło i dokładnie wymieszaj widelcem. Dodaj wody i dokładnie wymieszaj.
2
Przepis na tartę ze szparagami 2
Na blacie posypanym mąką rozwałkuj ciasto na duży placek. Delikatnie podnieś ciasto i wyłóż nim wcześniej przygotowaną formę na tartę. Włóż ciasto do piekarnika i piecz przez około 15 minut na lekko brązowy kolor. Odstaw na bok.
3
Przepis na tartę ze szparagami 3
Nalej do głębokiej, dużej patelni około 3 cm wody i zagotuj. Do gotującej się wody wrzuć szparagi i gotuj przez 5 minut lub do czasu aż będą miękkie.
4
Przepis na tartę ze szparagami 4
Wyciągnij szparagi z wody, przelej zimną wodą i odłóż na bok do przestygnięcia. Jak już będą chłodne pokrój je w 12 cm kawałki i odłóż na bok.
5
Przepis na tartę ze szparagami 5
Przygotuj wypełnienie tarty: jajka, mleko, śmietankę, sok cytrynowy, skórkę z cytryny, sól i wszystko razem zmiksuj.
6
Przepis na tartę ze szparagami 6
Szparagi ułóż na cieście, tak, aby w środku stykały się ze sobą jednym końcem. Delikatnie wlej masę jajeczną zakrywając nią szparagi. Posyp wierzch parmezanem i świeżą bazylią lub innymi ulubionymi ziołami. Piecz przez 20-25 minut lub do czasu aż tarta będzie ścięta. Poczekaj chwilkę aż tarta do siebie dojdzie i podawaj na gorąco.
7
Tarta ze szparagami
Smacznego!

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane