stopy

Domowy sposób na szorstkie pięty.

brida - specjalista Tipy.pl
Czy masz suche, popękane i szorstkie piety? Jeśli tak, to na pewno chowasz je przed światem i cierpisz za każdym razem, gdy na nie patrzysz. Jednak nie musi tak być, możesz sobie pomóc i na nowo pokochać swoje stopy i sandałki w lecie. Pozbądź się szorstkich pięt. Sposób jest prosty i dostępny dla każdego. Warto spróbować.
P

* ciepła woda,
* sól gorzka,
* twarda szczoteczka do zębów,
* miska do moczenia stóp,
* papierowy pilniczek.

1
Wypełnij miskę do moczenia stóp ciepłą wodą, nie za letnią i nie za gorącą.
2
Do wody dodaj szklankę gorzkiej soli i pozostaw lub zamieszaj, aby sól się rozpuściła.
3
Do tak przygotowanej wody włóż stopy i mocz je przez 30 minut.
4
Po tym czasie potraktuj pięty szczoteczką do zębów. Nie szoruj za długo i za mocno, po tak długim moczeniu stóp skóra będzie na tyle miękka, że z łatwością pozbędziesz się zrogowaciałego naskórka.
5
Opłucz stopy i wytrzyj do sucha. Zetrzyj stopy papierowym pilniczkiem. Staraj się trzeć stopy do momentu, aż usuniesz cały naskórek.
6
Ponownie opłucz stopy i wysusz je do sucha.
7
Na suche stopy nałóż zawartość kapsułki z witaminą E i wcieraj ją w zainfekowane pięty. PAMIĘTAJ: używaj kapsułki, nie kremu z witaminą E.
8
Nałóż skarpetki i połóż się spać.
9
Powtarzaj cały proces przez około pięć dni pod rząd. Potem raz w tygodniu, dla utrzymania efektu.

Powiązane porady

piękne dłonie
nawilżanie skóry na łokciach
obgryzanie paznokci

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

qazwsx
10.07.2015
Ola.... wyobraź sobie, że często takie stopy są stopami osób które np chorują, ciężko pracują, mają zupełnie inne sprawy na głowie niż tylko dbanie o dłonie i stopy...
ps. podobno pomaga jeszcze moczenie stóp w ciepłym mleku i po 15 minutach szorowanie ich sodą oczyszczoną ;)
Ola
25.05.2015
Nie wiem co trzeba zrobić żeby zapuścić tak pięty jak na focie. Chyba nie myć nóg przez rok
sisqa
16.11.2012
A nie lepiej użyć tłustego kremu, np. masła kokosowego, ale naturalnego? Bo chyba tu o sam tłusty preparat chodzi.
goska87s
15.11.2012
polecam jeszcze babciną metodę na suche i pękające pięty: do uprzednio wymoczonych i wyszorowanych stóp przykładamy skórkę od słoniny i obwiązujemy całość bandażem lub zakładamy skarpetki. Polecam zdecydowanie bardziej wersję z bandażem, skarpetki nie trzymają skórki za dobrze. Jest to dosyć stara metoda, nie każdemu może odpowiadać, ale zdecydowanie nie można odmówić jej skuteczności.