srebrna biżuteria

Jak wyczyścić srebro folią aluminiową?
brida - specjalista Tipy.pl

Każda z nas chce, żeby jej biżuteria była najpiękniejsza i najlepiej zadbana. Niestety zdarza się tak, że biżuteria z czasem niszczeje. Dzieje się tak ponieważ tak wpływa na nią użytkowanie, ponieważ kładziemy ją w miejscach, w których nie powinna się znajdować, źle działa na nią również pogoda, niezależnie od tego czy to słońce, czy deszcz. Dbać należy o każdą biżuterię, niezależnie z jakiego materiału została wykonana. Prym w dzisiejszych czasach wiedzie biżuteria sztuczna, plastikowa. Z jej wyczyszczeniem nie ma na szczęście problemów. Jednak, na całe szczęście wciąż nosimy srebro, mam nadzieje, że nie wyjdzie ono z mody nigdy. Ale również i ono z czasem traci swój kolor i blask. Nie jest już sprawą tak łatwą wyczyszczenie srebra, w porównaniu do plastiku. Ale i na na srebro są sposoby. Te babcine są najlepsze. A żeby wyczyścić srebro wystarczy kilka łatwo dostępnych środków, które na pewno masz gdzieś w domu. Zapoznaj się z poniższym instruktażem i wyczyść swoją biżuterię.
P

* folia aluminiowa,
* łyżka soli kuchennej,
* gorąca woda,
* szklany pojemnik lub słoik,
* czysty, miękki ręcznik,
* łyżka.

1
Wypełnij szklany pojemnik lub słoik gorącą wodą. Jeśli używasz pojemnika upewnij się, że masz do niego wieczko.
2
Do wody dodaj łyżkę soli i wymieszaj ją, aby się rozpuściła.
3
Folię porwij na mniejsze kawałki i wrzuć kilka do słoika ze słoną wodą.
4
Do tak przygotowanej wody wrzuć srebrną biżuterię, którą chcesz wyczyścić. Zamknij słoiczek lub pojemnik.
5
Biżuterię pozostaw w słoiczku na kilka godzin, aby się pomoczyła. Co jakiś czas mieszaj biżuterią w środku, aby ocierała się o folię.
6
Gdy srebro będzie się czyściło, woda będzie stawała się coraz bardziej matowa, będzie powoli zmieniać kolor na lekko brązowy.
7
Po kilku godzinach takiego moczenia i czyszczenia srebra wyjmij je z wody i wytrzyj delikatnie w miękki ręcznik lub czystą ściereczkę.
8
Wyczyszczone srebro przechowuj w szkatułce na chusteczkach higienicznych na przykład, aby nie brudziło się tak często.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane