charakter pisma

Co mówi o tobie charakter pisma?

haniahania - specjalista Tipy.pl
Sposób w jaki piszemy litery i słowa może definiować jedną z ponad 5000 różnych osobowości. Grafolodzy w analizie charakteru pisma zawsze wolą posługiwać się kursywą. Daje ona znacznie lepszy pogląd na charakter danej osoby, niż to samo napisane drukiem. Pismo ręczne składa się z trzech poziomów: środkowego (np. a, e), górnego (t, l) i dolnego (j, g). Średnia wysokość każdego poziomu to około 3mm. Daje to całkowity rozmiar pisma o średniej wartości równej 9mm. Wartość większa od tej oznacza duże pismo, mniejsza – małe. Jeśli chcesz dowiedzieć się co mówi o tobie twój charakter pisma, zbadaj go pod kątem zamieszczonych poniżej wskazówek.
1

Jeśli twoje pismo pochyla się:

  • na prawo: Jesteś otwarty na otaczający cię świat i innych ludzi, lubisz nawiązywać nowe kontakty.

  • na lewo: Zazwyczaj lubisz pracować sam. Jeśli jesteś osobą praworęczną, a twoje pismo przechyla się na lewo, może to być oznaką buntu.

  • wcale: Jesteś osobą praktyczną, kierującą się logiką. Trzymasz emocje na wodzy.

2
Jeśli pisane przez ciebie litery są:

  • duże: Masz silną osobowość, pismo wielu gwiazd składa się z dużych liter. Może to sugerować, że jesteś osobą towarzyską i lubisz znajdować się w świetle reflektorów.

  • małe: Jesteś osobą skupioną i łatwo się koncentrujesz. Masz tendencję do bycia nieśmiałym i analizowania samego siebie. 

  • przeciętne: Jesteś zrównoważony i łatwo przystosowujesz się do otoczenia.

3

Jeśli siła, z jaką naciskasz długopis podczas pisania jest:

  • duża: Oznacza zaangażowanie i traktowanie rzeczy serio. Jeśli jednak nacisk jest zbyt mocny, dana osoba może być czasami bardzo spięta i reagować nerwowo na wszystko, co uzna za przejaw krytyki pod jej adresem, nawet jeżeli tak naprawdę nie było to intencją rozmówcy. Takie osoby najpierw reagują, a potem myślą.

  • mała: Oznacza wrażliwość na otoczenie i empatię w stosunku do innych. Jeśli jednak nacisk jest nierównomierny, może oznaczać brak sił witalnych.

4
Jeśli pisane przez ciebie litery górnego poziomu (l, t, h itp.):

  • sięgają wysoko ku górze: Oznacza to, że jesteś ambitny i dążysz do realizacji postawionych sobie celów, jeśli jednak litery te są przesadnie wysokie – oznacza to zbyt wysoko postawioną sobie poprzeczkę.

  • są proporcjonalne w porównaniu do liter dolnego poziomu: Oznacza to, że lubisz wszystko analizować i w rozsądny sposób korzystać z wyobraźni. Jeśli pisząc takie litery jak np. „l” robisz u góry szeroką pętelkę, oznacza to, że masz tendencję do wymyślania różnych oryginalnych rzeczy.

5
Jeśli pisane przez ciebie litery dolnego poziomu (g, y, j itp.) mają ogonki:

  • proste: Oznacza to niecierpliwość w ukończeniu wykonywanego zadania.

  • niedomknięte, w kształcie łuku: Oznaczają unikanie agresji i konfrontacji.

  • napisane mocno i domknięte, tworząc pełną pętelkę: oznacza to duże pokłady energii, zmysłowości i zdolność do zarabiania pieniędzy.

  • napisane lekko i domknięte w pełną pętelkę: oznaczają potrzebę bezpieczeństwa.

  • mają różne kształty: jesteś osobą niestabilną emocjonalnie i potrzebujesz określić swoje prawdziwe ja.

6
Jeśli odległość między wyrazami jest:

  • duża: Oznacza to, że między wierszami informujesz innych, że potrzebujesz dla siebie więcej przestrzeni

  • mała: Oznacza, że potrzebujesz bliskości innych. Jeśli pismu brak finezji, świadczy to o tym, że jesteś osobą wścibską.

7
Jeśli odległość między kolejnymi liniami tekstu jest:

  • duża: oznacza to, że potrzebujesz nabrać dystansu i przyjrzeć się rzeczom z większej odległości

  • mała: świadczy o tym, że znajdujesz się blisko wydarzeń, jeśli twoje pismo ma raczej luźną strukturę, oznacza to, że potrafisz zachować zimną krew nawet w stresujących sytuacjach

8
Litery środkowego poziomu (a, c, e itp.)

Kształt tych liter może dostarczyć kilku cennych informacji. Litery środkowego poziomu reprezentują bowiem ego – to dzięki nim uzyskuje się informację jak dana osoba zachowuje się i co odczuwa będąc w miejscach publicznych.

Niektóre osoby posługują się wyłącznie jednym charakterem pisma, ale u innych mogą pojawić się dwa różne style pisma lub więcej. Oznacza to, że osoby te przybierają różne maski w zależności od otoczenia, w jakim się znajdują. Bardzo istotna jest również krzywa, wzdłuż której układają się litery środkowego poziomu. Więcej informacji uzyskasz poniżej.

9
Litery położone na łuku zagiętym ku górze

Jeśli litery środkowego poziomu w każdym wyrazie coraz bardziej unoszą się ku górze tworząc kształt wklęsłego łuku. Osoby piszące w ten sposób są lojalne, opiekuńcze, niezależne i godne zaufania. Posługują się utartymi schematami. Jeśli zechcą mogą być również uparte i skryte. Bywają hipokrytami.

10
Litery położone na łuku zaginającym się w dół

Odwrotność sytuacji opisanej powyżej. Litery tworzące poszczególne wyrazy wyginają się w łuk wypukły, opadający przy końcach. Osoba o takim charakterze pisma lubi służyć innym pomocą i angażować się w różne sprawy.

11
Litery na prostej lub pod kątem

Litery w wyrazach nie są wygięte w łuk, ale ułożone wzdłuż nachylonej ku górze lub ku dołowi prostej. Ten charakter pisma jest typem analitycznym, oznacza osobę dociekliwą. Taka osoba najlepiej sprawdzi się w pracy nad różnego rodzaju projektami biznesowymi. W przeciwieństwie do typu opisanego w kroku poprzednim, nie przejawia cech opiekuńczo-wychowawczych.

12
Litery na krzywej w kształcie fali

Jest to mieszanka pozostałych form i zazwyczaj charakteryzuje osoby dojrzałe umysłowo i z dużym pakietem umiejętności. Osoby takie sprawdzą się w wielu różnych dziedzinach i potrafią dostosować się do każdej sytuacji. Są źródłem wiedzy, posiadają doskonałe zdolności przystosowawcze.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

barometr
Lód
Magnes

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane