szary kolor we wnętrzach

Jak stosować szary kolor we wnętrzach?

Berna - specjalista Tipy.pl
szary kolor we wnętrzach
1 z 6
Zimny i wyszukany kolor szary szybko zyskał swoje „5 minut” wśród trendów obowiązujących w projektach wnętrz. Coraz częściej zaczął się pojawiać nie tylko w domach, ale i w małych mieszkaniach. Jednak nieodpowiednie użycie tego koloru może sprawić, ze wnętrze staje się mdłe i nieciekawe. Stosowanie szarości w pomieszczeniach wymaga znajomości kilku zasad, które pomogą ożywić pozornie nudne wnętrze. Zasady te znajdziesz poniżej.
1
szary kolor w odcieniu khaki
O ile nie masz doświadczenia w dekorowaniu wnętrz, unikaj zimnych odcieni szarości z zielonymi tonami. Kolory te mogą wydawać się surowe, chyba że wiesz jak ich używać. Nie rezygnuj jednak z takich barw jak szarości w odcieniach ciepłej oliwki czy khaki. Dzięki nim pomieszczenie staje się przytulne.
2
szary kolor w połączeniu z żółtym
Spróbuj zrównoważyć szary z innym, ciepłym kolorem. Będzie wspaniale wyglądał w połączeniu z pomarańczowym, żółtym, czy cytrynowo zielonym. Utworzą razem ciekawy kontrast. Jeśli chcesz, by wygląd pomieszczenia był cieplejszy i bardziej delikatny, połącz odpowiedni odcień szarości z ciepłym kolorem szarobrązowym, kością słoniową lub czekoladowym brązem.
3
szary kolor we wnętrzach - zimne odcienie
Jeśli twoje pomieszczenie nie jest odpowiednio doświetlone naturalnym światłem, wybieraj wyłącznie ciepłe odcienie szarości. Z drugiej strony, w pomieszczeniu, które ma dostęp do dużej ilości naturalnego światła, świetnie sprawdzi się kolor szary z niebieskimi tonami. Takie zimne szarości wprowadzą do wnętrza spokój.
4
szary kolor we wnętrzach - jasny sufit
Jeśli twój pokój jest mały, a mimo to planujesz pomalować go na szaro, jako kolor sufitu wybierz barwę o 1-2 odcienie jaśniejszą, niż kolor ścian. W małych pomieszczeniach daje to piękny efekt. Jeśli kolor ścian jest już jasnoszary, zastosuj go również do pomalowania sufitu i gzymsów. Uzyskasz wówczas eleganckie, modne wnętrze.
5
szary kolor we wnętrzach - dodatki
Nie zapomnij o dodatkach. Kilka elementów w zdecydowanych kolorach ożywi nawet najbardziej monotonne szare wnętrze.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

lampa w geometryczne wzory
Styl żeglarski
sypialnia

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane