Ogród feng shui

Jak wprowdzić zasady feng shui w ogrodzie?

TimoTimo - specjalista Tipy.pl
Dobry projekt ogrodu zgodny z zasadami feng shui pomoże przyciągnąć do domu pozytywną energię i zachwyci wszystkie zmysły.
1
Jeśli chodzi o feng shui to wielkość ogrodu nie ma tutaj większego znaczenia. Oczywiście wspaniale jest mieć dom otoczony wielkim ogrodem, jednak jeśli masz mało miejsca to i tak możesz wprowadzić dobre feng shui.
2
Narzędzia których będziesz potrzebować podczas projektowania dobrego feng shui w ogrodzie są takie same jak narzędzia potrzebne do zaprojektowania feng shui w domu. Musisz poznać siatkę Bagua (mapa energii) dla swojego domu, gdyż ogród jest jego przedłużeniem.
3
Musisz zrozumieć również teorię pięciu elementów w feng shui (woda, drzewo, ogień, ziemia oraz metal) i wiedzieć jak wzmocnić każdą część przestrzeni aby uzyskać pomyślną energię.
4
Przykładowo północno-wschodnia część twojego ogrodu jest związana z rozwojem osobistym zatem należy tam wzmocnić element feng shui spod znaku Ziemi. Logicznie rzecz biorąc, może to być doskonały obszar dla kontemplacyjnego ogrodu Zen z pięknymi formacjami skalnymi (Ziemia jako element feng shui).
5
Jeśli chcesz mieć w ogrodzie element wody to najlepszymi obszarami będzie południowy-wschód ogrodu (pieniądze i obfitość), wschód (zdrowie i rodzina) i północ (kariera i ścieżka życia).
6
Podczas projektowania ogrodu według zasad feng shui upewnij się, że wszystkie projektowane ścieżki delikatnie zakręcają aby energia Chi mogła przepływać swobodnie i bez zakłóceń. Proste linie występują w przyrodzie bardzo rzadko, zatem wszystkie ścieżki w ogrodzie feng shui powinny się wić i falować.
7
Również dekoracje do ogrodu mogą polepszyć feng shui. Pomyśl o energii Bagua potrzebnej w poszczególnych częściach ogrodu i odpowiednio dobierz dekoracje. Przykładowo fontanna ogrodowa ze złotymi dzwoneczkami jest wspaniała dla feng shui dobrobytu (południowy-wschód ogrodu) zaś metalowa rzeźba żółwia umieszczona w północnej części ogrodu zapewni ci opiekę, bezpieczeństwo i wsparcie.
8
Jeśli chcesz stworzyć w ogrodzie plac zabaw dla swojego dziecka wówczas należy to zrobić w jego zachodniej części gdyż jest ona związana z energią dziecięcą i kreatywnością.
9
Dzwoneczki wietrzne są wspaniałym dodatkiem do każdego ogrodu gdyż ich delikatne dźwięki mają bardzo dobry wpływ na otoczenie. Na rynku dostępnych jest wiele różnych dzwoneczków wietrznych - od bambusowych do metalowych, z różnymi znakami i w różnych kolorach. Oczywiście każdy z tych elementów ma osobne znaczenie i jest ważny jednak najlepiej przy wyborze kierować się brzmieniem (i oczywiście wyglądem).
10
Praca z kolorami to świetny sposób na podkreślenie w ogrodzie różnych żywiołów feng shui. W feng shui kolor jest używany zgodnie z teorią pięciu elementów. Możesz wnieść do ogrodu uzdrawiającą harmonię i radość poprzez wybranie kolorów które podkreślają określoną energię jak np. energię ognia można podkreślić w południowym obszarze ogrodu za pomocą kwiatów w kolorze czerwonym lub purpurowym zaś energię Ziemi w południowo-zachodnim obszarze ogrodu za pomocą kwiatów w kolorze jasno-żółtym.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

alergia
ogródek
ogród w stylu japońskim

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane