Jak oduczyć szczeniaka sikania?

Jak oduczyć szczeniaka sikania kiedy jest szczęśliwy?
IlonaIlona - specjalista Tipy.pl

Często zdarza się, że mały piesek się posika kiedy jest podekscytowany i szczęśliwy zwłaszcza podczas przywitania ze swoim panem lub w trakcie witania gości. Jest to zupełnie normalnie. Poniżej przedstawiam kilka wskazówek jak można poradzić sobie z tym problemem.
1
Sikanie psa ze szczęścia jest bardzo często spotykanym problemem. Małe pieski nie mają całkowitej kontroli nad mięśniami przytrzymującymi mocz a w chwili kiedy są bardzo szczęśliwe i podekscytowane czymś po prostu popuszczają. Jednak kiedy problem ten dotyczy również piesków w wieku 5-6 miesięcy może to być coś więcej niż kwestia niekontrolowanego popuszczania moczu. Sikanie u psów jest zwykłym objawem uległości u większości psów - tak samo jak kulenie się czy kładzenie. Aby oduczyć psa sikania musisz zatem zmniejszyć jego chęć podporządkowania się i uległości.
2
Ogranicz swoje zachowania które dla psa są oznaką twojej dominacji. Przykładem takich zachowań są: klepanie psa po głowie, patrzenie na niego z góry, wpatrywanie mu się w oczy. Staraj się mówić do psa z tego samego poziomu. Klep go i drap raczej po szyi i pod brodą a nie po głowie i nie wpatruj mu się w oczy. To sprawi, że twój pies nie będzie czuł się tak bardzo zdominowany i przestanie sikać.
3
Problem sikania może również wywoływać podniecenie, zatem jeśli ty lub ktoś inny wita się z twoim psem niech to robi spokojnie i delikatnie aby zmniejszyć jego napięcie. Możesz również ignorować swojego psa przez około 5 min od czasu powrotu do domu. Przez ten czas pies się zdąży uspokoić.
4
Nagradzaj psa za to, że się nie ekscytuje, nie podnieca i nie sika. Podrap go pod brodą i czasami daj jakiś smakołyk. Bądź dla psa miły przez cały okres nauki. Nigdy nie krzycz na psa ani nie karz go za zsikanie się - nawet jeśli cię to niezwykle denerwuje. Karanie psa sprawi, że odczuje on twoją dominację co może jeszcze bardziej powiększyć problem.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Juha
28.09.2009
Aha, a zsiuśkane miejsce należy (warto!) zmyć wodą z dodatkiem płynu, np. do mycia podłóg o wyraźnym zapachu;) Nie będzie psiaka kusiło siusiać w te miejsca