obcinanie psu paznokci

Jak obcinać psu paznokcie?

IlonaIlona - specjalista Tipy.pl
Jak słyszysz charakterystyczne stukanie pazurków o podłogę oznacza to że już najwyższa pora na obcięcie paznokci psu. Paznokcie powinno się obcinać już szczeniakom. Jeśli nie będziesz tego robić jak pies będzie mały wówczas możesz mieć problem z obcinaniem pazurów dorosłemu psu gdyż nie będzie do tego przyzwyczajony. W takim wypadku obcinanie paznokci psu może okazać się dość skomplikowane.
P

* Obcinacz do paznokci dla psów (paznokcie psa są dużo twardsze i grubsze niż ludzi dlatego zwykły obcinacz do paznokci dla ludzi się do tego celu nie nadaje)

1
Obcinacz do paznokci dla psów
Jeśli pies jest mały posadź go sobie na kolanach tyłem do siebie. Jeśli pies jest większy oprzyj jego przednie łapy o stół lub kanapę, przytul go od tyłu i złap za łapkę w której chcesz obciąć pazurki. Jeśli pies nie czuje się komfortowo w takiej pozycji usiądź obok niego na podłodze. Podczas obcinania należy mówić do psa uspokajającym tonem tak aby wiedział że nic mu nie grozi i wszystko skończy się dobrze.
2
Jedną ręką chwyć mocno łapkę psa tak aby ci jej nie wyrwał. Jeśli twój pies nie nie jest przyzwyczajony do obcinania paznokci zacznij go najpierw stopniowo przyzwyczajać do dotyku. Głaszcz i jak najczęściej dotykaj mu łapki, baw się jego paznokciami i dotykaj poduszeczek. Z czasem jak już dotyk nie będzie sprawiał mu problemów możesz przejść do obcinania paznokci.
3
Naciśnij na palec. W ten sposób paznokieć się całkiem wysunie. Będzie można łatwiej ocenić jego długość.
4
Obcinanie paznokci psu
Paznokcie obcina się psom od dołu ku górze. Nigdy nie obcinaj ich od góry w dół. Obcinacz zawsze trzymaj tak aby twoja wewnętrzna część dłoni dotykała poduszeczek łapki psa.
5
Obcinanie paznokci psu zacznij od ich małego ich przycięcia. To pozwoli ci zobaczyć gdzie jest granica między paznokciem a tkanką nerwową. Miej na uwadze fakt, że psy, które nie są przyzwyczajone do obcinania pazurów będą się szarpać i zabierać ci łapkę. Obcinanie paznokci jest zupełnie bezbolesne o ile nie trafisz na nerw. Pamiętaj, że obcina się wyłącznie koniuszek paznokcia.
6
Jeśli twój pies ma białe lub jasne pazury możesz bez problemu zobaczyć gdzie kończy się paznokieć a zaczyna tkanka nerwowa. To miejsce jest zaróżowione. Jeśli natomiast twój pies ma ciemne paznokcie możesz rozpoznać że zbliżasz się do nerwu po tym jak środek przycinanego paznokcia robi się coraz ciemniejszy.
7
Jeśli niechcący utniesz paznokieć za bardzo, skaleczysz psa. Paznokieć zacznie krwawić. Jeśli krwawienie jest małe naciśnij koniuszek paznokcia i posyp talkiem. Jeśli jest obfite i nie mija po 10 minutach weź psa do weterynarza. Jeśli niechcący zranisz psa istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że pies już nigdy więcej nie pozwoli ci na zabieg obcinania pazurów.
8
Jeśli obawiasz się że możesz skaleczyć psa kup specjalny diamentowy pilnik - taki jak do tipsów. Spiłowuje się tak jak obcina - tylko koniuszek paznokcia. Piłowanie trwa o wiele dłużej ale mamy pewność, że nie zrobimy psu krzywdy.
?

Wskazówki
* Niektóre psy nie potrzebują przycinania paznokci. Są to psy które żyją na zewnątrz oraz psy które są bardzo aktywne. Paznokcie same się spiłowują jeśli pies dużo chodzi i biega po betonie i innych twardych nawierzchniach.

!

Uwaga!
* Nie zapomnij o obcięciu dodatkowego pazura na tylnych łapach (ostrogi, wilcze pazury). Pazury te jak są za długie zaczynają się zawijać i wbijać w ciało.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

karmienie yorka
pies, pchły
Pies z kością

Podobne porady

Komentarze (15)

* Pola wymagane

Tila
20.02.2017
Ja mojej suni obcinam jak zaczyna za mocno drapac... Ma ponad rok I nie mamy z tym najmniejszego problemu :) ona śpi ja obcinam:) ....czasem tylko ruszy lapka... Nie jest to super malutki piesek, bo pit bull Ale nie przeszkadza jej co robię z jej pazurkami :)
johny
07.04.2016
KTO OCINA PSU PAZNOKCIE MOJ BOKSEREK BIEGA PO ASFALCIE I SAM SCIERA PAZURKI JESZCZE NIGDY MU NIE OBCINALEM A MA 11 LAT
Pefe
15.06.2015
A co jeżeli mój pies, ma połamany pazur? W sensie takim, że ma długi i już jej się połamał do połowy, mogę obciąć czy czekać, aż sam odpadnie? Przy samej skórze się łamie to nie wiem.
#19023
19.04.2013
Tak to wszystko prawda i dodam jeszcze, że mając psa już wiele lat obcinamy mu sami pazury za pomocą obcinaczek dla piesków.Mąż obcina, a ja przemawiam do pupila żeby się nie bał , bo to dla jego dobra i pies to rozumie.
fare
03.04.2013
kreólestwo za wyjaśnienie: Paznokcie obcina się psom od dołu ku górze. Nigdy nie obcinaj ich od góry w dół. Obcinacz zawsze trzymaj tak aby twoja wewnętrzna część dłoni dotykała poduszeczek łapki psa.
szczególnie oprzy tym obrazku: http://www.tipy.pl/1394,8294,zdjecie-obcinanie-paznokci-psu.html
jeśli się nie znasz na rzeczy, ,muisz mieć dużo szczęscią, ,żeby to dobrze ziterpretować
arimor
16.01.2013
Tak naprawdę jeżeli psa dużo się wyprowadza i bardzo dużo z nim chodzi czy biega, nie trzeba mu tak często (lub wcale) obcinać pazurków. Naturalnie stępiają się przy kontakcie z chodnikiem, betonem, ziemią. To zdrowsze i bardziej naturalne.
JustaB
28.12.2012
Ją płacę u weterynarza 10 zł za takie obcięcie pazurków.
Sewcio
26.07.2012
nie obcinałem ale chętnie spróbuje bo szukałem takich blogów jak ten. :D
peja
25.11.2011
mam psa amstafa on bardzo nie lubi jak mu się obcina pazurki i mnie gryzie jak nam mu je obciąć
lLucia
07.10.2010
do palcia: No to twoja sunia z pewnością będzie się teraz bała obcinania paznokci. Będziesz musiała ją jakoś uspokoić jeśli nie będzie chciała sobie pozwolić. W razie W możesz wypróbować jakieś kropelki uspokajające (w sklepach zoologicznych dostępne).