Skakanie na gości

Jak oduczyć psa skakania na gości?
IlonaIlona - specjalista Tipy.pl

Przybycie gości jest dla psa bardzo ekscytującym wydarzeniem zaś dla właścicieli psa - raczej krępującym. Jeśli twój pies skacze na gości ze szczęścia przeczytaj poniższe wskazówki i dowiedz się co zrobić aby pies był spokojny a wizyta gości była dla wszystkich przyjemna.
1
Na początku zacznij od pracy nad komendą "siad"/"zostań". Musisz nauczyć psa aby siedział przynajmniej przez 2 minuty w wyznaczonym przez ciebie miejscu zaraz po tym jak usłyszy dzwonek lub pukanie do drzwi.
2
Podejdź do drzwi. Pies powinien pozostać na miejscu. Jeśli się ruszy wróć do niego i każ mu usiąść we właściwym miejscu. Powtórz kilka razy to ćwiczenie.
3
Poproś znajomego lub sąsiada aby dzwonił lub pukał do twoich drzwi co pewien w trakcie tresury psa. Ustal miejsce gdzie pies powinien siedzieć gdy usłyszy dzwonek/pukanie. Miejsce to nie powinno się zmieniać. Może to być kąt w przedpokoju lub pod drzwiami np. do piwnicy.
4
Po usłyszeniu dzwonka/pukania pies może chcieć opuścić swoje miejsce i podejść do drzwi. Nie pozwól mu na to. Stój przy nim tak długo aż się zupełnie uspokoi. Wówczas wolno podejdź do drzwi i przywitaj gościa. Jeśli twój pies zmieni pozycję zamknij drzwi. Musisz zabrać psu rzecz (ludzi w tym przypadku) których on tak bardzo pragnie. Pomimo iż każesz gościom czekać, powtarzaj ćwiczenie aż pies się nie poruszy aż do czasu jak nie zostanie zwolniony z komendy "zostań"/"siad".
5
Zwolnij psa ("chodź", "idziemy" itp.) i pozwól mu zbliżyć się do gości. Poproś gości aby się schylili i przywitali psa (pogłaskali) aby nie czuł potrzeby podskakiwania do ich poziomu. Możesz również rzucić psu smakołyk na ziemię który odwróci jego uwagę od skakania po gościach.
6
Praktyka czyni mistrza. Poproś znajomego lub sąsiada aby pomógł ci w tresurze tak często jak to możliwe. Umów się z sąsiadem żeby wychodząc z domu przy okazji pukał lub dzwonił do ciebie. Umówcie się na konkretny sygnał np. 3 dzwonki lub pukanie (2x przerwa 2 razy) - będziesz wiedzieć że to sąsiad zatem nie będziesz się denerwować że goście za drzwiami się niecierpliwią.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Ilona
15.06.2009
heh faktycznie - masło maślane ;). Błąd poprawiony. Dzięki za zwrócenie uwagi.
Mordimer
14.06.2009
"Może to być KĄT W KĄCIE przedpokoju"- ciekawy dobór słów :-)