zwiedzanie Zamościa

Co warto zwiedzić w Zamościu?

PodrozePodroze - specjalista Tipy.pl
Jak wynika ze wszystkich przewodników cały Zamość traktuje się jako zabytek, bo też jednym z jego głównych budowniczych był Bernardo Morando z Padwy. Zamość jest skarbem o randze światowej. Założono go według kla­sycznych zasad renesansu. Był przez wiele lat potężną twierdzą, która oparła się wielu oblężeniom i inwazjom. Przez dwa stulecia stanowił siedzibę sławnej Akademii Zamojskiej. Z poniższego artykułu dowiesz się co warto zobaczyć podczas zwiedzania Zamościa.
1
Zespół architektoniczny najwyższej klasy tworzy obszerny Rynek Wielki i jego otoczenie.
2
Ratusz po północnej stronie rynku, wybudowany w stylu manierystycznym (XVII wiek) z charakterystyczną zgrabną wieżą. Dokoła towarzyszą mu liczne kamienice podcieniowe.
3
Katedra Zamojska - prawdziwa perła, z zewnątrz niepozorna, całe swe piękno odsłania w środku.
4
Kościół kolegiacki Świętego Tomasza z XVI wieku jest jednym ze świetniejszych przykładów polskiego renesansu. Nie ustaje - a w osta­tnich latach nawet nasila się - walka o zachowanie i konserwację tego, co tak szczęśliwie przetrwało.
5
Rotunda. W łatach ostatniej wojny okupant rozpętał tu okrutny terror, mordując w Rotundzie 8 tysięcy osób i dokonując licznych egzekucji. Szerokim echem odbiła się sprawa wysiedlania całych wsi w latach 1942-1943: na 696 osad położonych na tym terenie, wysiedlono ludność z 293.

Powiązane porady

Podhale
Pałac w Łańcucie
Plaża nudystów

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

RodzinneWycieczki
11.10.2011
Witam.
Jak najbardziej polecam to miasto. Dodam tylko, że warto jeszcze przejechać się bryczką po wspaniałym Wielkim Rynku oraz na chwile odpocząć w pobliskim Parku Miejskim (trzeci najpiękniejszy Park w Polsce po Łazienkach i Oliwie).
Pozdrawiam.
wycieczka z dzieckiem.pl