Kolory w Photoshopie

Jak uzyskać ładne kolory na zdjęciu?·

AkabaAkaba - specjalista Tipy.pl
Kolory w Photoshopie
1 z 7
Piękne kolory na zdjęciu nie zawsze są wynikiem dobrego aparatu fotograficznego. Często jest to po prostu Photoshop. Poniżej pokażę krok po kroku jak za pomocą Adobe Photoshop Elements uzyskać piękne kolory i rozjaśnić zdjęcie. Dzięki tej prostej metodzie zwykłe szaro-bure zdjęcia będą wyglądały jak z magazynu a i ty na nich będziesz wyglądać znacznie lepiej.
1
Adobe Photoshop Elements zdjęcie
Obok lewej przedstawiam zdjęcie prosto z aparatu forogaficznego. Po prawej jest ono delikatnie podrasowanie w programie Adobe Photoshop Elements. Prawda że wygląda znacznie lepiej?
2
Adobe Photoshop Elements kolory 1
Otwórz zdjęcie w Adobe Photoshop Elements. Wybierz opcję Layer (Warstwy) z górnego menu a następnie z rozwijanej listy "Duplicate Layer". Wciśnij “OK”.
3
Adobe Photoshop Elements kolory 2
Otwórz menu warstw w prawym dolnym rogu. Wybierz screen (Ekran). Ten wybór sprawi, że zdjęcie będzie dużo jaśniejsze. Jeśli zdjęcie było na początku bardzo ciemne to po wyborze screen (ekranu) powinno wyglądać ok. Jeśli zdjęcie nie było bardzo ciemne i teraz jest zbyt jasne to możesz zmniejszyć krycie (opacity) przed spłaszczeniem zdjęcia. Krycie znajduje się na tym samym menu.
4
Adobe Photoshop Elements kolory 3
Następnie spłaszcz warstwy wybierając kolejno z górnego menu opcję Layer (Warstwy) i Flatten Image (Spłaszcz).
5
Adobe Photoshop Elements kolory
Znów powiel warstwę (Warstwa>Powiel warstwę / Layer >Duplicate Layer wybierz nazwę i wciśnij OK). Przejdź do dolnego prawego menu i wybierz Soft Light (Łagodne Światło). To narzędzie sprawi, że kolory na zdjęciu będą nasycone i piękne. Jeśli kolory są według ciebie za mocne to zmniejsz odrobinę krycie (Opacity) znajdujące się w tym samym menu - zmień ze 100% na 50% i sprawdź czy jest lepiej. Jeśli kolory nadal są nienasycone wówczas wypróbuj opcję Hard Light (Ostre Światło). Teraz spłaszcz warstwy. Możesz powtarzać te kroki aby uzyskać większy kontrast i mocniejsze kolory.
6
Adobe Photoshop Elements doświetlenie
Na koniec pokażę jak zrobić korektę kolorów oraz doświetlić zdjęcie za pomocą narzędzia Levels (Poziomy). To narzędzie jest proste do opanowania nawet dla osób początkujących i jest bardzo pomocne. Aby otworzyć narzędzie Levels (Poziomy) wciśnij jednocześnie Ctrl i L.

Otworzy się okienko z wykresem reprezentującym poziomy jasności zdjęcia. Pod wykresem jest strzałka, którą należy przesuwać, aby dostosować poziom jasności. Jeśli zdjęcie jest niedoświetlone wówczas możemy również skorzystać z trzech pipet w dolnym prawym rogu. Klikamy na czarną pipetę (pierwsza z lewej) i klikamy na najciemniejsze miejsce na zdjęciu. Następnie klikamy na białą pipetę (pierwsza z prawej) i klikamy na najjaśniejsze miejsce na zdjęciu. W miarę naszych działań będziemy widzieć jak zdjęcie się zmienia.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane