Herbata mrożona

7 najlepszych przepisów na mrożone herbaty
AkiAki - specjalista Tipy.pl

Lato tego roku jest dość upalne i każdy z nas rozgląda się za czymś zimnym i orzeźwiającym. A co jest lepszego na 30 stopni w cieniu niż mrożona herbata domowej roboty? Poniżej przedstawiam moje ulubione przepisy, które naprawdę warto wypróbować.

1
Mrożona herbata rabarbarowa

Właściwie nie jest to do końca herbata jednak napój ten smakuje jak mrożona herbata i jest pełny witaminy C i potasu. Aby zrobić będziesz potrzebować 7 cm łodygi rabarbaru, 8 szklanek wody (2 litry) i 1/3 szklanki cukru. Wodę wlej do garnka, włóż rabarbar i doprowadź do wrzenia. Gotuj przez około 1h na wolnym ogniu, wyciągnij rabarbar, wsyp cukier (do smaku) i wymieszaj. Odstaw na bok do przestygnięcia. Jak już wystygnie do temperatury pokojowej włóż do lodówki na co najmniej godzinę. Podawaj z lodem.

2
Herbata mrożona z cytryną

Będziesz potrzebować 4 saszetki czarnej herbaty, 3 szklanki wody, 1 szklanka cukru i 3/4 szklanki soku z cytryny. Zagotuj wodę, zalej nią saszetki herbaty i zaparzaj przez 7 minut. Dodaj cukier oraz sok z cytryny i dobrze wymieszaj. Poczekaj aż przestygnie i podawaj z lodem. Pyszne!

3
Mrożona herbata truskawkowa z bazylią

Możliwe, że połączenie truskawek i bazylii wydaje ci się dziwne, jednak jak już raz spróbujesz to nie będziesz mógł się obyć bez tego orzeźwiającego napoju. Zagotuj 4 szklanki wody, dodaj do niej 8 saszetek czarnej herbaty i zaparzaj 5 minut. W odzielnym garnuszku zagotuj 1 szklankę wody, dodaj 3/4 szklanki cukru i dobrze wymieszaj. Ściągnij z ognia, dodaj 1 szklankę świeżych liści bazylii i zaparzaj pod przykryciem około 10 minut. Wyciągnij bazylię i dodaj około pół kg pokrojonych truskawek. Odstaw na bok i poczekaj aż wystygnie. Po wystygnięciu wymieszaj herbatę z wodą truskawkowo-bazyliową. Podawaj z kostkami lodu i pistacjami.

4
Mrożona herbata ziołowa

Wymieszaj 2 łyżki herbaty roobios z jedną łyżką lub saszetką herbaty miętowej, wsyp do dużego dzbanka i zalej 2 litrami zmrożonej wody. Postaw na słońcu na 2 godziny a następnie schłodź w lodówce. Podawaj z miodem lub cukrem.

5
Pomarańczowa herbata mrożona Earl Gray

Zagotuj 4 szklanki wody, wrzuć do niej 10-12 saszetek herbaty Earl Grey oraz skórkę z jednej pomarańczy. Zaparzaj pod przykryciem 3-5 minut. Przelej herbatę do dużego dzbanka, dodaj 3/4 szklanki soku z pomarańczy i 1/4 szklanki cukru. Dobrze wymieszaj. Dodaj 4 szklanki zmrożonej wody, schładzaj w lodówce przez godzinę i podawaj z lodem.

6
Zielona herbata mrożona z mango

Zalej wrzątkiem 2 saszetki zielonej herbaty, zaparzaj 6 minut i przelej do dużego dzbanka. Dodaj 2 szklanki nektaru mango i dobrze wymieszaj. Włóż do lodówki na godzinę. Podawaj z lodem i świeżymi owocami.

7
Miodowo-cytrynowa herbata mrożona

W tym przepisie jest coś czego się nie spodziewasz a mianowicie chryzantema! Do wlej 4 szklanki wrzątku, 1/4 szklanki herbaty chryzantemowej i 3 plasterki cytryny. Zaparzaj 5 minut i przestudź. Jak już herbata będzie w miarę chłodna dodaj do smaku miód (w gorącej wodzie miód traci swoje właściwości) i dobrze wymieszaj. Włóż do lodówki na około 3 godziny. Podawaj z lodem.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

Kalia
16.06.2019
Faktycznie sporo cukru w tej z cytryną ... Ja piję herbatki z lodem, dosładzam cukrem - tak jak normalną herbatę, polecam z Malwy ananas z gruszką, jak dla mnie smakuje najlepiej.
snowarskakarolina
01.04.2017
Bardzo dobra też jest herbata mrożona z zielonej herbaty z dodatkiem cytryn i pomarańczy
xflaawlessx
21.07.2015
3 szklanki wody i szklanka cukru, ale jest jeszcze 3/4 szklanki soku z cytryny, asik...
Malva
15.06.2015
12 saszetek na 4 szklanki? Przecież to smoła wyjdzie. Głupi pomysł :-/
asik
26.05.2015
3 szklanki wody i szklanka cukru?????!!!!!!!!! zabójcze połączenie, to chyba syrop a nie herbata
karolwrobel83
13.08.2014
herbata z truskawaka i bazylia pyszne polaczenie!!
Karola
24.06.2014
oRZeźwiającym