aranżacja mebli w salonie

Jak ustawiać meble?

Berna - specjalista Tipy.pl
Aranżacja mebli w pomieszczeniu jest jedną z najtrudniejszych decyzji osoby projektującej wnętrze. Jednak jeśli przestrzega się określonych zasad, można uzyskać naprawdę oszałamiający efekt. Gdy raz dobrze ustawisz meble, nigdy nie będziesz musiała przejmować się ich przearanżowaniem. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą ci osiągnąć udany efekt.
1
Usuń z pokoju wszystko co się w nim znajduje

Jeśli tylko masz taką możliwość, wynieś z pokoju wszystkie dotychczasowe meble i dodatki. Choć często może to być ciężkie i pracochłonne, czasami to jedyny sposób, żeby zwizualizować sobie zupełnie nowy, odświeżony wygląd pomieszczenia.

2
Wybierz centralny punkt pokoju

Każde pomieszczenie wymaga określenia punktu, dookoła którego ma być skupiony cały wystrój wnętrza. Może to być coś tak banalnego jak kominek, antyczny mebel, czy dzieło sztuki. Wszystkie pozostałe meble powinny być tak zaaranżowane, żeby podkreślać centralny punkt pokoju. Na przykład w salonie lub sypialni sofa lub łóżko powinny znajdować się naprzeciwko takiego punktu.

3
Zacznij od największego i najważniejszego mebla

W salonie będzie to sofa, w sypialni łóżko, w jadalni – stół. Ten mebel musi znaleźć się w odpowiednim miejscu, zanim przystąpisz do aranżacji pozostałych mebli.

Wskazówki aranżacyjne:

  • Określ sposób przemieszczania się po wnętrzu i unikaj stawiania na drodze przeszkód. Na przykład, jeśli musisz przejść przez jadalnię, żeby dostać się do kuchni, nie będziesz chciała z trudem mijać wielkiego stołu i zestawu krzeseł za każdym razem, kiedy zechcesz napić się wody.

  • Zdecyduj się nad przeznaczeniem wnętrza – spotkania we dwoje, przyjmowanie dużej liczby gości, spanie, rozrywka, pokój zabaw dla dziecka. Pozwoli ci to odpowiednio zaplanować przestrzeń całego pomieszczenia.

  • Nie blokuj drzwi, okien, ani przejść do innych pokoi. Rozważ wszystkie opcje zanim wniesiesz do pomieszczenia meble.

4
Pozostałe meble wykorzystaj do zdefiniowania określonych obszarów wnętrza

Jest to bardzo ważne zarówno w aranżacji dużego pokoju, jak i małego pomieszczenia. Pozostałe meble i akcesoria powinny odpowiednio podkreślać główny mebel oraz centralny punkt pokoju. Jeśli jakiś element nie spełnia którejś z tych dwóch zasad, oznacza to, że nie ma dla niego miejsca w danej aranżacji.

Wskazówki aranżacyjne:

  • Ponownie rozważ trasy, którymi będziesz przemieszczać się po wnętrzu. Nie blokuj ich stawiając sobie na drodze drobne meble luk akcesoria.

  • Rozważ skalę i proporcje poszczególnych mebli i odnieś je do wymiarów pomieszczenia. Malutkie krzesełko przy gigantycznej sofie zazwyczaj wygląda dziwnie, tak samo jak mały obraz wiszący na dużej ścianie. Jeśli masz wątpliwości, wybieraj raczej elementy większe, niż mniejsze.

  • Niektóre z mebli odsuń od ścian. To doskonały sposób na podkreślenie poszczególnyc obszarów dużego pokoju. Również w małym pomieszczeniu takie rozwiązanie ma swoje plusy – pozwala uniknąć wrażenia, że wszystkie meble są na siłę dociśnięte do ścian.

  • Wybierz duży dywan. Zbyt mały optycznie pomniejszy pomieszczenie i będzie dziwnie wyglądać w odniesieniu do przestrzeni całego wnętrza. Najbardziej luksusowo będzie wyglądać dywan, który wchodzi pod meble.

  • Środkowy poziom wiszących na ścianach obrazów lub innych akcesoriów powinien znajdować się na linii wzroku.

  • Stoliki i szafki nocne powinny znajdować się na tyle daleko od sofy/łóżka, żeby można było bezpiecznie wstać, ale na tyle blisko, by bez problemu można było do nich sięgnąć. Wysokość stolika nie powinna przekraczać wysokości sofy/łóżka.

  • Łączenie mebli różnych rozmiarów pozwala nadać wnętrzu charakteru.

  • Nie zapomnij o odpowiednim oświetleniu. Zastanów się jakie obszary pokoju oświetlić dobrze, a jakie nastrojowym, delikatnym światłem.

Więcej informacji znajdziesz w artykule „Jak ustawić meble w pokoju?”

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Styl żeglarski
łazienka
stylowe mieszkanie

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane