aranżacja mebli w pokoju

Jak ustawić meble w pokoju?

Berna - specjalista Tipy.pl
aranżacja mebli w pokoju
1 z 5
Podstawowym elementem udanej aranżacji wnętrza jest odpowiednie ustawienie mebli. Nie możesz tego jednak dokonać nie znając wymiarów pokoju. Wbrew pozorom, do wybrania idealnego ustawienia nie potrzebujesz żadnego oprogramowania, ani pomocy dobrze opłacanego architekta wnętrz. Wystarczy miarka, kartka papieru i brystol. Poniżej pokażę ci w jaki sposób rozplanować aranżację każdego pokoju.
1
ustawianie mebli w pokoju - krok 1
Zmierz szerokość każdej ze ścian w pokoju. Zanotuj również wymiary okien, drzwi i uwzględnij to, czy drzwi otwierają się na zewnątrz, czy do środka. Dysponując tymi danymi narysuj ogólny plan pokoju na kartce papieru w kratkę. Przyjmij, że każdy 0,5 cm kwadracik na kartce odpowiada np. 30 cm.
2
ustawianie mebli w pokoju - krok 2
Dobrym pomysłem jest zanotowanie wszystkich niezbędnych wymiarów na kartce z planem pokoju. Zapisz na niej nie tylko szerokość ścian, ale również wymiary okien i drzwi. Zaznacz, w którą stronę otwierają się drzwi. Oszczędzisz sobie niemiłych niespodzianek związanych z zablokowaniem drzwi przez nieopatrznie umieszczony w ich pobliżu mebel.
3
ustawianie mebli w pokoju - krok 3
Zmierz wszystkie meble, których umieszczenie w pokoju rozważasz. Z kawałka brystolu zrób proste szablony tych mebli. Każdy z nich odpowiednio podpisz. Pamiętaj o zachowaniu skali: 0,5 cm odcinek szablonu odpowiada 30 cm w rzeczywistości (chyba, że skala całego projektu pokoju jest inna).
4
ustawianie mebli w pokoju - krok 4

Wypróbuj różne ustawienia mebli. Dzięki tekturowym szablonom nie powinno ci to sprawić najmniejszego problemu. Pamiętaj o odpowiednim pogrupowaniu mebli i ustawieniu ich tak, żeby nie blokowały przejść. Oto dodatkowe wskazówki aranżacyjne:

  • Przed każdym meblem pozostaw około 45-50 cm wolnej przestrzeni, by bez problemu można było go ominąć.

  • Między meblami, a ścianą powinien być minimum 5 cm odstęp.

  • Zadbaj o to, by wszystkie drzwi bez przeszkód otwierały się i zamykały.

  • Upewnij się, że bez problemu otworzysz drzwiczki każdej szafki i wysuniesz wszystkie półki.

  • Pozostaw w pokoju „ścieżkę” o szerokości przynajmniej 60 cm, żeby bez problemu można było się po nim przemieszczać i przechodzić z pomieszczenia do pomieszczenia.

  • Zadbaj o odpowiednie oświetlenie wszystkich miejsc siedzących.

Gdy znajdziesz najbardziej odpowiednią, przymocuj elementy do kartki za pomocą pinezek lub odrobiny kleju w sztyfcie. Wzorując się na szablonie przystąp do dzieła.

?

Wskazówki
Więcej dowiesz się z artykułu pt. "Jak ustawiać meble?".

Strona 1 z 5

Powiązane porady

nowoczesna sypialnia
łazienka
kuchnia aranżacja

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane