pielęgnacja pięt

Domowy sposób na popękane pięty

visage - specjalista Tipy.pl
Popękane pięty to problem, który jest aktualny przez cały rok, ale daje o sobie znać w szczególności w lecie. Pięty wyglądają nieestetycznie, szczególnie w letnich klapkach, czy sandałkach Poniżej znajdziesz skuteczny sposób na popękane pięty, a także dowiesz się, co zrobić, żeby stopy zawsze były świeże. Zachowaj ostrożność jeśli jesteś cukrzykiem – wszystko, co dotyczy pielęgnacji stóp koniecznie skonsultuj z lekarzem.
1
Sposób na popękane pięty

Nałóż na pięty krem do golenia.

2
W misce, wiaderku lub umywalce zmieszaj równe części wody i płynu do płukania ust Listerine.
3
Zanurz w roztworze mały ręczniczek. Owiń nim nasmarowane kremem do golenia stopy i pozostaw je tak na 30 minut.
4
Po tym czasie odwiń ręczniczek i zetrzyj nim skórę na piętach. Zobaczysz, że bez problemu usuniesz w ten sposób martwy naskórek i ewentualne przebarwienia.
5
Na koniec nałóż na stopy sporą ilość kremu lub balsamu.
6
Dodatkowe zalecenia

Po kąpieli stóp poświęć przynajmniej 5 minut na dokładne ich osuszenie. Dopiero później nałóż skarpetki i buty. W przeciwnym razie ryzykujesz infekcją bakteryjną, ponieważ wilgotne środowisko to doskonałe miejsce dla rozwoju bakterii. Stopy osuszaj chłonnym ręczniczkiem i pamiętaj, żeby dokładnie powycierać również miejsca między palcami.

7
Pozwól stopom odpocząć od sandałów (nie noś ich każdego dnia). Codziennie na noc nakładaj na pięty tłusty krem. Zapobiegnie to ich pękaniu.
8
Sposób na nieprzyjemny zapach stóp

Zanurz stopy w roztworze 4 litrów wody i 1 nakrętki wybielacza. Złagodzi to ból stóp i pozwoli pozbyć się nieprzyjemnego zapachu, zabijając odpowiedzialne za jego powstawanie bakterie. Nie stosuj tej metody częściej, niż trzy razy w tygodniu i upewnij się najpierw, czy roztwór nie wywoła reakcji alergicznej.

9
Wybieraj obuwie wyłącznie z naturalnych tkanin lub skóry, które pozwala stopom oddychać. Zawsze staraj się, by miały sucho.

Powiązane porady

masaż stóp
piękna 50+
nawilżanie skóry na łokciach

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane