Facebook

8 powodów dla których warto skasować konto na Facebooku

BandafkaBandafka - specjalista Tipy.pl
Facebook
1 z 9
Czy znasz kogoś kto zlikwidował swoje konto na Facebooku i zastanawiasz się dlaczego to zrobił? Niektórzy ludzie nie wyobrażają sobie swojego życia bez Facebooka i są od niego uzależnieni. Jeśli zaczynasz pomału dostrzegać, że Facebook staje się dla ciebie problemem to przeczytaj poniższe 8 powodów dla których warto zamknąć swoje konto. Może i ty się zdecydujesz ...
1
powody żeby skasować konto na facebooku - krok 1
Brak prywatności

Prywatność a właściwie jej brak jest jednym z największych powodów dla których warto skasować konto na Facebooku. Polityka prywatności Facebooka zawsze była nieco kontrowersyjna i wielu ludziom nie podoba się, że ich dane są wykorzystywane przez ten serwis społecznościowy. Problemem jest również fakt, że skasowanie konta wcale nie jest prostą sprawą. Można je łatwo zablokować jednak wszystkie informacje na twój temat są nadal zapisane w twoim profilu.

2
Kontakt osobisty

Czasami serwisy społecznościowe sprawiają, że tracimy potrzebę spotkania się z przyjaciółmi lub zadzwonienia do nich. Jeśli pisanie na ścianach i wysyłanie prywatnych wiadomości na Facebooku zastąpiło całą twoją komunikację ze znajomymi, to może najwyższa pora, aby skasować konto i zacząć spotykać się z ludźmi w prawdziwym świecie a nie wirtualnie!

3
Czas leci

Spójrzmy prawdzie w oczy. Facebook pożera bardzo dużo czasu i wiele osób zdecydowało się usunąć swoje konto właśnie z tego powodu. Logujesz się po to aby sprawdzić powiadomienia i zanim się zorientujesz czatujesz już z kilkoma znajomymi, wysyłasz prywatne wiadomości i przeglądasz zdjęcia z wakacji swoich przyjaciół. Godzina leci za godziną. Zamiast wpatrywać się w monitor mógłbyś przecież w tym czasie zrobić coś pożytecznego dla siebie czy dla kogoś innego.

4
Oznaczanie na zdjęciach

Kolejną korzyścią skasowania konta na Facebooku jest fakt, że nikt już nigdy cię nie oznaczy na żadnym żenującym zdjęciu ani w miejscu które chcesz zachować w tajemnicy. Pamiętaj, że jeśli masz wśród znajomych osoby z pracy czy swojego szefa to mają oni pełny dostęp do twojego życia prywatnego. Jeśli zatem weźmiesz chorobowe, a ktoś cię przyłapie że w tym czasie byłeś w SPA to masz problem!

5
Za dużo informacji

Myślę, że najlepszym powodem zrezygnowania z Facebooka jest fakt, że nie będziesz już zarzucany zbędnymi informacjami o wszystkich i o wszystkim. Myślę że każdy z nas ma znajomych którzy dzielą się ze światem wszystkimi szczegółami ze swojego życia, nawet tymi najbardziej intymnymi. W przypadku 30 znajomych może nie byłoby większego problemu, jednak jeśli jest ich ponad 500 to kolejny status na temat tego że komuś się nudzi czy, że podnieca się jakąś piosenką powoduje ciężką migrenę.

6
Porównywanie

Kolejnym powodem do usunięcia konta na Facebooku jest to, że wiele ludzi porównuje swoje życie do życia innych i przez to się źle czuje sama z sobą. Jeśli przeglądając ścianę masz wrażenie że wszyscy robią wspaniałe rzeczy i spełniają swoje marzenia a ty siedzisz właśnie w pracy której nienawidzisz lub w domu to znak, że powinieneś skasować swoje konto.

7
Zaproszenia

Już same te irytujące zaproszenia do gier czy aplikacji są wystarczającym powodem do skasowania konta na Facebooku. Niektórzy ludzie biorą gry zbyt poważnie i rozsyłają zaproszenia do wszystkich swoich znajomych a później się denerwują że ktoś na nie nie odpowiada.

8
Śledzenie

Jeśli ktoś cię śledzi i nęka na Facebooku (masz swojego stalkera) lub ty kogoś śledzisz to jest to kolejny powód do skasowania konta. Cyberstalking jest obrzydliwy! Nie ma nic bardziej żenującego niż zostanie przyłapanym na śledzeniu czyjeś ściany i dowiadywaniu się z niej różnych informacji jeszcze zanim ta osoba sama nas o nich nie poinformuje.

?

Wskazówki
* Facebook jest fajnym serwisem do kontaktowania się z ludźmi z całego świata i utrzymywania starych przyjaźni, jednak jeśli zauważysz, że jest on powodem twojego stresu czy złości zastanów się czy nie skasować swojego konta lub po prostu go nie zablokować na jakiś czas. Możesz się mocno zaskoczyć o ile prostsze i przyjemniejsze będzie życie bez niego!

Strona 1 z 9

Powiązane porady

serduszko z klawiatury
Facebook
Usuwanie konta na Facebooku

Podobne porady

Komentarze (87)

* Pola wymagane

gray
28.03.2017
Fb omal nie rozbil malzenstwa gdy moj malzonek odnalazl swoją pierwsza milosc.Niemoge zrozumiec ze sa tak namolne baby.a moze ja jestem staroswiecka.
Bea
02.03.2017
Czytajac te koltunskie I malkotenckie wypowiedzi jestem wdzieczna za FB, zdjecia z podrozy udostepniane przez znajomych z calego swiata, ciekawe historie jakie sie wydarzyly, I linki do wiadomosci z calego swiata.... Okno na swiat.... Piekny swiat :-)
Derfero
13.02.2017
Wiecie, że praktycznie wszystko z tego artykułu można skonfigurować bez usuwania fb?
Mi np. odpowiada jako komunikator i transfer zdjęć, dokumentów.
....
01.02.2017
Ja nigdy nie miałam konta na facebooku, nie mam i nigdy nie będę mieć. Nie chcę.
naturalNY
19.12.2016
cyfryzacja wszedzie wokol, to nas zgubi a wlasciwie juz gubi,zapominamy o tym co najwazniejsze dla nas wszystkich najistniotniejsze-o srodowisku naturalnym a nie o zalanym szarym betonem mejscu z coraz wiekszymi ekranami i jeszcze jak najblizej oczu
tex
19.12.2016
Ja zrezygnowałem z FB bo za często w nim bywałem i traciłem czas na denerwowanie swoich znajomych zdjęciami. Z racji tego, że często jeżdżę po Świecie i uprawiam rożne sporty, będąc przy okazji fotografem modelek moje zdjęcia wzbudzały zazdrość. Wolę teraz raz na jakiś czas spotkać się w realu na winku :) A przyjaciół ma dwóch. Podobno inteligentni ludzie nie mają zbyt dużo znajomych :)
Oswobodzony
14.11.2016
Ludziska szkoda czasu na Facebooka, ja już nie mam konta i dopiero teraz jesytem szczęśliwy i mam dużo więcej czasu na wszystko: spacery, zakupy, bycie z rodziną i znajomymi. Naprawdę wywalcie tego Fb, te like'i są sztuczne, a likerzy często sztuczni, wymyśleni, to wszystko nie ma nic wspólnego z prawdziwą przyjaźnią, czy choćby z koleżeństwem, a komunikaować się można przez maile, SMSy czy inne darmowe komunikatory. Szkoda Waszego cennego czasu na Fb! Naprawdę!
Oswobodzony.
shoyu
23.09.2016
1. Prawie każdy większy serwis prowadzi nasze dane, więc i tak bylibyśmy stale inwigilowani.
2. I tak ze znajomymi musielibyśmy się jakoś komunikować, a wysyłanie smsów kosztuje. Oczywiście jest też opcja jak aplikacja WhatsAPP , która też należy do Facebooka. Z innych komunikatorów rzadko kto korzysta z kraju. A przecież nie będziesz specjalnie kogoś nakłaniał do tego, żeby ściągał jakiś komunikator, bo tobie zachciało się usuwać Facebook'a i nie masz jak się z kimś komunikować.

3. Oczywiście czas leci, jak zawsze.

4. Zawsze można ustawić opcję niewyświetlania zdjęcia na swojej tablicy albo po prostu poprosić znajomego, żeby Cię odznaczył.

5. Jeśli jakiś znajomy bombarduje Cię niepotrzebnymi informacjami, wchodzisz na jego profil i albo go usuwasz albo odznaczasz opcję obserwowania jego tablicy.

6. Ludzie porównują się od wieków, więc raczej nic to nie da.

7. Zaproszenia można zablokować

8. Stalkera można zablokować
hallo
09.09.2016
Nie bardzo roumiem,jak oglądanie i wczytywanie sie w informacje,które ktos upublicznia można podpiąć pod Cyberstalking? Nie raz zdazrayło mnie się spojrzeć na czyjś profil i dowiedzieć z niego różnych rzeczy. Co złego w tym?Przecież jeśli ktoś udostępnia informacje to chyba po to by je czytać.
mandaryn
06.09.2016
ja nie mam,ani nie miałem żadnych profili,czy kont na nk,czy facebooku,uważam to za stratę czasu,życie jest zbyt krótkie by marnować czas na siedzenie na owych portalach,wolę wyskoczyć na rolki,na ryby,z córką na basen,wiem że nie zmarnowałem czasu na siedzenie przed kompem i lajkowaniu,ja tego nie lubię,poza tym goowno kogo obchodzi gdzie byłem,setka fotek i czekać czy się komuś podobało,życie mojej rodziny jest nasze,nie wasze i nie dla was fejzbuki,hahahaha