Ćwiczenia w ciąży

Jak bezpiecznie ćwiczyć w ciąży?
PatiPati - specjalista Tipy.pl

Ćwiczenia w ciąży są bardzo ważne i są wskazane nie tylko dla ciebie ale również dla twojego dziecka. U kobiet które regularnie ćwiczyły w ciąży jest mniejsze ryzyko wczesnego porodu, nieprawidłowego ułożenia dziecka jak również rozstępów! Oczywiście najlepiej jest się wystrzegać ćwiczeń i sportów podczas których można się przewrócić jednak nadal jest dość duży wybór.
1
Joga

Joga jest najprawdopodobniej najpopularniejszym sportem wśród kobiet w ciąży. Są nawet zajęcia jogi organizowane specjalnie dla ciężarnych pań. Jeśli pójdziesz na zwykłe zajęcia wówczas koniecznie zgłoś osobie prowadzącej że jesteś w ciąży ponieważ niektóre z pozycji nie są w tym stanie wskazane.

2
Pływanie

Nie bój się że kiedy wejdziesz do basenu to woda z niego wypłynie lub że wyglądasz jak wieloryb. Kup odpowiedni strój kąpielowy i ruszaj popływać. Pływanie jest najlepszym sportem dla ciężarnych kobiet gdyż woda odciąża kręgosłup i mięśnie.

3
Spacerowanie

Spacerowanie jest świetnym ćwiczeniem w ciąży. Można je wykonywać codziennie i o każdej porze dani i nocy. Staraj się chodzić jak najwięcej jednak się do tego nie zmuszaj. Po prostu spaceruj tyle na ile masz sił i ochoty.

4
Ćwiczenia mięśni dna miednicy

Te ćwiczenia musisz wykonywać jeśli jesteś w ciąży. Mocne mięśnie Kegla ułatwią ci poród, zapobiegną obniżaniu się narządów wewnętrznych i nietrzymaniu moczu jak również pomogą szybciej wrócić do formy po urodzeniu dziecka.

5
Bieganie

Ta sugestia może cię troszkę zaskoczyć jednak bieganie jest wskazane tylko dla kobiet, które przed ciążą regularnie trenowały. Ważne, aby porozmawiać o tym ze swoim lekarzem prowadzącym.

6
Taniec

Prawdopodobnie nie będziesz myśleć o tańcu jako o formie ćwiczeń w ciąży. Jest to jednak jak najbardziej możliwe. Taniec przecież również wzmacnia mięśnie i pomaga uelastycznić ciało.

7
Pilates

Pilates jest wspaniały dla kobiet w ciąży. Jest mianowicie bardzo delikatny a zarazem wzmacnia mięśnie w tym mięśnie pleców. Tak jak w jodze, niektóre ćwiczenia nie są wskazane w ciąży, jednak instruktor cię o tym poinformuje. Najlepiej zapisać się na zajęcia pilatesu a nie ćwiczyć samemu w domu - bez względu na to czy jesteś początkująca czy nie.

8
Tai chi

Tai chi to uspokajająca forma ćwiczeń składająca się z serii powolnych płynnych ruchów które są w pełni bezpieczne również dla kobiet w ciąży. Na zajęciach tai chi nauczysz się również techniki oddychania która ci się bardzo przyda podczas porodu.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane