Małe kotki

Jak rozpoznać płeć u kota?

SznapsiSznapsi - specjalista Tipy.pl
Małe kotki
1 z 8
Małe kotki są słodkie i kochane. Nie ważne czy są to kotki czy kocury - patrząc na nie mamy ochotę je po prostu zjeść. Jednak kiedy decydujemy się na przygarnięcie małego kotka do domu zaczyna być dla nas ważne jakiej są płci. Poniżej znajdziesz wskazówki jak rozpoznać płeć małych kociaków.
1
kociak
Kiedy kotki się rodzą ich genitalia są jeszcze za małe aby można było je rozpoznać. Jest prawie niemożliwe aby rozpoznać płeć u kociaka, który ma mniej niż 2 tygodnie. Nawet w tym wieku rozpoznanie płci jest trudne o czym świadczą pomyłki nawet doświadczonych weterynarzy. Aby być pewnym płci kota należy zatem poczekać kilka tygodni od czasu jego urodzenia.
2
Jak rozpoznać płeć kotka?
Jak rozpoznać kocura?

Kocury mają genitalia które wyglądają jak dwukropek - dwie kropki, jedna pod drugą. Górna kropka to odbyt zaś dolna do penis. Pomiędzy dwoma kropkami jest mała odległość. W tym miejscu, pomiędzy odbytem a penisem to moszna i jądra które jeszcze się nie pojawiły. Jeśli chcesz się upewnić czy kotek jest płci męskiej delikatnie naciśnij otwór moczowy. Jeśli wyjdzie kawałek penisa masz pewność że masz do czynienia z małym kocurkiem.
3
Jak rozpoznać płeć kotka?
Penis kocurka jest w kształcie kropki. Na zdjęciu 3 tygodniowy kotek.
4
Starszy kotek - 12 tygodni
W miarę jak kotek jest starszy moszna staje się coraz wyraźniejsza. Na zdjęciu 12sto tygodniowy kotek
5
Jak rozpoznać kotkę?
Jak rozpoznać kotkę?

Genitalia kotki wyglądają jak przecinek, pionowa szparka. Górna kropka to odbyt zaś dolna kreska to wagina. Jak porównasz do siebie kilka różnych kotków zobaczysz różnicę pomiędzy odległością odbytu od penisa u kocurka i odległości odbytu od waginy u kotki. U kotek odległość ta jest o wiele mniejsza. Wygląda to tak jakby wagina była związana z odbytem lub dzielił ją od niego zaledwie milimetr.
6
Jak rozpoznać kotkę?
Kształt waginy kotki jest w kształcie przecinka. Na zdjęciu 3 tygodniowa koteka.
7
kocięta z mamą
Warto zauważyć, że kotki powinny pozostać z mamą co najmniej do 8 tygodnia życia jak nie do 12. Trochę czasu jest potrzebne małym kotkom do przyzwyczajenia się do otaczającego go świata włączając w to inne koty i ludzi. Zabieranie kotka przed upływem 12 tygodni jest dla niego bardzo trudnym i stresującym przeżyciem oraz może być szkodliwe dla jego zdrowia. Zanim komuś oddasz małe kotki potrzymaj je kilka miesięcy z ich matką w domu. Będziesz mieć dużo czasu, aby określić ze 100% pewnością ich płeć.
Strona 1 z 8

Powiązane porady

kocia kuweta
czyszczenie kuwety

Komentarze (30)

* Pola wymagane

jurek
05.10.2017
przygarnąlem dzis kotka jest malutki strachliwy jak go oswoic bo strasznie sie boi i miauczy co chwile
zagubiona
24.10.2016
Mój kot ma 4 miesiące i nie wodać mu genitali. A wszystko się zgadza na to, że jest kotem. O co chodzi?
kociak:*
24.07.2014
To nie prawda ze dopiero od 2 tygodni mozna wczesniej rodpoznac tylko trzeba sie przypatrzyc i to dobrze :)
ania5825
20.05.2013
Bardzo przydatny artykuł :) warto i fajnie wiedzieć takie rzeczy, kiedyś mogą się przydać, a nawet można kogoś zaskoczyć wiedzą :) Ja wiem, że jeśli kotek ma 3 kolorową sierść, to to jest kotka :) ale jeśli ma dwu lub jednokolorową, to już nie wiadomo ;)
wega
28.12.2012
W takim razie powinnaś także promować odpowiedzialną opiekę nad zwierzętami, czyli nie pozwalanie na rozród - patrz wyżej. Miano weterynarki w końcu zobowiązuje :)
gabidx1
22.12.2012
Super artykuł! Od kiedy rozpoznałam płci wszystkich małych kotków w rodzinie każdy nazywał mnie " weterynarką " ( tak, nie pomyliłam się ) . Wszystkie moje rozpoznane kocięta obecnie są takiej płci, jaką rozpoznałam ( sama mam jednego kocura którego rozpoznałam, i na 100% jest nadal kocurem ). Dzięki za artykuł, bo okazał się bardzo pomocny :)
Sznapsi
22.08.2012
do lolka: to normalne że koty się wylizują nawzajem, również po genitaliach. Nie ma w tym nic dziwnego.
lolka
22.08.2012
Mam pytanie mój kot cały czas liże kotce brzuch i tam na dole.Ale kotke czasem to denerwuję albo czasem przy tym zasypia dlaczego???
ka
10.08.2012
@anoli jeśli tylko nauczyły już się same jeść z miseczek to nic im nie będzie, pójdź ewentualnie do weterynarza po jakieś porady co do chowu takich maluchów.
anoli
02.06.2012
mam 4 małe kotki mają 5 tygodni ale niestety w środę zdechła ich mama bo przejechał ją samochód nie wiem czy sobie poradzą chociaż już same piją mleko z miseczek ja mieszkam na wsi i mama tych kotków była bardzo łowna. W niedzielę dwa kotki mam dać moje przyjaciółce. nie wiem czy sobie one poradzą i czy ja sobie z nimi poradzę