Wygładzanie skóry w Photoshopie

Jak wygładzić skórę w Photoshopie?

AlicjaAlicja - specjalista Tipy.pl
Retuszowanie twarzy na zdjęciach jest bardzo prostym zadaniem. W Photoshopie można bez problemu zmienić kolor skóry, wygładzić zmarszczki czy usunąć przebarwienia, blizny i pryszcze. Poniżej przedstawiam instrukcję wygładzania skóry twarzy krok po kroku wraz ze zdjęciami. Dzięki tej prostej metodzie skóra twarzy będzie wyglądać młodo i pięknie.
1
Duplikuj warstwę tło Warstwa -> Duplikuj warstwę (Layer -> Duplicate layer). Nadaj nowej warstwie jakąś nazwę i wciśnij OK.
2
Rozmyj zdjęcie poprzez wybranie filtra Rozmycie powierzchniowe. Aby to zrobić wciśnij kolejno Filtr -> Rozmycie -> Rozmycie powierzchniowe (Filter -> Blur -> Surface Blur). Filtr ten nie rozmywa całego obrazu tylko wygładza w sposób “inteligentny”, który chroni krawędzie. Skóra zostaje wygładzona jednak krawędzie szczegółów twarzy np. oczu pozostają ostre.
3
Parametr Promień (Radius) określa rozmiar rozmywanego obszaru zaś Próg rozmycia (Threshold) określa maksymalną różnicę między odcieniem piksela. Wypróbuj różne wartości, wybierz najlepsze i wciśnij ok.
4
Dodaj maskę. Pokaż oczy, usta, brwi itp. Możesz to zrobić na dwa różne sposoby.

Ujawnij wszystko na rozmytym obszasze i ostrożnie eksponuj szczegóły ze zdjęcia podstawowego. W tym przypadku wybierz polecenie Warstwa > Maska warstwy > Odkryj wszystko (Layer / Layer Mask / Reveal All). Kliknij na białą ikonkę po prawej stronie warstwy i zaznacz na zdjęciu oczy i inne szczegóły twarzy aby wymazać wierzchnią warstwę i pokazać oryginalną część zdjęcia.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

majkaku.95
11.12.2012
Zastosowanie Photoshopa ostatnio przerasta trochę fotograficzne normy. 60-latki mają skórę gładką jak nastolatki. To wszystko idzie w trochę złą stronę. Kobiety oglądają czasopisma, w których modelki są zgrabne i gładkie, zupełnie bez skazy, i sądzą, że same powinny tak wyglądać, a wyglądają przecież zupełnie inaczej. I tak rozpoczyna się pęd do bycia ideałem, który nierzadko jest tragiczny w skutkach. Nie popieram takich drastycznych photoshopowych zmian. I w tym powinniśmy znać umiar.
Ela
22.11.2012
Porażka..