Wybielanie zębów w Photoshopie

Jak wybielić zęby w Photoshopie?
AlicjaAlicja - specjalista Tipy.pl

Jeśli na zdjęciu twoje zęby wydają się być żółte to z łatwością je wybielisz za pomocą programu Photoshop. Z poniższą instrukcją wraz ze zdjęciami krok po kroku zrobisz to nawet wówczas jeśli pierwszy raz widzisz Photoshopa na oczy.
1
Wybielanie zębów na zdjęciu Photoshop 1
Powiększ zdjęcie tak, aby zęby były dobrze widoczne. Za pomocą narzędzia Lasso (Lasso Tool) zaznacz obszar zębów na zdjęciu. Lasso możesz wybrać również skrótem klawiszowym wciskając L.

Nie musisz być zbyt dokładny ponieważ zaznaczenie jest póki co jedynie tymczasowe. Najważniejsze, aby zęby znalazły się w środku zaznaczonego obszaru.
2
Wybielanie zębów na zdjęciu Photoshop 2
Wybierz Barwa/Nasycenie ( Hue/Saturation ) z Nowej Warstwy Wypełnienia (New Adjustment Layer) z prawego menu Warstw. Po kliknięciu otworzy się nowe menu z edycją kolorów. Za pomocą tego edytora należy usunąć żółty kolor z zębów i równocześnie je rozjaśnić.
3
Wybielanie zębów na zdjęciu Photoshop 3
Z listy Barwa/Nasycenie ( Hue/Saturation ) wybierz kolor żółty. Zęby nie są na zdjęciu białe ponieważ, co oczywiste, są delikatnie żółte. Dlatego musimy wyeliminować kolor żółty. Aby to zrobić kliknij na rozwijaną listę “Podstawowy” (Master) i wybierz kolor żółty (Yellows). W ten sposób będziemy mogli zmienić wyłącznie ilość koloru żółtego na zdjęciu.
4
Wybielanie zębów na zdjęciu Photoshop 4
Po wybraniu koloru żółtego należy przesunąć suwak Nasycenie (Saturation) od środka całkiem na lewo. Dzięki temu z zębów zostanie całkowicie usunięty kolor żółty.
5
Wybielanie zębów na zdjęciu Photoshop 5
Zęby są teraz o wiele bielsze. Szkoda, że nie jest tak prosto je wybielić w rzeczywistości...
6
Wybielanie zębów na zdjęciu Photoshop 6
Teraz, aby zęby były jaśniejsze (są nieco szare) należy przesunąć suwak Jasność (lightness) na prawo. Robimy to w tym samym menu Barwa/Nasycenie ( Hue/Saturation ) jednak tym razem z rozwijanej listy wybieramy “Podstawowy” (Master). Opcja ta pozwala nam robić zmiany wszystkich kolorów na raz.
7
Wybielanie zębów na zdjęciu Photoshop 7
Po wybraniu “Podstawowy” (Master) przesuń suwak Jasność (lightness) delikatnie na prawo. Im dalej go przesuniesz tym zęby będą bardziej bielsze. Nie wybiel ich jednak za bardzo - najważniejsze aby wyglądały naturalnie.
8
Wybielanie zębów na zdjęciu Photoshop 8
Kliknij OK. Jak widzisz, nie tylko zęby się rozjaśniły ale również cały obszar zaznaczony lassem. Nie ma się jednak co martwić - zaraz to naprawimy.
9
Wybielanie zębów na zdjęciu Photoshop 9
To co jest fajne w używaniu Warstw Dopasowania w Photoshopie to to, że każda z nich ma swoją własną maskę. Kiedy spojrzymy na naszą paletę warstw zobaczymy że mamy dwie warstwy. Oryginalne zdjęcie jest warstwą tła i zaraz nad nią jest warstwa dopasowania Barwa/Nasycenie ( Hue/Saturation ). Czarny prostokącik to podgląd naszej maski zaś biały kształt to obszar który zaznaczyliśmy dookoła zębów.
Upewnij się, że jest zaznaczona maska. Jest zaznaczona wówczas gdy dookoła czarnego prostokąta jest biała ramka. Jeśli jej nie ma to kliknij na ten prostokącik, aby ją zaznaczyć.
10
Wybielanie zębów na zdjęciu Photoshop 10
Teraz musimy wypełnić maskę kolorem czarnym. Przez to na chwilę efekt naszej pracy zniknie. Wybierz z górnego menu Edycja (Edit) a następnie Wypełnienie (Fill Layer). Otworzy się okienko wypełnienia. Jako wypełnienie (Contents) wybierz kolor czarny (Black).
11
Wybielanie zębów na zdjęciu Photoshop 11
Po wybraniu czarnego kliknij OK aby zamknąć okno dialogowe. Photoshop wypełnił właśnie maskę kolorem czarnym. W tym momencie zęby wyglądają tak samo jak na początku naszej pracy - są żółte i ciemne. Jednak się nie martw - cała praca jest zapisana tylko w tym momencie nie widać jej efektów. Naprawimy to dzięki zamalowaniu zębów narzędziem Pędzel (Brush Tool).
12
Wybielanie zębów na zdjęciu Photoshop 12
Wybierz narzędzie Pędzel (Brush Tool) znajdujące się po lewej stronie w pionowym menu (lub wciśnij B na klawiaturze).
13
Wybielanie zębów na zdjęciu Photoshop 13
Wybierz kolor biały jako kolor pierwszoplanowy. Będziemy teraz zamalowywać część maski na biały kolor po to, aby ukazać efekt dopasowania Barwa/Nasycenie na zębach. Upewnij się, że w palecie masek masz zaznaczoną maskę Barwa/Nasycenie ( Hue/Saturation ) a następnie wciśnij na klawiaturze D (ustawisz w ten sposób kolor biały jako pierwszoplanowy zaś czarny jako kolor tła).
14
Wybielanie zębów na zdjęciu Photoshop 14
Maluj pędzlem po zębach, aby odkryć wcześniejsze wybielenie i rozjaśnienie zębów. Prawdopodobnie będzie trzeba zmienić rozmiar pędzla. Aby powiększyć pędzel wciśnij prawy nawias na klawiaturze (opok litery P), aby go zmniejszyć wciśnij lewy nawias. Jeśli chcesz zmienić twardość pędzla przytrzymaj Shift i wciśnij prawy lub lewy nawias na klawiaturze. Powiększ zdjęcie, aby zęby były na cały ekran a następnie po prostu je zamaluj. Jeśli przez przypadek zamalowałeś obszar którego nie chciałeś to wciśnij X na klawiaturze, aby odwrócić kolor tła i kolor pierwszoplanowy, popraw błąd i znów wciśnij X.
15
Wybielanie zębów na zdjęciu Photoshop 15
Niektóre obszary na zębach jest lepiej zamalować pędzlem o mniejszym kryciu. Wówczas wybierz opcje Krycie (opacity) i ją zmniejsz na przykładowo 20% (aby zbytnio nie rozjaśnić ciemnych miejsc w kącikach ust).
16
Wybielanie zębów na zdjęciu Photoshop 16
Zmniejsz zdjęcie, aby zobaczyć jak wygląda w całości.
17
Wybielanie zębów na zdjęciu Photoshop 17
Jeśli jest taka potrzeba to zmniejsz krycie warstwy dopasowania. Bez względu na to co firmy produkujące pasty do zębów próbują nam wmówić to zęby bardzo żadko są na prawdę białe. Jeśli wydaje ci się że efekt rozjaśnienia zębów na zdjęciu jest zbyt mocny przez co zęby wyglądają nienaturalnie biało to możesz w prosty sposób to zmienić poprzez zmniejszenie krycia warstwy dopasowania. Krycie (Opacity) znajduje się po prawej stronie na górze okienka menu Warstw. Spróbuj na początek zmniejszyć krycie do 75%.
18
Wybielanie zębów na zdjęciu Photoshop
Końcowy rezultat.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane