Rozjaśnianie oczu w Photoshopie

Jak rozjaśnić oczy w Photoshopie?
AlicjaAlicja - specjalista Tipy.pl

Oczy są zwierciadłem duszy. Dlatego jeśli chcemy aby były na zdjęciu wyraźniejsze to musimy je nieco rozjaśnić. Poniżej instrukcja rozjaśniania oczu w Photoshopie krok po kroku:
1
Rozjaśnianie oczu na zdjęciu 1
Dodaj warstwę dopasowania. Aby to zrobić kliknij przycisk Nowa warstwa dopasowania (New adjustment layer) u dołu panelu Warstwy (Layers) i wybierz Poziomy (Levels).
2
Rozjaśnianie oczu na zdjęciu 2
Nie będziemy nic robić z poziomami, chodzi tylko o to, aby je dodać do dokumentu zatem jeśli używasz Photoshop CS3 lub wcześniejszego to po prostu wciśnij OK w górnym prawym roku okna dialogowego Poziomy aby je zamknąć. Jeśli używać Photoshop CS4 lub nowszego nie otworzy ci się nowe okno dialogowe. Zamiast niego wyświetlą się nowe opcje których nie trzeba zamykać. Niezależnie od tego, której wersji Photoshopa używasz, kiedy skończysz, powinieneś zobaczyć warstwę dopasowania poziomów bezpośrednio nad warstwą tła.
3
Rozjaśnianie oczu na zdjęciu 3
Zmień tryb mieszania warstwy na Mnożenie odwrotności (Screen). Nawet jeśli nie dokonaliśmy wcześniej zmian w warstwie dopasowania to możemy jej użyć do rozjaśnienia oczu poprzez tryb mieszania warstw. Funkcja ta znajduje się w lewym górnym rogu panelu Warstw. Domyślnie tryb jest ustawiony na Zwykły (Normal). Kliknij na słowo Zwykły - otworzy się rozwijana lista z której następnie wybierz Mnożenie odwrotności (Screen). Zauważysz, że całe zdjęcie się rozjaśniło - nie tylko oczy. Nie martw się jednak, naprawimy to w kolejnych krokach.
4
Rozjaśnianie oczu na zdjęciu 4
Wypełnij maskę czarnym kolorem. Każda warstwa dopasowania jest automatycznie połączona w Photoshopie własną maską warstwy. Jej miniaturkę widać w panelu Warstw po prawej stronie. Domyślnie maska ta wypełniona jest białym kolorem (jak widać na podglądzie) co oznacza, że warstwa dopasowania jest stosowania na całym zdjęciu znajdującym się niżej. To właśnie dlatego rozjaśniło się całe zdjęcie.
5
Rozjaśnianie oczu na zdjęciu 5
Ukryjmy zatem efekt dopasowania aby nie był on widoczny na żadnej części zdjęcia - aby to zrobić należy wypełnić maskę kolorem czarnym. W górnym menu wybieramy Edycja (Edit) a następnie Wypełnienie (Fill).
6
Rozjaśnianie oczu na zdjęciu 6
Otworzy się nowe okno dialogowe. Zmień kolor na Czarny (Black) i kliknij OK aby zamknąć okienko.
7
Rozjaśnianie oczu na zdjęciu 7
Teraz gdy znów spojrzysz na miniaturkę maski warstwy zauważysz, że jest ona czarna.
8
Rozjaśnianie oczu na zdjęciu 8
Po zmianie wypełnienia maski na czarny efekt dopasowania jest całkowicie ukryty i znów widzimy zdjęcie w oryginale. Trzeba zauważyć, że zdjęcie nadal jest rozjaśnione tylko że my w tej chwili tego nie widzimy. Rozjaśnienie jest ukryte za pomocą maski. Teraz przywrócimy to rozjaśnienie jednak tylko w wybranych miejscach czyli na oczach.
9
Rozjaśnianie oczu na zdjęciu 9
Wybierz narzędzie pędzel (Brush Tool) lub wciśnij B na klawiaturze.
10
Rozjaśnianie oczu na zdjęciu 10
Wybierz kolor biały jako kolor pierwszoplanowy. Będziemy teraz zamalowywać część maski na biały kolor po to, aby ukazać efekt rozjaśnienia na oczach. Aby szybko ustawić kolory tła i pierwszoplanowe na domyślne wciśnij na klawiaturze D a następnie strzałkami zamień kolory, tak, aby koror biały był nad kolorem czarnym.
11
Rozjaśnianie oczu na zdjęciu 11
Powiększ zdjęcie, tak aby oczy były dobrze widoczne a następnie wciśnij znów Pędzel (Brush). Upewnij się że maska jest zaznaczona (otoczona białą ramką) i zacznij zamalowywać oczy. Jeśli zrobisz błąd i zamalujesz kawałek zdjęcia którego nie chcesz rozjaśnić wówczas wciśnij X. Komenda ta spowoduje zamianę kolorów - teraz czarny kolor będzie kolorem pierwszoplanowym zaś biały kolorem tła. Zamaluj rozjaśnioną część zdjęcia na czarno. Jak już będzie wszystko poprawione to znów wciśnij X aby nadal malować na biało (odsłaniać maskę i w ten sposób rozjaśniać oczy).
12
Rozjaśnianie oczu na zdjęciu 12
Jeśli uważasz, że oczy są teraz zbyt jasne to możesz je nieco przyciemnić poprzez zmniejszenie krycia maski. Krycie (Opacity) znajduje się w panelu warstw i jest ustawione domyślnie na 100%. Im niższą wartość krycia ustawimy tym oczy będą ciemniejsze. Na początek można zmniejszyć krycie na około 65%.
13
Rozjaśnianie oczu na zdjęciu
Gotowe! Oczy są teraz dużo wyraźniejsze i jaśniejsze.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane