Niebo w Photoshopie

Jak podmienić niebo w Photoshopie?·

ImreImre - specjalista Tipy.pl
Niebo w Photoshopie
1 z 21
W tym tutorialu pokażę krok po kroku jak w prosty sposób podmienić niebo na zdjęciu. Aby to zrobić skorzystamy z narzędzia zaznaczenie oraz maski warstwy aby oddzielić niebo od reszty. Na koniec pokażę w jak prosty sposób można ukryć oryginalne niebo i zastąpić je nowym niebem za pomocą narzędzia Mieszanie zaawansowane (Advanced Blending).
1
Obok zdjęcie od którego zaczniemy pracę. Niebo można podmienić za pomocą Magicznej Różdżki (Magic Wand) lub za pomocą polecenia zakres kolorów (Color Range) jednak w tym tutorialu pokażę jak wykorzystać Mieszanie zaawansowane znajdujące się w oknie dialogowym Efekty (Layer Style).
2
Obok przedstawiam zdjęcie nieba z chmurami którego użyjemy do podmienienia oryginalnego nieba na zdjęciu powyżej. Zaznaczam, że obydwa zdjęcia mają takie same wymiary (szerokość i wysokość w pixelach). Aby praca była łatwiejsza upewnij się, że zdjęcia są tej samej wielkości.
3

Wybierz i skopiuj oryginalne zdjęcie. Pierwsze co musimy zrobić to umieścić obydwa zdjęcia w jednym dokumencie. Otwórz zatem zdjęcie oryginalne i zdjęcie nieba. Upewnij się że oryginalne zdjęcie jest aktywne a następnie aby zaznaczyć zdjęcie wciśnij na klawiaturze Ctrl+A. Wybór zdjęcia będzie oznaczony ramką. Jak już zaznaczysz zdjęcie wciśnij na klawiaturze Ctrl+C aby skopiować zdjęcie do schowka.

4

Wklej oryginalne zdjęcie do dokumentu ze zdjęciem nieba. Otwórz dokument ze zdjęciem nieba a następnie wciśnij Ctrl+V. Zobaczysz że w Panelu Warstw oryginalne zdjęcie znajduje się na osobnej warstwie znajdującej się nad warstwą tła.

5

Skopiuj warstwę 1. Za pomocą Mieszania zaawansowanego (Advanced Blending) którego zaraz użyjemy można wybrać i ukryć część zdjęcia bazując na jego kolorze. To oznacza że nie powinno być problemów przy zaznaczeniu i ukryciu niebieskiego koloru nieba w taki sposób, aby nie naruszyć zielonych drzew. Należy jednak pamiętać, że kolor niebieski znajduje się nie tylko na niebie ale również na różnych innych obszarach zdjęcia, których przecież nie chcemy zmienić. Dlatego zdjęcie należy wcześniej zabezpieczyć. Aby to zrobić najpierw należy skopiować oryginalne zdjęcie. Upewnij się że Warstwa 1 jest aktywna a następnie wciśnij Ctrl+J aby skopiować warstwę. Jej kopię zobaczymy w panelu warstw tuż nad warstwą z oryginalnym zdjęciem.

6

Póki co nie potrzebujemy kopii warstwy (Layer 1 copy) zatem klikamy na ikonę widzialności warstwy (oko) znajdującej się po jej lewej stronie. W ten sposób ją na chwilę wyłączamy i ukrywamy.

7

Kliknij na Warstwę 1 (Layer 1) w panelu warstw aby stała się ona znów aktywna.

8

Zaznacz obszar poniżej nieba. Kolejnym krokiem jest zaznaczenie obszaru znajdującego się poniżej nieba. Innymi słowy - zaznaczenie obszaru, który chcemy ochronić przed wpływem opcji mieszania zaawansowanego. Możesz użyć narzędzia lasso lub lasso wielokątne (Polygonal Lasso). Aby wybrać lasso wielokątne należy najechać myszką na narzędzie lasso a następnie ją trzymać tak długo aż rozwinie się lista lub kliknąć prawym przyciskiem myszy.

9
Teraz po prostu zaznacz obszar znajdujący się pod niebem. Przy zaznaczaniu drzew nie musisz być bardzo dokładny. Po prostu zaznacz w tym miejscu w którym niebo już zupełnie nie prześwituje przez gałęzie. Jeśli jednak zaznaczasz szary dach domu czy szarą elewację budynku to musisz być bardzo dokładny. Szary kolor ma w sobie dużo niebieskiego (jak również innych kolorów) zatem należy go dobrze zabezpieczyć przed opcją zaawansowanego mieszania warstw.
10

Dodaj maskę warstwy. Jak już obszar pod niebem został zaznaczony zamień go w maskę warstwy - kliknij na ikonkę maski warstwy znajdującą się na dole panelu warstw.

11
Maska ta będzie widoczna jako miniaturka wypełniona białym kolorem. Biały kolor oznacza obszar odkryty w dokumencie zaś czarny kolor to obszar który jest zakryty.
12
Jeśli popatrzymy na zdjęcie w dokumencie to widzimy, że obszar którego nie zaznaczyliśmy na zdjęciu jest nadal widoczny zaś obszar zaznaczony jest zakryty. Póki co nie wygląda to zbyt profesjonalnie...
13
Teraz kliknij na najwyższą warstwę (Layer 1 copy) aby ją uaktywnić i znów wciśnij ikonkę widzialności warstwy (oko).
14
W oknie dokumentu pojawi się znów oryginalne zdjęcie.
15
Kliknij dwa razy na miniaturze zdjęcia górnej warstwy (Layer 1 copy).
16
Otworzy się okno dialogowe z opcjami mieszania. Wybierz Warstwa > Styl warstwy > Opcje mieszania a następnie zmień w “Mieszaj gdy” (Blend if) kolor szary (gray) który jest ustawiony na domyślny na niebieski (blue).
17
Po wybraniu niebieskiego koloru otworzy się okienko z dwoma suwakami. Suwak na dole dotyczy warstwy pod spodem zatem możesz go zignorować. Interesuje nas w tej chwili wyłącznie górny suwak dla Warstwy bieżącej. Kliknij na niego i przesuń go w lewo.
18
W miarę przesuwania suwaka w lewo zobaczysz jak na początkowym zdjęciu zanika niebo a pokazuje się nowe niebo z chmurami. Przesuń suwak w lewo tyle, aby większość nieba z początkowego zdjęcia zniknęła.
19
Zjęcie jest już prawie gotowe. Jedynym problemem jest pozostały pomiędzy liśćmi i tuż przy krawędziach drzew poprzedni kolor nieba. Aby to naprawić należy złagodzić przejście pomiędzy obydwoma zdjęciami. Aby to zrobić zwolnij na chwilkę suwak i wciśnij na klawiaturze Alt. Trzymaj Alt cały czas i równocześnie zacznij przesuwać suwak na lewo. Ta czynność podzieli suwak na dwie połówki, które teraz możemy przesuwać niezależnie od siebie (już możesz puścić Alt). Zmiejszając lub zwiększając odległość pomiędzy obydwoma połówkami suwaka możesz dostosować przejście pomiędzy zdjęciem głównym a zdjęciem nieba.
20
Jak już będzie gotowe kliknij OK w prawym górnym roku okna dialogowego Efekty. Gotowe!
Strona 1 z 21

Powiązane porady

Zdjęcie w klubie
Portret w świetle świec
zdjęcia, łączenie zdjęć

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane