Facebook

4 rzeczy na które trzeba uważać na Facebooku

BandafkaBandafka - specjalista Tipy.pl
Większość z nas już dawno wie, że są pewne rzeczy i aktywności na Facebooku, na które trzeba uważać. Oczywiście nie mówię tutaj, że Facebook jest zły - sama również przesiaduję na nim niemal każdego dnia. Dzięki temu serwisowi możemy szybko zaplanować wolny czas, dowiedzieć się co słychać u naszych przyjaciół i co ciekawego dzieje się w miejscu naszego zamieszkania. Jednak, tak jak wszystko, tak i Facebook niesie z sobą pewne zagrożenia.
1
Akceptowanie prośby o przyjęcie do grona znajomych obcych osób

Na całym świecie, jak również i w Polsce coraz bardziej szerzy się zjawisko stalkingu, które jeszcze w 2006 roku wynosiło 12% z czego około 3/4 to kobiety, które były jego ofiarami. Czym może objawiać się stalking na Facebooku? Zazwyczaj jest to potajemne śledzenie danej osoby, wyszukiwanie o niej bardzo prywatych informacji, obserwowanie, podglądanie, zadręczanie wiadomościami itp. Oprócz stalkerów na Facebooku jest również sporo hakerów rozsyłających różne linki z wirusami. Tak czy inaczej, po co dawać dostęp do swoich danych obcym osobom? Ponadto nie jest również zbyt mądre dodawanie do grona znajomych osób, które spotkało się kilka razy w życiu i z którymi nie jest się na stopie koleżeńskiej.

2
Klikanie we wszystkie linki

Istnieje mnóstwo wirusów krążących po Facebooku. Możesz je otrzymać poprzez wiadomość prywatną lub poprzez link na swojej tablicy udostępniony przez twojego znajomego. I to nie dlatego, że znajomy chciał ci podesłać wirusa! Prawdopodobnie udostępniając ci linka nawet o nim nie wiedział. Uważaj zatem na nadesłane linki, zarówno te w wiadomościach, jak i te na twojej ścianie, szczególnie jeśli pochodzą one z aplikacji “gry”, “pytania”, “zaproszenia”.

3
Publikowanie na ścianie informacji osobistych

Twoje konto na Facebooku jest rzeczą prywatną, jednak jest ono całkowicie prywatne dopóki nie zamieścisz pierwszych swoich zdjęć i postów na ścianie. Oczywiście nie chodzi o to, aby nigdy nic nie pisać, jednak o to, aby nie pisać zbyt dużo o swoim życiu prywatnym. Nie pisz o intymnych szczegółach swojej miesiączki, ani o problemach ze swoją mamą - to jest twoja sprawa i taka ma pozostać. Również ciągłe uaktualnianie swoich statusów o tym jak wielkiego masz doła, czy jak bardzo kochasz swojego chłopaka jest niezwykle denerwujące, a inni cię postrzegają jako osobę, która pragnie, aby poświęcać jej jak najwięcej uwagi.

4
Zezwalanie dziecku na posiadanie konta na Facebooku

Podczas rejestracji w Facebooku jest sprawdzany wiek i aby móc założyć konto należy mieć 13 lat lub więcej. Oczywiście weryfikację tę można z łatwością obejść, jednak nie jest zbyt mądre zezwalanie 8-9 letnim dzieciom na założenie własnego konta. Po pierwsze, małe dzieci powinny biegać po podwórku z rówieśnikami zamiast siedzieć przed komputerem, a po drugie na Facebooku istnieje wiele zagrożeń, które mogą negatywnie wpłynąć na naszą pociechę.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Facebook
facebook
Usuwanie konta na Facebooku

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

Rysiu
14.07.2014
Tego typu portale to już jest zagrożenie.
Mart.
14.07.2014
Facebook jest dla ludzi, którzy nie mają silnej osobowości, jest dla tych, którzy każdego dnia potrzebują żeby inni mówili im że są OK.
nick
14.07.2014
do autorki artykułu.Na face-shitcie trzeba uważać tylko na jedną rzecz, fakt...aby nie mieć tam konta i nigdy tam nie wchodzić :D :* Pamiętajcie.Jesteście na faceboooku = jesteście debilami :)
nick
14.07.2014
dlaczego ta strona cenzuruje komentarze? nie dziwię się że jest ich tak mało [ups.prawie dwa, znaczy się jeden]...
Najważniejszą rzeczą na jaką trzeba uważać na facebooku jest to aby nigdy tam nie zakładać konta i nigdy tam nie wchodzić.Dziękuję za umieszczenie mojej opinii.
Kris
14.07.2014
co to jest ten facebook ?
Lissa
07.07.2014
Aby posiadać konto na facebooku wystarczy mieć 13 lat a nie 18.