Zmiana koloru oczu w Photoshopie

Jak zmienić oczy w Photoshopie?
AlicjaAlicja - specjalista Tipy.pl

Poniżej przedstawiam prosty tutorial zmiany koloru oczu w Photoshop Elements (w Photoshopie wygląda to tak samo) za pomocą narzędzia Barwa/Nasycenie (Hue/Saturation).
1
Zmiana koloru źrenic w Photoshop 1
Powiększ zdjęcie

Zanim zaczniesz ułatw sobie pracę poprzez powiększenie zdjęcia na tyle, aby oczy wypełniały całe okno dokumentu. Możesz to zrobić albo poprzez narzędzie Powiększanie albo poprzez skrót klawiszowy Z.

2
Zmiana koloru źrenic w Photoshop 2
Wybierz narzędzie lasso

Teraz musimy zaznaczyć oczy aby zabezpieczyć resztę zdjęcia. Aby to zrobić wybierz narzędzie lasso lub naciśnij na klawiaturze L.

3
Zmiana koloru źrenic w Photoshop 3
Zaznacz obszar tęczówek

Nie przejmuj się jeśli nie zaznaczysz zbyt dokładnie - później się to poprawi. Jak już zaznaczysz tęczówkę w jednym oku przytrzymaj klawisz Shift i zaznacz tęczówkę w drugim oku.

4
Zmiana koloru źrenic w Photoshop 4
Aby nie dokonać zmian na źrenicach trzeba je wykluczyć z zaznaczonego obszaru. Przytrzymaj Alt a następnie obrysuj kontury źrenic narzędziem lasso. Nie musisz być bardzo dokładny.
5
Zmiana koloru źrenic w Photoshop 5
Dodaj warstwę dopasowania barwa nasycenie

Jak już źrenice są zaznaczone to możemy zmienić ich kolor. Do tego celu użyjemy warstwy dopasowania barwa/nasycenie (Hue/Saturation). Kliknij na ikonkę Nowa warstwa dopasowania (New Adjustment Layer) znajdująca się na dole palety warstw (czarno-białe kółko) i wybierz z listy Barwa Nasycenie (Hue/Saturation).

6
Zmiana koloru źrenic w Photoshop 6
Wybierz opcję “Koloruj” (Colorize).
7
Zmiana koloru źrenic w Photoshop 7
Od razu po wybraniu opcji Koloruj zobaczysz zmianę koloru oczu w oknie dokumentu.
8
Zmiana koloru źrenic w Photoshop 8
Zmień barwę, nasycenie i jasność

Aby zmienić kolor oczu po prostu przesuwaj suwakami na prawo lub lewo. Barwa (Hue) zmieni kolor podstawowy, Nasycenie (Saturation) zmieni nasycenie koloru zaś Jasność (Lightness) wpływa na ogólny poziom jasności. Uważaj aby nie przesunąć suwaków Nasycenia i Jasności zbytnio w prawo ponieważ oczy nie będą wyglądać naturalnie.

9
Zmiana koloru źrenic w Photoshop 9
Jak już będziesz zadowolony z nowego koloru oczu wciśnij OK aby zamknąć okno dialogowe (W Photoshop Elements i Photoshop CS4 nie można pozostawić panel dopasowania otwarty).
10
Zmiana koloru źrenic w Photoshop 10
Wybierz narzędzie Pędzel (Brush Tool)

Jeśli zaznaczenie źrednic za pomocą narzędzia Lasso nie było perfekcyjne to można je z łatwością poprawić za pomocą narzędzia Pędzel. Wybierz Pędzel z bocznego menu lub wciśnij na klawiaturze B.

11
Zmiana koloru źrenic w Photoshop 11
Wybierz maskę warstwy Barwa/Nasycenie

Jeśli popatrzymy na paletę warstw zobaczymy, że warstwa dopasowania znajduje się bezpośrednio nad naszym zdjęciem tła (oryginalnym zdjęciem). Każda warstwa dopasowania ma zawsze swoją maskę warstwy, dzięki której można z łatwością kontrolować obszar na zdjęciu który chcemy zmienić za pomocą warstwy dopasowania a którego nie. Jedyne co musimy teraz zrobić jest zamalowanie maski pędzlem, jednak najpierw upewnijmy się że maska warstwy jest zaznaczona. Biała ramka dookoła miniaturki oznacza że maska jest zaznaczona. Jeśli nie widzisz białej ramki wówczas po prostu kliknij na miniaturkę maski aby ją zaznaczyć.

12
Zmiana koloru źrenic w Photoshop 12
Maluj pędzlem po masce

Aby poprawić zaznaczenie oczu należy teraz po prostu malować po masce pędzlem. Jeśli źrenice mają w jakimś miejscu jeszcze naturalny kolor wówczas maluj kolorem białym. Jeśli nowy kolor wyszedł poza źrenice wówczas zamaluj tą część maski kolorem czarnym.

13
Zmiana koloru źrenic w Photoshop 13
Sprawdź jeszcze raz czy maska jest zaznaczona a następnie wciśnij na klawiaturze D, aby wybrać kolor biały. Jeśli chcesz zmienić kolor na czarny wówczas wciśnij X (czarny wówczas będzie kolorem pierwszoplanowym zaś biały kolorem tła).
14
Zmiana koloru źrenic w Photoshop
Gotowe!
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane