Usuwanie trądziku w Photoshop Elements

Jak usunąć trądzik w Photoshopie?

AlicjaAlicja - specjalista Tipy.pl
Trądzik potrafi spędzić sen z powiek niejednej osobie. Jednak warto wiedzieć, że pomimo tego uciążliwego problemu można bez skrępowania pozować do zdjęć, ponieważ jest Photoshop. Za pomocą narzędzia Punktowy Pędzel Korygujący można w prosty sposób usunąć trądzik, przebarwienia czy blizny. Jest to bardzo proste i nie wymaga wiele wysiłku. Poniżej znajdziecie dokładne wskazówki, które pomogą wam w usunięciu trądziku.
1
Retusz twarzy, trądzik w Photoshopie 1
Punktowy Pędzel Korygujący działa bardzo szybko, jednak możemy jeszcze bardziej przyspieszyć pracę poprzez używanie skrótów klawiszowych. Tak więc aby powiększyć wybrany punkt na twarzy wciskamy Ctrl + Spacja (włączamy chwilowo narzędzie Powiększenie) i klikamy w określony fragment obrazu. Aby pomniejszyć oglądany obszar wciskamy Alt+Spacja. Aby poruszać się po powiększonym obrazie należy wcisnąć Spację która tymczasowo uruchamia narzędzie Rączka. Aby uzyskać jak najlepsze wyniki pracy najlepiej jest używać Pędzla o większej średnicy niż fragment obrazu który chcemy poprawić. To oznacza, że podczas retuszowania skóry z trądzikiem trzeba dość często zmieniać rozmiar pędzla. Aby szybko zmniejszyć rozmiar pędzla wciśnij lewy nawias kwadratowy ([) i aby go powiększyć wciśnij prawy nawias kwadratowy (]). Punktowy Pędzel Korygujący sam dobiera teksturę i próbki barw jednak czasami robi błędy. Jeśli pojawi się taki błąd należy wcisnąć Ctrl+Z i spróbować jeszcze raz.
2
Retusz twarzy, trądzik w Photoshopie 2
Otwórz zdjęcie w Photoshopie. Po prawej stronie w palecie warstw zobaczysz że masz w tym momencie tylko jedną warstwę (warstwę tła).
3
Retusz twarzy, trądzik w Photoshopie 3
Nawet jeśli chcesz poprawić zdjęcie, aby wyglądało lepiej to z pewnością chcesz zachować również oryginalne zdjęcie. Dlatego musimy dodać powyżej pustą warstwę tła na której będziemy pracować. Kliknij zatem w ikonkę Utwórz Warstwę (New Layer) która znajduje się na dole palety warstw.
4
Retusz twarzy, trądzik w Photoshopie 4
Pojawi się teraz nowa pusta warstwa z domyślną nazwą “Warstwa 1”. Nazwa ta niewiele mówi o tym do czego jej używamy, zatem kliknij na tej nazwie dwa razy myszką i nazwij ją np. “retusz trądziku”. Dzięki zmianie nazw łatwiej jest zorganizować swoją pracę. Jak już ją zmienisz wciśnij Enter.
5
Retusz twarzy, trądzik w Photoshopie 5
Wybierz narzędzie Punktowy Pędzel Korygujący. Aby to zrobić najedź myszką na Narzędzie Pędzel Korygujący a następnie poczekaj 1-2 sekundy lub kliknij prawym przyciskiem myszy aby otworzyło się okienko z małym menu i wybierz Punktowy Pędzel Korygujący (Spot Healing Brush).
6
Retusz twarzy, trądzik w Photoshopie 6
Zaznacz opcję “Próbkuj wszystkie warstwy”. Domyślnie narzędzie Punktowy Pędzel Korygujący pracuje tylko na zaznaczonej warstwie w palecie warstw co sprawia nieco kłopotów kiedy chcemy pracować przy zaznaczonej pustej warstwie (ponieważ chcemy zastąpić nic innym niczym). Photoshop musi wiedzieć, że ma brać pod uwagę również zdjęcie będące warstwą tła. Aby to zrobić należy zaznaczyć opcję “Próbkuj wszystkie warstwy” znajdującą się na górze ekranu.
7
Retusz twarzy, trądzik w Photoshopie 7
Upewnij się że masz wybrany Punktowy Pędzel Korygujący oraz zaznaczoną opcję “Próbkuj wszystkie warstwy” a następnie powiększ obszar zdjęcia na którym znajduje się twarz, tak aby było wyraźnie widać wszystkie niedoskonałości i po prostu na nich klikaj dostosowując odpowiednio wielkość pędzla - zmniejszanie ([) i powiększanie (]).
8
Retusz twarzy, trądzik w Photoshopie 8
W przypadku większych niedoskonałości jak np kilka pryszczy pod rząd należy wcisnąć myszkę i przeciągnąć nią wzdłuż obszaru który chcemy poprawić. Bierz pod uwagę w którym kierunku przeciągasz Pędzel Korygujący gdyż Photoshop pobiera próbki z miejsca startu. Zatem jeśli problemowy punkt znajduje się zaraz obok ust wówczas przesuwaj myszkę w kierunku ust a nie odwrotnie. Jeśli efekt będzie niezadowalający wciśnij Ctrl+Z i spróbuj przeciągnąć myszkę z innego kierunku.
9
Czasami lepsze rezultaty pracy przy retuszowaniu niedoskonałości twarzy (trądzik, przebarwienia, blizny) można uzyskać przy zmianie trybu pędzla ze zwykłego na Jaśniej. Wówczas Photoshop wymienia wyłącznie te pixele które są ciemniejsze niż w obszarze zdjęcia z którego pobierane są dane. Jeśli zaś przebarwienia (np blizny) są jaśniejsze niż reszta twarzy wówczas lepiej jest użyć trybu Ciemniej.
10
Retusz twarzy, trądzik w Photoshopie 10
W opcjach Pędzla mamy również Zgodność z otoczeniem i Utwórz teksturę. Zgodność z otoczeniem jest ustawiona na opcję domyślną - Photoshop sam wyszukuje danych znajdujących się wokół problemowego punktu których używa do retuszu. Czasami jednak Punktowy Pędzel Korygujący nas zawodzi i nie ważne ile razy byśmy klikali to ciągle jest coś nie tak. Wówczas z pomocą przychodzi nam opcja Utwórz teksturę. Photoshop zbada otoczenie i stworzy nową własną teksturę.
11
Retusz twarzy, trądzik w Photoshopie
Oto jak zdjęcie wygląda po retuszu niedoskonałości twarzy (w tym przypadku trądzik).
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane