telefon komórkowy

Jak przedłużyć żywotność baterii w telefonie?
MarcinMarcin - specjalista Tipy.pl

Często złościmy się, że bateria w naszym telefonie nie działa tak jak powinna. Chcemy gdzieś zadzwonić i okazuje się, że nasz telefon wyłącza się w trakcie rozmowy czy też w ogóle nie możemy wykonać połączenia. Z pewnością winę za to ponosi bateria w naszym telefonie. Istnieje jednak kilka sposobów, by przedłużyć jej czas działania. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak to zrobić.
1
Przede wszystkim po kupieniu nowego telefonu lub baterii musisz ją sformatować. Naładuj ją trzykrotnie po 10 – 14 godzin. Ładowanie rozpocznij dopiero wtedy, gdy całkowicie się rozładuje. Pamiętaj, by formatować baterię przy wyłączonym telefonie. Nie odłączaj jej od ładowarki wcześniej, nawet, jeśli pojawi się komunikat, iż bateria jest naładowana.
2
Ładując baterie za każdym kolejnym razem, staraj się ją ładować do pełna. Podłącz ją do ładowarki dopiero wtedy, gdy całkowicie się rozładuje i telefon sam się wyłączy. Ważne jest także, by używać tylko oryginalnych ładowarek.
3
Jeśli to możliwe, staraj się ładować baterię przy wyłączonym telefonie. Pozwala to na krótszy czas ładowania.
4
Zmniejsz jasność swojego wyświetlacza. Zmniejszy to znacznie pobór energii. Nie martw się jednak, że wyświetlacz będzie za ciemny, w większości przypadków wysoki poziom jasności nie jest potrzebny.
5
Ustaw funkcję wygaszacza ekranu. Pozwala na oszczędzenie energii i przełącza wyświetlacz na tryb niskiego poboru prądu. Jako wygaszacz wybieraj obrazki ciemne, najlepiej czarne. Im mniej kolorów, tym lepiej. Ważne jest także, by na wygaszacz nie ustawiać animacji.
6
Trzymaj telefon w miejscach, gdzie zasięg jest dobry. Unikaj miejsc, gdzie telefon cały czas go gubi i jest w trybie wyszukiwania. Nie zorientujesz się nawet, jak szybko bateria przestanie działać. Jeśli jednak przebywasz w takim miejscu – po prostu wyłącz telefon. Nikt się i tak do Ciebie nie dodzwoni, a Ty stracisz całą baterię.
7
Wyłącz usługi, z których nie korzystasz – bluetooth, Wi-Fi czy 3G. Pozwala to na znaczne przedłużenie czasu działania telefonu i mniejszy pobór energii.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

deuter
19.12.2016
Stek bzdur! Jeśli ktoś nie chce kupować nowej baterii, radzę tych rad nie stosować
s
31.08.2015
tipy... co to za skansen jest... porady dotyczą wykopalisk... dobranoc
elmadzik
20.04.2012
do zamrazalki ale w szczelnie zamknietym woreczku na ok 5h pozniej trzeba ja rozmrozic i dopiero wlozyc do telefonu sposob sprawdzony