chipsy domowe

Jak zrobić chipsy w domu?

AdelaAdela - specjalista Tipy.pl
chipsy domowe
1 z 9
Domowe chipsy ziemniaczane to istna rewolucja. Dzięki temu, że piecze się je w mikrofalówce, są całkowicie pozbawione tłuszczu, dzięki czemu w przeciwieństwie do ich sklepowych odpowiedników nie stanowią prawdziwej bomby kalorycznej. Mało tego, są naprawdę chrupiące! Kluczem jest odpowiednio cienkie pokrojenie ziemniaków i oczywiście odrobina „know-how” odnośnie tego, jak je przyrządzić, by były apetyczne. Wszystkie niezbędne informacje znajdziesz poniżej.
P

* 1 lub więcej ziemniaków, obranych i umytych (w przypadku młodych ziemniaków starczy wyszorować ich skórkę)
* sól lub inne przyprawy (opcjonalnie)
* oliwa z oliwek (opcjonalnie)
* -- sprzęt –
* szatkownica mandolina
* miska z zimną wodą
* talerz do podgrzewania w mikrofalówce
* ręczniczki papierowe

1
chipsy domowe - krok 1
Przekrój ziemniaka na pół. Każdą połówkę pokrój na szatkownicy-mandolinie na talarki o grubości 1-3 mm. Natychmiast włóż talarki do miski z zimną wodą. Analogicznie poszatkuj pozostałe ziemniaki.
2
chipsy domowe - krok 2
Płucz talarki w wodzie, usuwając z nich skrobię. Zmieniaj wodę za każdym płukaniem, do czasu aż będzie czysta. Jeśli masz więcej czasu, możesz za każdym razem zostawić talarki w wodzie na kilka minut.
3
chipsy domowe - krok 3
Wysusz talarki układając je na czystej ściereczce i przykładając drugą.
4
chipsy domowe - krok 4
Talerz, który można podgrzewać w mikrofalówce wyłóż kilkoma warstwami papierowych ręczników. Na nich ułóż jedną warstwę talarków ziemniaczanych. Zrób to tak, by poszczególne talarki nie stykały się ze sobą. Chipsy będą smakować zdumiewająco dobrze bez żadnych przypraw, ale jeśli chcesz możesz w tym kroku doprawić je np. solą morską lub innymi przyprawami. Doskonale sprawdzi się również odrobinka ostrej papryki lub suszonego koperku. Dla bardziej wyrazistego smaku, przed przyprawieniem chipsów posmaruj każdy z nich pędzlem zanurzonym w oliwie z oliwek.
5
chipsy domowe - krok 5
Włóż talerz z talarkami do mikrofalówki i podgrzewaj na 100% mocy przez 3 minuty.
6
chipsy domowe - krok 6
Obróć talarki na drugą stronę i podgrzewaj przez kolejne 3 minuty, tym razem przy 50% mocy mikrofalówki.
7
chipsy domowe - krok 7
Wszystkie chipsy, które będą chrupiące i złociste zdejmij z talerza. Pozostałe podgrzewaj przy 50% mocy przez minutę tyle razy, aż zrobią się chrupiące i zaczną przybierać złoty kolor. Pamiętaj, żeby przed każdym włożeniem do mikrofalówki przewracać je na inną stronę.
8
chipsy domowe - krok 8
Gotowe chipsy umieść w miseczce i analogicznie usmaż pozostałe ziemniaki. Chipsy pozostaną chrupiące przez kilka dni pod warunkiem, że będziesz przechowywać je w szczelnym pojemniczku lub torebce strunowej. Możesz również zawczasu przygotować surowe talarki, przechowywać je w zimnej wodzie w lodówce i upiec wówczas, gdy najdzie cie na to ochota.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

Tatar z wołowiny
chipsy z buraka
nachos z tortilli

Podobne porady

Komentarze (8)

* Pola wymagane

mahila
27.03.2017
Chipsy pyszne, niestety wysiadła mi przez nie mikrofala ;( Robiłam z trzech ziemniaków, zrobilam moze jeden i koniec. Juz sie nie wlaczyla... Polecam piekarnik.
asdf
07.12.2016
w mikrofali możesz ustawiać moc, czyli to "jak bardzo grzeje". Nie zawsze bazową wartością jest pełna moc możliwa do osiągnięcia.
A co do szkodliwości mikrofalówki to straszny mit. Samo przygotowywanie potraw w mikrofali jest zdrowsze od takiego gotowania czy pieczenia bo zachowuje znacznie więcej składników odżywczych i nie powoduje powstawania wolnych rodników.
MinBot
02.06.2016
Naprawdę pyszny przepis! Takie banalne, a jaki efekt!
karol7563
18.04.2016
Ok. ale biorąc pod uwagę szkodliwość potraw z microfali polecam jedna piekarnik.
Michal93
09.11.2015
Wszystko ok. W smaku wysmienite. Ale poprzyklejaly sie do papieru :/ i moze z 5% jest do zjedzenia. Reszta odrywa sie z papierem
Chomik
23.06.2015
Nie wiem, o co chodzi z tym ,,na 100% mocy mikrofalówki". Chodzi o 100 stopni C°, czy całą moc mikrofalówki?
majkaku.95
07.02.2013
Słyszałam, że takie chipsy można zrobić też z buraków, albo selera - wtedy są trochę zdrowsze. Sprawdza się też oczywiście piekarnik, ale wtedy to po prostu trochę dłużej trwa.
xXOlenkaXx
06.02.2013
Przepis na czipsy znalazłam wczoraj. Od razu musialam go wypróbować. Są naprawdę pyszne! I nawet bez jakichkolwiek dodatków smakowych takich jak np. papryka czy koperek. Polecam.
Dobry pomysł na małą domówkę- nie ma przy nich zbyt dużo roboty a biorąc pod uwagę ceny odpowiedników sklepowych- lepiej zrobić czipsy samemu w domu. Będą zdrowsze, mniej kaloryczne a i goście z pewnością docenią nasz wkład :)