deser z masłem orzechowym w pucharku

Jak zrobić deser z masłem orzechowym w pucharku?
AdelaAdela - specjalista Tipy.pl

Smaku masła orzechowego nie da się podrobić. Słodko-słony orzechowy posmak stanowi idealną bazę do ciast i deserów. Wykorzystamy to do przygotowania rozpływającego się w ustach deseru w pucharku. Ma on postać ciasta serowo- orzechowego, przystrojonego bitą śmietaną i wiórkami czekoladowymi. Idealnie nadaje się na domowe przyjęcia oraz do zabicia sezonowej chandry.
P

* -- spód --
* 16 ciasteczek Oreo
* 60g masła, roztopionego
* -- ciasto –
* 1 szklanka śmietany kremówki
* 240g kremowego sera
* 1 szklanka kremowego masła orzechowego
* 1 szklanka cukru pudru
* 420ml słodzonego mleka skondensowanego
* 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
* -- dekoracja –
* bita śmietana
* wiórki czekoladowe

1
Ciasteczka Oreo zmiksuj robotem kuchennym na drobne okruszki. Dodaj roztopione masło i wymieszaj całość.
2
Rozdziel ciasteczkowy spód pomiędzy poszczególne pucharki. Dociśnij go do dna pucharków tworząc zbitą warstwę.
3
Mikserem ubij śmietanę kremówkę na sztywno. Włóż ją do lodówki, gdy będziesz przygotowywać pozostałe składniki deseru.
4
Kremowy ser i masło orzechowe zmieszaj mikserem ustawionym na średnie obroty na gładką masę. Zmniejsz obroty miksera na małe i stopniowo zacznij wsypywać cukier puder. Mieszaj masę do całkowitego połączenia wszystkich składników.
5
Teraz dodaj do masy słodzone mleko skondensowane i ekstrakt waniliowy. Miksuj całość na średnich obrotach, dopóki masa nie uzyska kremowej, gładkiej konsystencji. W razie potrzeby pamiętaj o zeskrobaniu resztek składników z brzegów naczynia.
6
Dodaj do masy 1/3 porcji ubitej śmietany. Możesz wymieszać ją z masą mikserem.
7
Teraz wyłącz mikser. Gumową szpatułką wmieszaj do masy resztę śmietany. Rób to ostrożnie i dokładnie. Uzyskane ciasto powinno mieć jednorodną konsystencję.
8
Ciasto rozdziel równomiernie pomiędzy poszczególne pucharki. Każdy pucharek owiń folią śniadaniową i umieść w lodówce na przynajmniej 3 godziny.
9
Gotowy deser udekoruj bitą śmietaną i wiórkami czekoladowymi.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Iza
14.01.2015
Witam. Przepis bardzo dobry, z jednym zastrzeżeniem - za słodki - myślę, że można pominąć cukier puder - i tak będzie smaczny:) Pozdrawiam