Przepis na omlet

Jak zrobić zwykły omlet?

EwelaEwela - specjalista Tipy.pl
Wiele osób boi się robić omlety myśląc że im się to nie uda, jednak tak naprawdę tek kto umie zrobić jajecznicę to potrafi zrobić również omleta. Omlety powinny być zawsze smażone na teflonowej patelni lub innej o nieprzywierającej powłoce.
P

* 2 jajka
* 2 łyżki mleka (najlepiej 3,2%)
* 2 łyżki masła
* Sól i pieprz do smaku

1
Przepis na omlet 1
Jajka wbij do miseczki i ubij (możesz je również zmiksować w blenderze).
2
Przepis na omlet 2
Rozgrzej patelnię o nieprzywierającej powłoce na średnim ogniu. Dodaj masło i poczekaj aż się roztopi.
3
Przepis na omlet 3
Dodaj do jajek mleko oraz sól i pieprz do smaku. Dobrze wymieszaj lub zmiksuj. Im lepiej ubite jajka tym omlet będzie później bardziej puszysty.
4
Przepis na omlet
Jak już masło się roztopi i zacznie skwierczeć to przelej na patelnię jajka. Nie mieszaj ich. Poczekaj około 1 minutę, aż spód omletu się zetnie lub zacznie ścinać i delikatnie przepchaj jego krawędzie do środka pozwalając aby nieścięte jajko rozlało się po bokach. Powtarzaj, aż do czasu kiedy całe jajko było ścięte.
5
Twoje jajka powinny teraz przypominać jasno żółty placek. Za pomocą szpachelki przewróć go na drugą stronę i smaż przez kilka sekund.
6
Omlet
Jeśli zamierzasz zrobić omleta z dodatkami to właśnie nadeszła pora na ich dodanie. Nadzienie nałóż łyżką wzdłuż omleta. Zagnij go szpachelką i złóż tak jak się robi naleśniki. Przenieś na talerz i posyp świeżymi ziołami.

Powiązane porady

omlet na słodko
Omlet z pieczarkami i cebulą
omlet ze szpinakiem i serem

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

Garllic
09.09.2017
Do Magda:
Białka ubijamy do omleta biszkoptowego. Jest to inna odmiana niż ten opisany wyżej
magda
13.03.2017
omlet będzie bardziej puszysty, jeżeli białka ubije sie osobno, nie wiem czemu nikomu nie przyjdzie to głowy w tych wszystkich przepisach na internecie...
niki
02.11.2016
pierwszy raz robilem wyszedl dobry :) mniam
majucha
24.03.2016
Omlet wyszedł bardbardzo smacznie
gosia
18.02.2016
Omet wyszedl i byl bardzo smaczny :)
Dorota
04.08.2014
Super strona....:):):):)... i bardzo praktyczna...:):):)