Sałatka owocowa

7 pysznych sałatek poniżej 100 kalorii

MagnoliaMagnolia - specjalista Tipy.pl
Dietetyczne sałatki mające mniej niż 100 kalorii nie muszą być nudne i bez smaku. Wystarczy odrobina kreatywności i nie będziemy chcieli ich zamienić na żadne inne. Poniżej 7 pomysłów na pyszne i zdrowe sałatki:
1
Sałatka z zielonej fasolki szparagowej

Z poniższego przepisu uzyskasz 4 porcje pysznej sałatki po której będziesz się czuć lekko i rześko.

Składniki: 1 łyżka oliwy z oliwek, 1 łyżka parmezanu, 5 zielonych oliwek, 1/4 czerwonej cebuli, 10-12 pomidorków cherry, 500 g zielonej fasolki, szczypta pieprzu, szczypta tymianku (oregano lub rozmarynu), 30 ml wody, 1 łyżka octu

Fasolkę ugotuj w wodzie lub na parze, zanurz ją w zimnej wodzie, odcedź i odłóż na bok do całkowitego wystygnięcia. Następnie wymieszaj ją z resztą warzyw i drobno posiekaną cebulką. W drugiej miseczce wymieszaj resztę składników (wodę, ocet, przyprawy, oliwę i ser). Tak przygotowanym dressingiem polej warzywa.

2
Sałatka z jabłkami, pomarańczą, miodem i cynamonem

Ta sałatka jest słodsza niż czekolada i bardziej orzeźwiająca niż lody. Jedz ją na deser lub wówczas gdy będziesz mieć ochotę na coś zdrowego.

Składniki: 1 jabłko, 1 pomarańcza, 1 łyżeczka miodu, 1-2 szczypty cynamonu

Obierz wszystkie owoce, pokrój w kostkę, wymieszaj z miodem i posyp z wierzchu cynamonem.

3
Sałatka z ogórka i cebuli

Ta sałatka jest smaczna, odświeżająca i ma zaskakująco mało kalorii. Warto spróbować!

Składniki: 1 łyżka octu (najlepiej jabłkowego, balsamicznego, ryżowego itp), szczypta pieprzu, 2 szczypty soli, 2,5 szklanki ogórka pokrojonego w cienkie plasterki, pół szklanki cebuli pokrojonej w cienkie plasterki.

Ogórki posyp solą, odczekaj kilka minut i odlej wodę. Następnie dodaj do nich pieprzu, octu oraz cebuli. Włóż do lodówki na 1-2 godziny. Gotowe!

4
Sałatka kukurydziana

Pół szklanki tej sałatki (1 porcja) zawiera jedynie 85 kalorii pomimo tego iż zawiera ona w sobie majonez. Jest pyszna!

Składniki: 500 g (około 2 szklanki) pokrojonych pomidorków cherry, pół szklanki majonezu light (lub 1/4 szklanki majonezu i 1/4 szklanki jogurtu light, 6 szklanek kukurydzy, 300 g (około 1 i 1/4 szklanki) zielonego groszku, pół szklanki czerwonej cebuli (opcjonalnie), 200 g (1 szklana) startego na tarce żółtego sera light.

Ugotuj groszek i kukurydzę i poczekaj aż wystygną (lub użyj tych z puszki), dodaj resztę składników, dopraw do smaku i schłódź w lodówce przed podaniem.

5
Sałatka z owoców tropikalnych

Jeśli lubisz owoce to jest to sałatka dla ciebie.

Składniki: 1 granat, 1 średnie mango, 2 szklanki pokrojonej w kostkę kantalupy, 1 średnia nektarynka, 2 kiwi, 2 szklanki pokrojonego w kostkę ananasa, liście mięty, sok z połowy limonki.

Owoce umyj i pokrój w kostkę. Dodaj nasion granatu, liści mięty i sok z limonki. Przykryj i wstaw do lodówki na 1-2 godziny. Całość ma 600 kalorii co oznacza, że sałatkę należy podzielić na 6 porcji.

6
Sałatka ziemniaczana z ziołami

Jeśli kochacie młode ziemniaczki tak jak ja to z pewnością będziecie zachwyceni!

Składniki: Pół kg młodych ziemniaków, 2 duże pomidory najlepiej malinówki, 1 papryka żółta, 1 papryka zielona, 3 łyżki majonezu light, pół szklanki śmietany, 1 łyżka natki pietruszki, 1 łyżka koperku, 1 łyżka szczypiorku, 1 łyżka lubczyku, pół łyżki liści szałwii, pieprz, sól.

Ziemniaki ugotuj w osolonej wodzie. Paprykę oczyść, usuń gniazda nasienne i pokrój w paski. Pomidory sparz, obierz ze skórki i pokrój w kostkę zaś zioła drobno posiekaj. Jak już ziemniaki wystygną pokrój je w cienkie plasterki. Wszystkie składniki wymieszaj i pokrój śmietaną wymieszaną z majonezem, odrobiną soli i pieprzu. Sałatkę przykryj i wstaw na godzinę do lodówki.

7
Sałatka po grecku

Z poniższych składników otrzymasz 6 porcji sałatki (po 90 kalorii).

Składniki: 2 opakowania fety light, 1 ogórek, 1 zielona papryka, 2 słodkie pomidory, 1 czerwona cebula, 1 ząbek czosnku, 50 g oliwek, 3 łyżki octu winnego, 2 łyżki oliwy z oliwek extra virgin, gorczyca, oregano, sól i pieprz.

Pomidory sparz, obierz ze skórki i pokrój w cząstki. Ogórek obierz i pokrój w plastry zaś paprykę w paseczki. Serek feta pokrój w kostkę zaś cebulę w piórka. Wszystko dobrze ze sobą wymieszaj. Aby zrobić dressing przeciśnij przez praskę czosnek, dodaj octu, soli, pieprzu, oregano i gorczycy. Cały czas mieszając dodawaj stopniowo oliwę. Polej sałatkę dressingiem, wymieszaj i posyp oliwkami.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

sos miodowo – musztardowy do sałaty
Jak zrobić sałatkę owocową z makaronem
Sałatka z surimi i ogórkiem

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane