Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Sałatki > 7 pysznych sałatek poniżej 100 kalorii

7 pysznych sałatek poniżej 100 kalorii

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Dietetyczne sałatki mające mniej niż 100 kalorii nie muszą być nudne i bez smaku. Wystarczy odrobina kreatywności i nie będziemy chcieli ich zamienić na żadne inne. Poniżej 7 pomysłów na pyszne i zdrowe sałatki:
1

Sałatka z zielonej fasolki szparagowej

Z poniższego przepisu uzyskasz 4 porcje pysznej sałatki po której będziesz się czuć lekko i rześko.

Składniki: 1 łyżka oliwy z oliwek, 1 łyżka parmezanu, 5 zielonych oliwek, 1/4 czerwonej cebuli, 10-12 pomidorków cherry, 500 g zielonej fasolki, szczypta pieprzu, szczypta tymianku (oregano lub rozmarynu), 30 ml wody, 1 łyżka octu

Fasolkę ugotuj w wodzie lub na parze, zanurz ją w zimnej wodzie, odcedź i odłóż na bok do całkowitego wystygnięcia. Następnie wymieszaj ją z resztą warzyw i drobno posiekaną cebulką. W drugiej miseczce wymieszaj resztę składników (wodę, ocet, przyprawy, oliwę i ser). Tak przygotowanym dressingiem polej warzywa.

2

Sałatka z jabłkami, pomarańczą, miodem i cynamonem

Ta sałatka jest słodsza niż czekolada i bardziej orzeźwiająca niż lody. Jedz ją na deser lub wówczas gdy będziesz mieć ochotę na coś zdrowego.

Składniki: 1 jabłko, 1 pomarańcza, 1 łyżeczka miodu, 1-2 szczypty cynamonu

Obierz wszystkie owoce, pokrój w kostkę, wymieszaj z miodem i posyp z wierzchu cynamonem.

Jak zrobić sałatkę z awokado, kurczakiem i serem feta?
Jak zrobić sałatkę z kurczakiem i ananasem?
Jak zrobić sałatkę z tuńczykiem i ryżem?
Jak zrobić pyszną sałatkę jarzynową?
3

Sałatka z ogórka i cebuli

Ta sałatka jest smaczna, odświeżająca i ma zaskakująco mało kalorii. Warto spróbować!

Składniki: 1 łyżka octu (najlepiej jabłkowego, balsamicznego, ryżowego itp), szczypta pieprzu, 2 szczypty soli, 2,5 szklanki ogórka pokrojonego w cienkie plasterki, pół szklanki cebuli pokrojonej w cienkie plasterki.

Ogórki posyp solą, odczekaj kilka minut i odlej wodę. Następnie dodaj do nich pieprzu, octu oraz cebuli. Włóż do lodówki na 1-2 godziny. Gotowe!

4

Sałatka kukurydziana

Pół szklanki tej sałatki (1 porcja) zawiera jedynie 85 kalorii pomimo tego iż zawiera ona w sobie majonez. Jest pyszna!

Składniki: 500 g (około 2 szklanki) pokrojonych pomidorków cherry, pół szklanki majonezu light (lub 1/4 szklanki majonezu i 1/4 szklanki jogurtu light, 6 szklanek kukurydzy, 300 g (około 1 i 1/4 szklanki) zielonego groszku, pół szklanki czerwonej cebuli (opcjonalnie), 200 g (1 szklana) startego na tarce żółtego sera light.

Ugotuj groszek i kukurydzę i poczekaj aż wystygną (lub użyj tych z puszki), dodaj resztę składników, dopraw do smaku i schłódź w lodówce przed podaniem.

5

Sałatka z owoców tropikalnych

Jeśli lubisz owoce to jest to sałatka dla ciebie.

Składniki: 1 granat, 1 średnie mango, 2 szklanki pokrojonej w kostkę kantalupy, 1 średnia nektarynka, 2 kiwi, 2 szklanki pokrojonego w kostkę ananasa, liście mięty, sok z połowy limonki.

Owoce umyj i pokrój w kostkę. Dodaj nasion granatu, liści mięty i sok z limonki. Przykryj i wstaw do lodówki na 1-2 godziny. Całość ma 600 kalorii co oznacza, że sałatkę należy podzielić na 6 porcji.

6

Sałatka ziemniaczana z ziołami

Jeśli kochacie młode ziemniaczki tak jak ja to z pewnością będziecie zachwyceni!

Składniki: Pół kg młodych ziemniaków, 2 duże pomidory najlepiej malinówki, 1 papryka żółta, 1 papryka zielona, 3 łyżki majonezu light, pół szklanki śmietany, 1 łyżka natki pietruszki, 1 łyżka koperku, 1 łyżka szczypiorku, 1 łyżka lubczyku, pół łyżki liści szałwii, pieprz, sól.

Ziemniaki ugotuj w osolonej wodzie. Paprykę oczyść, usuń gniazda nasienne i pokrój w paski. Pomidory sparz, obierz ze skórki i pokrój w kostkę zaś zioła drobno posiekaj. Jak już ziemniaki wystygną pokrój je w cienkie plasterki. Wszystkie składniki wymieszaj i pokrój śmietaną wymieszaną z majonezem, odrobiną soli i pieprzu. Sałatkę przykryj i wstaw na godzinę do lodówki.

7

Sałatka po grecku

Z poniższych składników otrzymasz 6 porcji sałatki (po 90 kalorii).

Składniki: 2 opakowania fety light, 1 ogórek, 1 zielona papryka, 2 słodkie pomidory, 1 czerwona cebula, 1 ząbek czosnku, 50 g oliwek, 3 łyżki octu winnego, 2 łyżki oliwy z oliwek extra virgin, gorczyca, oregano, sól i pieprz.

Pomidory sparz, obierz ze skórki i pokrój w cząstki. Ogórek obierz i pokrój w plastry zaś paprykę w paseczki. Serek feta pokrój w kostkę zaś cebulę w piórka. Wszystko dobrze ze sobą wymieszaj. Aby zrobić dressing przeciśnij przez praskę czosnek, dodaj octu, soli, pieprzu, oregano i gorczycy. Cały czas mieszając dodawaj stopniowo oliwę. Polej sałatkę dressingiem, wymieszaj i posyp oliwkami.

 3.8/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Zrobienie idealnej sałatki Cezara nie jest trudne. Wymaga jedynie przykucia uwagi do szczegółów. Dla mnie, najlepsza...
Jak zrobić sałatkę Cezar?
Zrobienie idealnej sałatki Cezara nie jest trudne. Wymaga jedynie przykucia uwagi do...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt