Gotowanie kukurydzy

Jak gotować kukurydzę w kolbach?

JaponkaJaponka - specjalista Tipy.pl
Gotowanie kukurydzy
1 z 5
To zdrowa i pyszna przekąska, którą naprawdę łatwo przygotować. Kukurydzę w kolbach kojarzymy zazwyczaj z wakacjami nad morzem, gdzie sprzedawana jest na stoiskach z jedzeniem, a także z USA - krajem, któremu zawdzięcza swoją popularność. Kupisz ją w wielu sklepikach z warzywami i dużych supermarketach. Poniżej przedstawiamy prosty przepis na kukurydze w kolbach z masłem. Gwarantujemy, że nie poprzestaniesz na zjedzeniu jednej!

P

• Świeże kolby kukurydzy;
• Oliwa z oliwek;
• Masło;
• Sól, pieprz, zioła;
• Około 50 mililitrów mleka.

1
Gotowanie kukurydzy 1
Wskazówki przed rozpoczęciem gotowania kukurydzy:
Kukurydzę w kolbach gotuje się szybko. Po ugotowaniu nie należy zostawiać jej we wrzątku, gdyż będzie twardniała. Kukurydza będzie miększa i na dłużej zachowa świeżość, gdy do gotującej się wody dodasz niewielką ilość mleka.

Sposób przygotowania:

1. Aby kukurydza dłużej zachowała swoją świeżość obierz ją z liści i włókien bezpośrednio przed gotowaniem. Następnie dokładnie opłucz, by usunąć zabrudzenia i bakterie. Dzięki temu kukurydza będzie wyglądała estetycznie i apetycznie po ugotowaniu.
2
Gotowanie kukurydzy 2
2. Przygotuj duży garnek, w którym zmieszczą się kolby, które kupiłeś. Jeśli nie posiadasz dużego garnka, a gotujesz więcej niż jedną lub dwie kolby, możesz przełamać je na połowę.

3. Wlej do garnka wodę. Nie przesadzaj z ilością, pamiętaj, że muszą zmieścić się jeszcze kukurydze. Nie sól wody, gdyż kukurydza może zrobić się twarda. Jeśli chcesz by kolba była dużej świeża, dodaj do wody około 50 mililitrów mleka i kilka kropel oliwy z oliwek.
3
Gotowanie kukurydzy 3
4. Gdy woda zacznie się gotować, włóż do garnka ostrożnie kukurydze i poczekaj aż woda ponownie się zagotuje. Możesz gotować je zarówno pod przykryciem, jak i bez. Z pewnością bezpieczniej będzie, jeśli przykryjesz garnek, gdyż kukurydza lubi wypływać na wierzch po ugotowaniu.

5. Czas gotowania kukurydzy w kolbach zależy jest od tego, czy kukurydza jest młoda, czy stara. W pierwszym przypadku wystarczy gotować ją kilka minut, w drugim 15 minut lub dłużej.
4
art/2012/14123_93052_big.jpg
6. Jeśli kukurydze są ugotowane, ostrożnie wyciągnij je z gorącej wody i połóż na ręczniku papierowym.

7. Podawaj je z masłem, niewielką ilością soli, pieprzu i ziół.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Szpinak ze śmietaną
Tosty francuskie z serem
zapiekanka

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

agaa.49@gmail.com
14.09.2017
A ta oliwa z oliwek w ktorym momencie ?
Joleczka kuchareczka
29.08.2017
Brawo! To jest najlepszy przepis na gotowaną kolbę kukurydzy. Wg mnie wystarczy 11 minut.