Gotowanie kukurydzy

Jak gotować kukurydzę w kolbach?

JaponkaJaponka - specjalista Tipy.pl
Kukurydzę gotuje się szybko i nie należy jej zostawiać długo w gotującej się wodzie. Świeża kukurydza będzie pyszna jeśli ugotujemy ją w wodzie z dodatkiem mleka. Im dłużej gotujemy kukurydzę tym bardziej robi się ona twarda i sucha.
P

* Świeże kolby kukurydzy
* Oliwa z oliwek
* Masło
* Sól i pieprz

1
Gotowanie kukurydzy 1
Aby kukurydza dłużej zachowała swoją świeżość obierz ją z liści i włókien bezpośrednio przed gotowaniem.
2
Gotowanie kukurydzy 2
Wybierz duży garnek, taki do którego zmieszczą się kolby kukurydzy. Jeśli chcesz to kolby możesz przełamać na pół. Nalej zimnej wody i ją zagotuj (ale jej nie sól!). Niektórzy dodają do gotującej się wody cukier (około 1 łyżkę) jednak należy pamiętać, aby nigdy nie dodawać soli bo kukurydza zrobi się twarda.
3
Gotowanie kukurydzy 3
Włóż kukurydzę do gotującej się wody i poczekaj aż się znów zagotuje. Możesz gotować pod przykryciem lub bez. Zwykle gotuje się jednak pod przykryciem ponieważ kukurydza wypływa na wierzch wody. Jeśli kukurydza jest świeża to możesz ją wyciągnąć od razu po ponownym zagotowaniu wody (zwykle trwa to 3-4 minuty). Jeśli jest starsza to możesz ją gotować dłużej jednak do maksymalnie 15 minut (później zacznie twardnieć).
4
Gotowanie kukurydzy
Kukurydzę podawaj z masłem (będzie pyszna z domowym masłem czosnkowym i ziołami), solą i pieprzem.

Powiązane porady

smażona mozzarella
bruschetta
zapiekanka

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

agaa.49@gmail.com
14.09.2017
A ta oliwa z oliwek w ktorym momencie ?
Joleczka kuchareczka
29.08.2017
Brawo! To jest najlepszy przepis na gotowaną kolbę kukurydzy. Wg mnie wystarczy 11 minut.