nauka jazdy na rowerze

Jak nauczyć dziecko jeździć na rowerze?
GwiazdeczkaGwiazdeczka - specjalista Tipy.pl

Nauka jazdy na rowerze zostaje niemal każdemu w pamięci. Niezliczone wywrotki, siniaki ale również wiele radości i śmiechu. Poniżej znajdziesz wskazówki jak bezpiecznie nauczyć dziecko jeździć na rowerze.
1
Przede wszystkim potrzebujesz odpowiedniego ubrania dla dziecka oraz ochraniaczy. Zanim wsadzisz dziecko na rower upewnij się że ma założone ochraniacze w tym kask, ochraniacz na łokcie i kolana. Ubierz dziecku spodnie ze sztywnego materiału np. jeansy - uchronią one nogi przed podrapaniem.
2
Wyjaśnij dziecku podstawy. Ręce na kierownicy, oczy na drodze, nogi na pedałach. To są 3 zasady o których każdy rowerzysta powinien zawsze pamiętać. Pamiętając o podstawach dziecko szybciej nauczy się zachować równowagę oraz kontrolować rower.
3
Zacznij naukę od kółek stabilizacyjnych. Jazda na rowerze z dodatkowymi kółkami pomoże twojemu dziecku w zapoznaniu się z rowerem. Jak już twoje dziecko będzie wystarczająco duże aby jeździć na dwóch kołach, ściągniesz kółka boczne.
4
Wsadź dziecko na rower. Chwyć jedną ręką za kierownicę a drugą za tył siodełka. Trzymając rower poproś dziecko aby samodzielnie pedałowało i kierowało. Jak już dziecko będzie równomiernie pedałować i pewnie trzymać kierownicę zwiększ nieco prędkość i puść rower nadal idąc obok. W przypadku gdyby rower miał się wywrócić zdążysz go złapać.
5
Miej gotową apteczkę a przynajmniej wodę utlenioną i plastry opatrunkowe.
6
Zachęcaj dziecko do ponawiania prób, bądź cierpliwy i wyrozumiały. Jeśli dziecko będzie się złościć, że mu nie wychodzi powiedz, że tobie też nie wychodziło. Wyjaśnij również dziecku, że upadanie jest naturalną i normalną częścią procesu uczenia się jazdy na rowerze i że każdy prawdziwy rowerzysta miał kilka siniaków i zadrapań.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Marek
03.05.2012
Większych głupot nie czytałem. Widać, że autor nigdy dziecka jeździć nie uczył, a artykuł dla kasy wyssał z palca.